25 خرداد 1395
شماره خبر: 164577

رسانه ملی ناشر حقوق شهروندی و فرهنگ شهرنشینی باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

رسانه ملی ناشر حقوق شهروندی و فرهنگ شهرنشینی باشد


عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج اظهار داشت: رسانه ملی ناشر حقوق شهروندی و فرهنگ شهرنشینی باشد؛ بی شک تحقق این موضوع به ارتقای زندگی شهری در شهرهای سراسر کشور کمک شایانی می کند.
خسرو سرحدی ادامه داد: شهروندان در شرایط کنونی اطلاع چندانی از کلیات و جزئیات حقوق شهروندی در اختیار ندارند و همین موضوع مشکلاتی را در روند دریافت خدمات شهری برای ایشان ایجاد کرده است که رسانه ملی می تواند کمک شایانی به رفع این معضل نماید. وی با بیان اینکه فرهنگ شهروندی پایه و اساس زندگی استاندارد در شهرها به شمار می رود، بیان داشت: این فرهنگ نگرشی جامع به حقوق متقابل شهروندان و مسئولان شهری در قبال یکدیگر دارد و مواردی که رعایت آنها مستلزم همکاری و توجه دو طرف می باشد را یادآور گردیده است تا زندگی شهری با ریتم مناسب و بر اساس شاخص های استاندارد به گردش درآید. عضو پارلمان محلی کرج عنوان کرد: حتی می توان مبانی فرهنگ شهرنشینی را در مدارس و دانشگاهها نیز تدریس کرد تا از طریق دانش آموزان و دانشجویان وارد خانواده ها گردد؛ برای مثال، پدرِ خانواده بداند که پرداخت به موقع عوارض شهری مترادف با سرعت بخشی به احداث پارکی است که در نزدیک محل سکونت شان در حال ساخت می باشد و این موضوعات به صورت زنجیره وار با یکدیگر در ارتباط می باشند.
رفع مشکلاتِ کلان کرج با تقویت فرهنگ شهرنشینی
این مسئول در ادامه با بیان اینکه مشکلاتِ کلان کرج با تقویت فرهنگ شهرنشینی در بستر مناسب تری قابل رفع می باشد، اظهار داشت: موضوعاتی همچون ترافیک، ساخت و ساز غیرمجاز، عدم پرداخت به موقع عوارض شهری، رهاسازی نخاله ها و زباله ها در فضاهای غیرمجاز، پارک خودرو در محدوده های توقف ممنوع و... که هزینه های زیادی را به مدیریت شهری تحمیل کرده اند، با توسعه آموزش های شهروندی قابل مدیریت و کنترل می باشند. سرحدی تاکید کرد: در نقطه مقابل، شهروندان نیز با ترویج حقوق شهروندی بیش از پیش متوجه محرومیت ها و کاستی های موجود در خصوص بهره مندی از سرانه های خدماتی خواهند شد و مطالبه گری آنها از مسئولان جهت تامین نیازها، به افزایش کارآمدی و پیگیری مدیران شهری منجر می شود که این مهم نیز همسو با دیدگاه اعضای شورای اسلامی شهر کرج است.
وی در پایان از رسانه های جمعی و گروهی به ویژه صدا و سیما تقاضا کرد که ترویج و توسعه فرهنگ شهروندی، شهرنشینی و حقوق شهروندی را بیشتر از گذشته در دستور کار خود قرار دهند تا تعامل مناسبی در بین مردم و مسئولان شهری برای رفع مشکلات موجود ایجاد شود و در نتیجه، شاهد پشت سر گذاشتن چالش های کنونی باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود