11 مرداد 1395
شماره خبر: 167505

شورای شهر با تخریب یک باغ در باب احداث هتل مخالفت کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شورای شهر با تخریب یک باغ در باب احداث هتل مخالفت کرد


جلسه شصت و هشتمین کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج به ریاست سعید فیروزگاه و حضور حداکثری اعضای کمیسیون تشکیل شد که لایحه احداث هتل در قطعه باغی واقع در منطقه 11 در محوریت این جلسه قرار داشت که پس از بحث و بررسی کمیسیون رای مخالف داد.
سعید فیروزگاه رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج پس از قرائت لایحه تخریب باغ و احداث هتل در این مکان ضمن مخالفت با این لایحه اظهار داشت: مدیریت شهری باید به سمتی برود که در حفظ باغات و فضای سبز شهر کوشا بوده و از تخریب این فضاها که ریه های تنفسی شهر هستند ممانعت نماید. وی در ادامه با اشاره به اینکه تقویت سرمایه گذاری در شهر ضرورت دارد، اظهار داشت: به منظور تقویت زیرساخت های گردشگری می توان از ظرفیت های سرمایه گذار در نقاط دیگری از شهر استفاده نمود تا حفظ فضای سبز از یک سو و احداث هتل از سوی دیگر که از ننیازهای اصلی شهر می باشد منجر گردد. رضا شریفی عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج نیز با تاکید بر ضرورت حفظ نقاط سبز شهر بر استفاده از سرمایه گذاران در دیگر نقاط شهر جهت احداث هتل گردشگری تاکید داشت. وی یکی از علت های اصلی عقب ماندگی کلانشهر کرج در حوزه سرمایه گذاری را عدم گفتمان مناسب با سرمایه گذاران دانست و افزود: مسئولین شهری باید منافع ملی شهر را در اولویت خود قرار دهند و با این هدف اقدام به گفتگو با سرمایه گذاران بخش خصوصی نمایند. روح اله کیان دیگر عضو کمیسیون عمران شورای شهر کرج به عنوان موافق لایحه مذکور به ایراد سخن پرداخت و گفت: باید توانمند سازی باغات را رونق دهیم که این مهم با احداث فضاهای تفریحی و گردشگری در جوار فضاهای سبز و باغات ممکن خواهد بود. داوود وحیدی عضو شورای شهر کرج در ادامه این مذاکرات اظهار داشت: مدیریت شهری به سمت تغییر کاربری باغات نمی رود مگر در شرایط خاص و لایحه مذکور به لحاظ نبود هتل در کلانشهر کرج جزء موارد خاص محسوب می شود که می توان با درایت و تدابیر کارشناسانه پیشنهاد ساخت هتل در دیگر نقاط شهر را به سرمایه گذار داد. وی بر حفظ ریه های تنفسی شهر و باغات تاکید کرد و افزود: هتل نیاز یک شهر است اما حفظ باغ و فضای سبز نیز از ضروریات شهر می باشد که باید در حفظ آن کوشا باشیم.
گفتنی است به لایحه احداث هتل در قطعه ای از باغ 2800 متری واقع در منطقه 11 پس از بحث و بررسی توسط اعضای کمیسیون عمران شورای شهر کرج رای مخالف داده شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود