31 خرداد 1395
شماره خبر: 164954

دربِ اتاق مدیران باید همیشه به روی مردم باز باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

دربِ اتاق مدیران باید همیشه به روی مردم باز باشد


رئیس شورای اسلامی کلانشهر کرج از بررسی مستمر و نظارت دقیق بر عملکرد مدیران شهری در حوزه شهروند مداری و تکریم ارباب رجوع خبر داد و گفت: مدیرانی که موفق به دریافت نمره قبولی در آزمون خطیر «شهروند مداری» نشوند، بی شک رفتنی هستند و حضورشان در مناصب مدیریتی به صلاح نیست.
محمود دادگو ادامه داد: امروزه رقابت اصلی سازمانها با یکدیگر بر سر مشتری مداری و تسریع در رسیدگی به امور مراجعین می باشد و میزان موفقیت آنها در این حوزه جایگاه برندشان در بازار را مشخص می کند و به همان نسبت نیز از بازار مالی سهم می برند. وی با بیان اینکه مردم ولی نعمت کارمندان و مدیران هستند و فلسفه وجودی سازمانها و ادارات دولتی و خصوصی نیز چیزی جز خدمت رسانی به جامعه نیست، گفت: مدیران و کارکنان در دایره قوانین و مقررات اداری موظف به پاسخگویی به مطالبات و دغدغه های مراجعین می باشند و در برخورد با ایشان نیز باید از صبوری و شکیبایی لازم برخوردار باشند و چنانچه خواسته نامعقول یا فراتر از قانون نیز مطرح شد، باید با متانت و ادب نسبت به راهنمایی ارباب رجوع اقدام کنند.
دربِ اتاق مدیران باید همیشه به روی مردم باز باشد
این مسئول شهری در خواستار برگزاری جلسات ملاقات عمومی مدیران شهری کرج به صورت مستمر و هفتگی شد و ادامه داد: در این جلسات انتقادات، پیشنهادات و نقطه نظراتی از سوی شهروندان که اصلی ترین دریافت کنندگان خدمات ما می باشند، مطرح می شود که می تواند گره گشای امور باشد و فضا را به سمت ارتقای بهره وری، اصلاح امور و کاهش هزینه ها سوق دهد و از این رو، دربِ اتاق مدیران باید همیشه به روی مردم باز باشد. شهردار اسبق کرج با انتقاد شدید از مدیرانی که به بهانه های مختلف از رویارویی با مردم سرباز می زنند و همچنین رفتار مناسبی از سوی ایشان مشاهده نمی شود، آن را یک ضعف و تهدید جدی در مسیر تکریم ارباب رجوع خواند و خاطر نشان کرد: به باور بنده، چنین مدیران حتی اگر منشاء ارائه بهترین خدمات باشند، باید برکنار و عزل شوند؛ چرا که آنها خود را بالاتر از مردم دانسته و تصور می کنند که قادر به هر نوع رفتاری با ارباب رجوع می باشند. دادگو با تاکید بر اینکه تعیین نظام جزا و پاداش برای مدیران و کارکنان موفق و ناموفق در امر تکریم ارباب رجوع ضروری بسیار مهم به شمار می رود که باید از سوی مدیریت ارشد شهرداری کرج جدی گرفته شود، اظهار کرد: مادامی که کارکنان از تکریم ارباب رجوع و شهروند مداری به عنوان یک ارزش سازمانی، الزام قانونی و فریضه معنوی یاد نکنند، نمی توان به پیشرفت خاصی در این حوزه امیدوار بود و این مهم نیازمند همکاری رسانه ها به منظور فرهنگسازی می باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود