20 دی 1394
شماره خبر: 156263

دفن رایگان اهداکنندگان عضو در قطعه نام‌آوران بهشت سکینه کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

دفن رایگان اهداکنندگان عضو در قطعه نام‌آوران بهشت سکینه کرج


در جلسه علنی شورای شهر کرج لایحه دفن رایگان اهداکنندگان عضو در قطعه نام آوران آرامستان «بهشت سکینه» کرج به تصویب رسید.
در جلسه علنی شورای شهر کرج، اعضاء با اکثریت آراء لایحه ای را به تصویب رساندند که به موجب آن اهداء کنندگان عضو به صورت رایگان در قطعه نام آوران آرامستان بهشت سکینه در به خاک سپرده شوند.
این مصوبه هیچ مخالفی نداشت و پس از اعلام به تصویب رسید. ادامه جلسه به ارسال دو مصوبه از سوی فرمانداری کرج به شورای شهر اختصاص داشت. فرمانداری کرج این دو مصوبه را مغایر با قانون دانسته و برای بررسی بیشتر به شورا ارجاع داده بود. لایحه دیگری که موردد بررسی اعضا قرار گرفت مربوط به شهرداری کرج بود در این لایحه آمده بود که ساختمان سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری واقع در بلوار ماهان برای مساعدت به استانداری برای برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی واگذار شود و شهرداری مکانی دیگر را برای انجام امور مربوطه اجاره کند.
لایحه سهمیه ۴ میلیارد ریالی اوراق مشارکت قطار شهری کرج تصویب شد
این لایحه با مخالفت وحید شریفی عضو شورای شهر مواجه شد که علاوه بر هزینه اجاره بها جابجایی نیروها و امکانات از ساختمان بلوار ماهان به جای جدید را هزینه بردانسته و پیشنهاد کرد از طبقه پایین مجتمع فرهنگی میلاد استفاده شود که هم به استانداری نزدیک است و هم هزینه ای بر شهرداری تحمیل نخواهد کرد. این لایحه به خواست علی ترکاشوند شهردار کرج به جلسه ای غیرعلنی در پایان جلسه شورا موکول شد. در ادامه جلسه؛ لایحه شهرداری در خصوص سهمیه چهار میلیارد ریالی اوراق مشارکت قطار شهری به تصویب رسید. داوود وحیدی عضو شورای شهر در دفاع از این لایحه و با توجه به اینکه باید در سال جاری باز پرداخت اقساط پنجاه درصدی توسط شهرداری و پنجاه درصد دیگر توسط دولت پرداخت شود، تصویب ان لایحه را موقعیتی استثنایی برای شهرداری دانست. وی در ادامه با تاکید بر اینکه شنیده ها حاکی بر این است که در سال جاری بازپرداخت اقساط مربوط به قطار شهری کرج ۱۰۰ درصد به عهده شهرداری خواهد بود، گفت: با توجه به اطلاعات موجود تصویب این لایحه به نفع شهرداری است.وی با اشاره به اینکه از زمان تصویب این لایحه تا زمان اجرای آن شش ماه می گذرد، اضافه کرد: تا آن زمان داستان شرکت سابیر (پیمانکار فعلی پروژه قطار شهری کرج) هم تعیین تکلیف شده است.
شهروندان کرجی خواهان راه اندازی قطار شهری هستند
در ادامه حجت الله غلامرضایی عضو شورای شهر گفت: امیدواریم با گذشت ۱۳ سال از زمان آغاز پروژه قطار شهری، این پروژه مهم تعیین تکلیف شود. غلامرضایی با اشاره به درخواست مردم از مدیریت شهری در خصوص راه اندازی پروژه قطار شهری، گفت: مردم خواهان راه اندازی یک خط از شش خط مصوب این پروژه هستند. در ادامه جلسه؛ مریم قهرمانی دیگر عضو شورای شهر کرج از شهردار درخواست کرد با توجه به وجود رکود شهری در کرج مانند سایر کلان‌شهرها، سال آینده پروژه جدیدی کلنگ زنی نشود چرا که بودجه و توان شهر باید برای اتمام پروژه های موجود با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد خرج شود. قهرمانی در ادامه با تاکید بر اینکه ناوگان عمومی شهر باید توانایی کاهش بار ترافیک را داشته باشد، گفت: در بودجه سال آینده باید به تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی توجه ویژه ای شود. در پایان گفتنی است؛ لایحه جدول گذاری منطقه ده شهرداری کرج نافرجام ماند و به تصویب نرسید.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود