13 آذر 1395
شماره خبر: 170660

تشریح عملكرد شهرداری هشتگرد در زمینه خدمات رسانی به معلولین

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تشریح عملكرد شهرداری هشتگرد در زمینه خدمات رسانی به معلولین


شهردار هشتگرد به مناسبت فرارسیدن روز جهانی معلولین ، اقدامات شهرداری هشتگرد در زمینه خدمات رسانی به این قشر عزیز را تشریح نمود .
مهندس یگانه شهردار هشتگرد گفت: احترام به معلولین و آماده سازی محیطهای شهری جهت استفاده معلولین ، جانبازان و سالمندان از وظایف مدیریت شهری می باشد و این موضوع ، امروزه به عنوان یکی از الزامات شهری مطرح می باشد که همت مسئولین را در اجرای آن می طلبد . وی گفت : مفتخریم که توانستیم در این راه پیشگام بوده و با اجرای پروژه های متعدد در زمینه بهبود عبور و مرور شهری و نیز "استاندارد سازی و مناسب سازی معابرشهری" در سال گذشته و سال جاری اقدام نماییم . پیاده روسازی و اجرای خط بریل ویژه تردد معلولین در طول 7 خیابان اصلی شهر،اجرای پلهای مخصوص تردد معلولین جهت ورود از سواره رو به پیاده رو در 17 مقطع واصلاح و بازسازی پیاده روهای رفوژ وسط بلوارها در 12 مقطع از جمله این اقدامات در سال 94 بوده که این پروژه با اعتباری حدود 8 میلیارد ریال در سال جاری نیز ادامه دارد . با همه این دستاوردهای ، هنوز کمبودها و نقصان‌های جدی در حوزه معلولان احساس می‌شودکه امیدواریم با حمایت مسئولان برطرف گردد و با رفع این موانع ، معلولان می توانند با استفاده از این وضعیت ، دستاورهای عظیمی را هم برای خویش و هم برای جامعه رقم بزنند و حتی در کسب مدارج والای علمی، ورزشی، هنری و اجتماعی موفق گردند و مبدل به انسانهای نمونه و اسوه جهد و کوشایی بی‌دریغ برای آبادسازی و سربلندی ایران اسلامی شوند و همدوش سایر هموطنان افتخار و حماسه بیافرینند . شهردار هشتگرد در پایان ضمن گرامیداشت روز معلولین ، برای این قشر عزیز، آرزوی سلامتی و توفیق نمودند .
روز جهانی معلولین از سال ۱۹۹۲ از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد و هر ساله در ۱۲ آذر یا ۳ دسامبر برگزار می‌شود. هدف از تعیین این روز ارتقاء رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیتهای مختلف؛ و افزایش آگاهیهایی بوده است که می‌بایست از مسئله پیوستن افراد معلول در تمامی جنبه‌های سیاسی؛ اجتماعی؛ اقتصادی و فرهنگی زندگی منتج شود. این وضع به همین منوال طی شد تا در سال ۱۹۹۹ شعاری با مضمون (امکان دسترسی برای همه در هزاره جدید) برگزیده شد و سرلوحه امور قرار گرفت. بیش از پانصد میلیون نفر به دلیل نقص در سیستم روحی و مغزی جسمی و حسی از معلولیت رنج می‌برند. اینان هر کجا که باشند و در هر نقطه‌ای از دنیا که به سر برند به دلیل موانع ظاهری و یا اجتماعی با محدودیتهایی در زندگی خود مواجه می‌شوند. در طی بیست سال اخیر کوششهای چشمگیری در شناساندن و معرفی اشخاص معلول به جامعه انسانی صورت پذیرفته است. یکی ازمواردی که می‌توان از آن به عنوان نقطه عطفی در این زمینه نام برد اعلام سال ۱۹۸۱ میلادی به عنوان سال جهانی معلولین است که توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت پذیرفت .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود