20 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162616

قانون شفافی در حوزه جلب سرمایه گذار بخش خصوصی وجود ندارد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

قانون شفافی در حوزه جلب سرمایه گذار بخش خصوصی وجود ندارد


قائم مقام شهردار کرج، سوء مدیریت را بخشی از مشکلات موجود در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی در سطح استان خواند و اظهار داشت: علاوه بر این عدم تدوین و تصویب قانونی مشخص و شفاف در زمینه مشارکت و تعیین سرمایه گذار توسط شهرداری ها از سوی مجلس شورای اسلامی، مانع پیشبرد برنامه های ما در این بخش شده است.
محمدرضا رضاپور چالش های حوزه سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی در این دستگاه خدمات رسان را متعدد عنوان کرد و افزود: بررسی و بیان نقاط ضعف و آسیب های این بخش نیازمند دقت و صرف وقت زیادی است که بخشی از آن درون سازمانی و بخش بسیار زیادی از آن برون سازمانی می باشد. وی اظهار داشت: در حال حاضر تنها قانون موجود در این خصوص، قانون آیین نامه مالی معاملاتی شهرداری ها است که چندان شفاف نیست و برداشت های صریحی از آن نمی توان داشت. رضاپور، خاطرنشان کرد: با این همه، شهرداری کرج عزم خود را برای بهره گیری از همه ظرفیت های سرمایه گذاری و تعریف منابع جدید مالی برای جلب مشارکت بخش خصوصی جزم کرده و می کوشد با حذف مراحل اضافی و تعامل با سرمایه گذاران، به توسعه این بخش کمک کند.
دریافت تسهیلات به جهاد عمرانی در شهر قوت بخشید
جانشین شهردار کرج، در بخش دیگری از گفته های خود به توسعه عمرانی شهر به رغم همه محدودیت های جاری اقتصادی در کشور اشاره کرد و مجوز شورا برای دریافت تسهیلات از بانک را یکی از اقدامات موثری خواند که موجب شد جهاد عمرانی در شهر رقم بخورد. رضاپور اذعان داشت: کارهای بزرگی در دوره چهارم شورای اسلامی شهر توسط مدیریت شهری ایران کوچک انجام گرفته که بخشی از آن از طریق دریافت تسهیلات بانکی محقق شد.
همه در برابر شهر مسئولیم
وی، نظم مجموعه در پرداخت اقساط و تسویه معوقات را برگ برنده مدیریت شهری کرج در زمینه دریافت وام های بانکی و اجرای طرح های متنوع عمرانی و خدماتی ذکر کرد و ادامه داد: شورای اسلامی شهر مجوز دریافت 150 میلیارد تومان وام را به این دستگاه داده و تا زمان تسویه این وام امکان دریافت تسهیلات جدیدی را نخواهیم داشت. این مسئول خاطرنشان کرد: شهر برای همه ماست و گذشته، حال و آینده آن برای همه ما مهم و در زندگی مان اثرگذار است. بر این اساس همان گونه که وضعیت حال حاضر شهر و شهرداری برای ما دارای اهمیت است و قصد داریم تاثیرات خوبی را از خود به جای بگذاریم، نسبت به آینده نیز بی تفاوت نبوده و کوشیده ایم با تسویه همه معوقات بانکی، بدهی ای را برای آینده به جا نگذاشته و دین مان را از این طریق به شهروندان ادا کنیم. وی تصریح کرد: طی سال های اخیر به ویژه سال گذشته، به تایید همگان و با نظارت هایی که توسط نمایندگان شورای اسلامی شهر انجام شد، شهرداری به جرات یکی از موفق ترین و پیشرو ترین دوره هایش را در طول عمر و عملکرد شهرداری کرج پشت سر گذاشت که امیدواریم این روند در سال جاری نیز با قوت و قدرت ادامه یابد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود