7 آذر 1391
شماره خبر: 15642

تجهیز کامل ستادهای عملیات زمستانی در اداره خدمات شهری منطقه 2 کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 تجهیز کامل ستادهای عملیات زمستانی در اداره خدمات شهری منطقه 2 کرج

سپیدار آنلاین: سرپرست منطقه 2 شهرداری کرج از اجرای اقدامات لازم جهت تکمیل ستادهای عملیات زمستانی در اداره خدمات شهری این منطقه خبرداد.
محمدرضا ناصرخاکی با اعلام این خبر افزود: راه اندازی سه ستاد عملیات ویژه زمستانی از جمله اقداماتی است که در راستای تجهیز کامل ستادهای عملیات زمستانی در اداره خدمات شهری این منطقه طی هفته گذشته صورت گرفته است. وی با اشاره به فراهم کردن 25 عدد باکس ماسه و نمک همچنین جانمایی جهت قراردادن این باکس ها عنوان کرد: تهیه و دپوی 500 تن ماسه، 300تن نمک و60 تن نمک کریستال از جمله اقدامات صورت گرفته در منطقه جهت تسهیل در تردد وسایل نقلیه و عابرین پیاده در ایام بارندگی می باشد. ناصرخاکی در ادامه از آماده سازی سه هزار کیسه ماسه و نمک خبر داد و گفت: این اقدام نیز با هدف افزایش ضریب ایمنی ترددها اعم از وسایل نقلیه و عابرین پیاده انجام شده است.
شناسایی نقاط پرتردد منطقه به منظور خدمات رسانی بهینه
سرپرست منطقه 2 شهرداری کرج در ادامه به شناسایی نقاط پرتردد سطح منطقه اشاره کرد و افزود: این اقدام با هدف آسیب شناسی و به منظور خدمات رسانی بهینه هنگام بارش نزولات آسمانی صورت گرفته است. ناصرخاکی ، مراکز آموزشی، مذهبی، درمانگاه ها، ادارات، مراکز پزشکی را از جمله نقاط پرتردد شناسایی شده ذکر و عنوان کرد: این مهم از جمله برنامه هایی است که شهرداری منطقه 2 کرج جهت خدمت رسانی و پیش بینی لازم به منظور اجرای عملیات برف روبی انجام داده است. وی همچنین از آماده سازی تجهیزات سرویس های اجرای عملیات های زمستانی خبرداد بیان کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه، آماده سازی شش دستگاه موتور پمپ و یک دستگاه خودروی لجنکش است. این مسئول گفت: شناسایی و تفکیک معابر اصلی و فرعی جهت عملیات برف روبی و پیش بینی جهت کنترل رفع ترافیک، تعمیر و بازسازی دریچه های سطح منطقه از دیگر اقدامات صورت گرفته به منظور اجرای بهینه عملیات های زمستانی است. ناصرخاکی، افزود: لایروبی کلیه کانالها، منهول ها، حفر چاه های موردنیاز، تهیه لیست مدارس جهت انتقال ماسه و نمک همچنین یکهزار کیسه ماسه به منظور جلوگیری و کنترل مسیر آبهای سطحی و هدایت آنها از دیگر موارد پیشگیرانه در سطح منطقه می باشد. وی خاطرنشان کرد: ترسیم چارت عملیات زمستانی و کنترل و زمانبندی برای فعالیت کلیه نیروها نیز با هدف افزایش سطح خدمات رسانی انجام شده است.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود