20 تیر 1395
شماره خبر: 166054

اقتصاد مقاومتی اساس اجرای پروژه های منطقه 11

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اقتصاد مقاومتی اساس اجرای پروژه های منطقه 11


مدیر منطقه 11 شهرداری کرج گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری، طرح های عمرانی و خدماتی متعددی در سطح منطقه با هدف مرتفع ساختن گره های ترافیکی، تسهیل در عبور و مرور شهروندان و مسافران و زیباسازی منظر شهری به اجرا درآمده که توجه به اصول اقتصاد مقاومتی و مدیریت هزینه ها در بهره برداری از این پروژه ها در اولویت بوده است.
مهدی فاطمی به عملکرد سه ماهه منطقه 11 شهرداری این کلانشهر از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و گفت: احداث راستگرد بلوار شهید مدرس به سمت اتوبان تهران - قزوین به منظور سهولت تردد مسافران و شهروندانی که از جاده چالوس وارد این منطقه می شدند از جمله فعالیت های عمرانی می باشد که به اجرا درآمده است. مدیر منطقه 11 شهرداری کرج با بیان اینکه این پروژه عمرانی با در نظر گرفتن اصل اقتصاد مقاومتی و حداقل هزینه با 400 میلیون تومان به بهره برداری رسیده است، گفت: در احداث طرح عمرانی مذکور پلیس راه استان البرز، اداره کل راه و شهرسازی با مدیریت شهری کرج همکار و مساعدت ویژه ای را داشته اند. فاطمی ادامه داد: احداث رمپ کنارگذر خاتم در دو لاین از دیگر طرح های عمرانی است که مورد بهره برداری قرار گرفته و در ساعات پیک ترافیک عبور و مرور را برای شهروندان تسهیل می کند. این مسئول خاطرنشان کرد: تعریض خط 4 حصار با احداث چهار پل به صورت همزمان نیز در حال انجام می باشد و رفیوژ میانی خط این محدوده به منظور کنترل ترافیک و انتقال آن به میدان امیرکبیر تکمیل شده است. وی یادآور شد: به همت منطقه 11 شهرداری کرج گمانه زنی ها با مالکان املاکی که در مسیر پروژه بزرگراه شمالی قرار دارند در حال انجام است و با توجه به اینکه بخشی از بزرگراه مذکور از این منطقه عبور می کند و در ابتدای شهر کرج به بهره برداری می رسد برای مسیر مذکور طرح ه های زیباسازی خاصی در نظر گرفته شده تا جلوه خاصی در ورودی شهر ایجاد شود.
احداث 4 هتل لوکس در منطقه 11
فاطمی ادامه داد: ساخت چهار هتل لوکس در سطح منطقه 11 شهرداری کرج به منظور گسترش صنعت گردشگری در این منطقه از دیگر اقداماتی است که در حال پیگیری و انجام می باشد. مدیر منطقه 11 شهرداری کرج در بخشی دیگر از سخنان خود به اجرای طرح توانمندسازی شهروندان حصار در زمینه ورزش، سلامت و کارآفرینی با عنوان «طلوع مهر» اشاره کرد و گفت: این طرح با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه، پیرامون اقتصاد مقاومتی؛ توانمند سازی و خود اتکایی اقشار محروم، تامین رفاه اجتماعی، فرهنگ سازی و ایجاد زمینه‌هایی در خصوص تقویت بنیان خانواده و سلامت شهروندان به اجرا درآمد. این مسئول در ادامه به تشریح فعالیت های حوزه خدمات شهری منطقه در سه ماه نخست سال 95 پرداخت و گفت: طی این مدت 110 هزار مترمربع عملیات رفت و روب، 3 میلیون 500 تن جمع آوری زباله و تسطیح زمینهای بایر در 50 هزار مترمربع در سطح منطقه 11 شهرداری کرج صورت گرفته است. شستشوی معابر و جداول روزانه به میزان 24 هزار مترمربع، رنگ آمیزی جداول 21 هزار متر و جلوگیری از 33 مورد ساخت و ساز غیر مجاز از دیگر فعالیت های حوزه مذکور بود که فاطمی به آنها اشاره کرد و اظهار داشت: جدول گذاری معابر بصورت کانیو و کانال در دو هزار و 500 مترمربع و عملیات روکش و لکه گیری آسفالت معابر با صرف دو هزار تن آسفالت نیز انجام شده است. فاطمی یادآور شد: رفع گره های ترافیکی و اجرای پروژه های عمرانی در راستای افزایش رفاه شهروندان و مسافرانی که از این منطقه عبور می کنند با توجه به رعایت اصل اقتصاد مقاومتی از جمه اولویت های اساسی منطقه 11 شهرداری کرج می باشد و با جدیت هر چه تمام تر از سوی مسئولان ذیربط پیگیری می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود