اقتصاد مقاومتی در شهرداری ها با کاهش هزینه های اضافی محقق می شود
سپیدارآنلاین: گروه شهری
معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج گفت: با توجه به رکود اقتصادی حاکم بر کشور و به وجود آمدن مشکلات درآمدی برای شهرداریها، این دستگاه خدمات رسان باید بیش از پیش به سمت درآمدهای پایدار سوق پیدا کند و بر مدیریت هزینهها تاکید بیشتری داشته باشد. چرا که اقتصاد مقاومتی با کاهش هزینه ها در شهرداری ها راهبردی می شود.
اولین جلسه هماهنگی معاونین اداری مالی مناطق 12گانه شهرداری کرج با حضور فرج الله ایلیات معاون مالی و اقتصادی و وحید آقاشریفی مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری این کلانشهر برگزار شد. در این جلسه مدیران مذکور به بررسی و ارائه راهکارهای کارشناسانه و راهبردی به منظور افزایش درآمدهای پایدار و غیرپایدار شهرداری کرج پرداختند تا با اتخاذ برنامه های تخصصی و علمی از سوی معاونان مالی و اداری این دستگاه بتوانند از هزینه های شهرداری بکاهند و در مقابل موجب افزایش درآمدها شوند. معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج در اولین جلسه هماهنگی معاونان اداری و مالی مناطق 12گانه این دستگاه عنوان کرد: شهرداریها باید به سمت درآمدهای پایدار و کنترل و مدیریت هزینهها حرکت کنند و با صرف کمترین هزینه بهترین تمهیدات را برای افزایش آسایش شهروندان و ارتقاء عمران شهری اتخاذ نمایند. فرج الله ایلیات اضافه کرد: در واقع آگاهی یافتن از ظرفیت های ناشناخته حوزه های مختلف مجموعه مدیریت شهری و حذف اقدامات غیر ضرور موجب بهبود عملکرد این دستگاه در راستای خدمت رسانی به شهروندان می شود که مدیریت هزینه در تحقق این مهم نقش بسزایی را دارد. این مسئول ارشد شهری، مشارکت شهروندان را به عنوان راهکاری دیگر در بحث کاهش و مدیریت هزینه ها در دستگاه شهرداری مهم ارزیابی کرد و افزود: فرهنگ سازی و آموزش شهروندان به موازات استفاده از فن آوری های روز دنیا، علاوه بر سیاست گذاری در تعدیل هزینه ها، بهره مطلوب از نظام مشارکت عمومی را نیز به دنبال خواهد داشت. وی خاطر نشان کرد: از معاونان مالی و اداری مناطق شهرداری کرج انتظار داریم برنامه های درآمدی مربوط به منطقه خود را با دقت بیشتری پیگیری کنند و تلاش نمایند تا بودجه پیش بینی شده در منطقه با بالاترین درصد محقق شود. مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج نیز در این جلسه بر تخصیص بودجه ای جداگانه برای روابط عمومی سازمان های تابعه و مناطقه 12 گانه شهرداری این کلانشهر تاکید کرد و گفت: با انجام این مهم عملکرد روابط عمومی ها که ویترین کاری شهرداری می باشند ارتقاء پیدا می کند و تسریع در روند تحقق اهداف این دستگاه را موجب می شوند. وحید آقاشریفی اظهار داشت: ارتقاء رابطه متقابل و دو سویه حوزه های مختلف شهرداری با روابط عمومی ها، پیشبرد هر چه بیشتر برنامه های سازمان ها، مناطق، معاونت ها و... به دنبال دارد و به طور کلی موجب رشد و بالندگی دستگاه خدمات رسان شهرداری می شود. آقا شریفی ادامه داد: در واقع روابط عمومی به عنوان حلقه واسطه بین مدیریت کلان دستگاه با اجزای درون و برون سازمانی نقش کلیدی و حساس را بر عهده دارد؛ بدین معنا که با اتصال به بالاترین مرجع، امکان انتقال و گیرایی پیام را دارا می باشد و می تواند به عنوان محوری دوسویه، اطلاعات را منتقل و جهت دسترسی سازمان به اهداف مطلوب تر تلاش نماید. این مسئول در پایان یادآور شد: پیشبرد طرح های شهری و بهره گیری از نمودهای پایدار اطلاع رسانی در بستر پروژه های اجرایی تنها با توسعه الگوهای روابط عمومی میسر می شود و همه باید برای اعتلای هر چه بیشتر جایگاه و تقویت روابط عمومی ها تلاش کنیم.