19 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162560

نصب کارت هویتی رانندگان بر روی تاکسی های خطی و گردشی کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نصب کارت هویتی رانندگان بر روی تاکسی های خطی و گردشی کرج


عضو شورای اسلامی شهر کرج خواستار نصب کارت هویتی رانندگان بر روی تاکسی های خطی و گردشی این کلانشهر با هدف ارتقای خدمت رسانی به شهروندان شد.
حجت الله غلامرضایی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: گرچه کد تاکسی ها بر روی شیشه عقب خودروها نقش بسته است اما مسافرین به دلیل جانمایی اشتباه آن قادر به یادداشت برداری از کد مذکور به منظور انعکاس انتقادات و پیشنهادات خود از عملکرد تاکسیرانان به سازمان تاکسیرانی نیستند و اکنون این چرخه ارتباطی عقیم مانده است. این مسئول ارشد شهری افزود: چنانچه کارت هویتی تاکسیرانان شامل تصویر راننده و کد تاکسی در مقابل مسافرین به نمایش گذاشته شود، می توان به ارتقای حقوق شهروندی و صیانت از حقوق مسافرین درون شهری امیدوارتر بود؛ چرا که شهروندان در صورت مشاهده هرگونه عملکرد ناصحیح نسبت به انعکاس آن به مسئولان نظارتی اقدام خواهند کرد. عضو پارلمان شهری کرج ادامه داد: تاکسی ها و اتوبوس ها بر خلاف خودروهای شخصی حریم خصوصی نیستند و بخشی از فضاهای عمومی به شمار می روند فلذا رانندگان و بهره برداران ناوگان حمل و نقل همگانی باید مراتب احترام و تکریم مسافرین را به جا بیاورند و از هرگونه اقدامی که شأن شهروندان را زیر سوال برد، اکیداً پرهیز کنند. به گفته غلامرضایی، همچنین ضرورت دارد که بهره برداری از تاکسی های خطی و گردشی صـرفـاً توسط افرادی صورت پذیرد که پروانه تاکسیرانی به نام آنها صادر گردیده، چرا که صلاحیت فنی و اجتماعی آنها توسط مراجع ذیصلاح و سازمان تاکسیرانی مورد ارزیابی و تائید قرار گرفته است و اینکه برخی تاکسی را به غیر کرایه می دهند، تخلف قانونی است. عضو ناظر شورای شهر کرج در سازمان تاکسیرانی این کلانشهر در ادامه خاطر نشان کرد: در صورتی که کارت هویتی تاکسیرانان و شماره های تماس حوزه بازرسی و نظارت سازمان تاکسیرانی در داخل اتاقک خودروها به نمایش گذاشته شود، شهروندان قادر خواهند بود تا مراتب انتقاد، پیشنهاد و تقدیر خود از خدمات ارائه شده را به مسئولان امر انعکاس دهند و از حقوق شهروندی خود صیانت کنند. وی با بیان اینکه شهروندان نسبت به فرسودگی ناوگان تاکسیرانی انتقاد داشته و باور دارند که خدمات ارائه شده در سیستم حمل و نقل همگانی با افزایش سالانه نرخ کرایه ها همخوانی لازم را ندارد، اذعان داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که تسهیلات ارزان قیمت بانکی به منظور خریداری تاکسی های نو در اختیار دارندگان تاکسی های اقساطی قرار گیرد و همچنین مجموعه راهنمایی و رانندگی کشور با تصویب و اعمال قوانین سختگیرانه، تردد خودروهای فرسوده را به شدت محدود و منع کند.
غلامرضایی در پایان با تاکید بر اینکه سیستم حمل و نقل همگانی در کلانشهر کرج با استانداردهای ملی و جهانی همخوانی ندارد و آنچه بیش از سایر اولویت ها مد نظر قرار گرفته است، عمدتا مرتبط با افزایش سالانه نرخ کرایه ها می باشد، گفت: چنانچه خواستار فروکش معضل ترافیک و مقابله موثر با آلودگی هوا و چالش های زیست محیطی می باشیم، باید برای تقویت خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی آستین همت بالا بزنیم و همچنین حقوق مسافرین درون شهری را نیز احیاء و مورد تکریم مضاعف قرار دهیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود