6 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 161760

سیر حرکت شهرداری از نهاد خدماتی به اجتماعی تسریع شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

سیر حرکت شهرداری از نهاد خدماتی به اجتماعی تسریع شود


شهردار کرج تصریح کرد: سیر حرکت شهرداری ها از یک نهاد خدماتی به نهادی اجتماعی باید آهنگی سریعتر به خود گرفته و عرصه فرهنگ به عنوان یک بخش پررنگ و برجسته در اقدامات این دستگاه تجلی یابد.
علی ترکاشوند این مطلب را اعلام کرد و از مسئولان همه بخش ها بویژه حوزه فرهنگی خواست با جدیت بیشتر و سرعت بالاتری نسبت به اجرای طرح ها و برنامه های فرهنگی سطح شهر اقدام کنند.
وی، با بیان اینکه سطح تماس این دستگاه نسبت به بسیاری از بخش ها و دستگاه های دولتی و خصوصی با شهروندان بسیار بیشتر است، خاطرنشان کرد: فرهنگسازی اجتماعی توسط شهرداری ها صرفا به معنای اجرای طرح ها و برنامه های مرتبط نیست بلکه ارتقای شیوه تعاملات نیروها با شهروندان و افزایش کیفیت ارتباطات مردمی از جمله اموری است که می تواند به توسعه این نهاد بیانجامد. ترکاشوند، پیشرفت های این دستگاه در زمینه عمرانی، ترافیکی و دیگر حوزه های مرتبط را موفق ارزیابی کرد و ادامه داد: در مباحث فرهنگی و اجتماعی بشدت نیازمند تقویت و تلاش هستیم تا علاوه بر حفظ شأن و جایگاه شهروندان، بتوانیم سطح ارتباطات و تعاملات مردمی را توسعه داده و از این بستر به توسعه شهری کمک کنیم. این مسئول، همچنین به اهمیت امر آموزش در سطوح سازمانی و برون سازمانی اشاره کرد و اذعان داشت: فقر دانش به سکون و سکوت منجر می شود؛ این در حالی است که در کشورهای مختلف و بخصوص در سیستم ها، دستگاه ها و شرکت های موفق جهان، آموزش به عنوان یک اصل بسیار جدی و ضروری به صورت مسمتر پیگیری می شود و فکر و گفتار کارکنان پیوسته در کنار عملکردشان مورد بازیابی و ارزیابی قرار می گیرد. شهردار ایران کوچک با تاکید بر اینکه فقر آموزش در سطوح مختلف شهرداری کرج به شدت پررنگ است، بیان داشت: ضروری است به امر آموزش در همه حوزه ها به صورت ویژه توجه شود. وی، با تاکید بر اینکه معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری کرج موظف به ارائه بهترین دوره ها و مباحث آموزشی به شهروندان است، تصریح کرد: موضوع آموزش نه تنها با محوریت نیروها و موضوعات فنی باید مورد توجه قرار گیرد، بلکه آموزش نحوه صحیح تعامل پرسنل با مردم و تکریم ارباب رجوع در کنار افزایش کیفیت ارائه خدمات به آنان امری پایه و اساسی است که باید به آن پرداخته شود. ترکاشوند یادآور شد: همچنین آموزش شهروندان برای انجام رفتارهای صحیح و هنجارهای مناسب اجتماعی از نکاتی است که این دستگاه می تواند به عنوان یک نهاد اجتماعی موثر و کارآمد در شهر آن را مورد توجه قرار دهد. ترکاشوند در پایان، تعاملات معاونت های فرهنگی - اجتماعی و برنامه ریزی و توسعه را در این زمینه موثر ارزیابی کرد و از مسئولان دو بخش خواست با ارتقای فعالیت ها و تعاملات، زمینه شکل گیری شهرداری ها به عنوان یک نهاد اجتماعی را فراهم کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود