21 دی 1394
شماره خبر: 156304

جلسه کمپین زمین و هوای پاک برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

جلسه کمپین زمین و هوای پاک برگزار شد


اولین جلسه کمپین زمین و هوای پاک با حضور سازمان های مردم نهاد و مسئولان اجرایی در سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج برگزار شد.
این جلسه با هدف ارائه راهکارهای مناسب به منظور ایجاد هوا و زمین پاک با همکاری مسئولان ذیربط برگزار شد و راهکارهای ارائه شده مورد بررسی قرار گرفت. مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در این جلسه با تاکید بر ضرورت نهادینه کردن موضوع مدیریت پسماندهای شهری با همکاری سازمان های مردم نهاد همچنین اجرای اقدامات مشترک در این خصوص افزود: مدیریت پسماند ارتباط مستقیمی با بهداشت محیط زیست شهری و به تبع آن کاهش آلودگی های زیست محیطی دارد. مجتبی اسکندری با اشاره به اینکه رشد فرهنگ شهروندان در حوزه محیط زیست و بخش های مختلف از وظایف مجموعه مدیریت شهری است، اظهار داشت: ضروری است، مباحثی مانند پاکسازی محل که موضوعی عمومی تلقی می شود با هماهنگی دستگاه ها و سازمان های ذیربط و به نمایندگی سازمان مدیریت پسماند پیگیری شود؛ برگزاری جلساتی از این قبیل به تحقق این مهم کمک شایانی می کند. این مسئول، تدوین تقویم مناسبتی در سازمان را امری مهم دانست و گفت: اجرای برخی اقدامات سالیانه به صورت متوالی و نهادینه کردن آن به صورت فرهنگ شهروندی نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست بین نسل های آینده و ارتباط مثبت انسان با طبیعت دارد. وی، تحقق برنامه هایی در خصوص کاهش آلودگی هوا و محیط زیست در هفته هوای پاک را از جمله برنامه هایی ذکر کرد که باید در تقویم مناسبتی گنجانده و به فرهنگ و وظیفه انسانی مسئولان و شهروندان تبدیل شوند. در ادامه جلسه، مسئولان حاضر از سازمان های مردم نهاد پیشنهادات خود را در خصوص حفاظت از محیط زیست بیان کردند که آشنایی مردم با شیوه امحاء زباله های خاص، تفیک از مبدا زباله، فرهنگ شهروندی و شهر نشینی و ... از جمله این پیشنهادات بود.
در پایان جلسه نیز مقرر شد، جلسات بعدی با محوریت برنامه ریزی در خصوص اجرایی شدن اقدامات کلان در حوزه تفکیک پسماندها و فرهنگ سازی این مهم، همچنین حفاظت از محیط زیست برگزار شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود