20 آذر 1395
شماره خبر: 171101

طرح های فرهنگی، اجتماعی در شهر کرج تعریف شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

طرح های فرهنگی، اجتماعی در شهر کرج تعریف شوند


شهردار کرج با مهم ارزیابی کردن ایجاد توازن بین اجرای طرح های عمرانی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و ... و نیاز کرج به اجرای طرح های اجتماعی، گفت: این طرح ها با هدف بهبود کیفیت محیط شهری در این کلانشهر تعریف شوند.
علی ترکاشوند ضمن اعلام این مطلب به نقش و جایگاه اثرات طرح های اجتماعی در تحقق توسعه پایدار شهری اشاره و بیان کرد: اجرای اینگونه طرح ها نقش بسزایی در ارتقاء سطح فرهنگ شهروندی و توسعه شهر دارد. این مسئول اضافه کرد: در این راستا می توان از اجرای برنامه های آگاه سازی اجتماعی در فرهنگسراها و خانه های سلامت در زمینه های مختلف فرهنگ شهروندی بهره گرفت. وی تقویت زیرساخت های ترک اعتیاد و افزایش حوزه های ورزش همگانی همچنین اجرای برنامه هایی برای ترغیب شهروندان به این مهم را از دیگر طرح های فرهنگی اجتماعی موثر در سلامت شهر دانست و افزود: با توجه به اینکه اکثر متکدیان معتاد به مواد مخدر هستند و اصلی ترین دلیل تکدی گری آنان نیز اعتیاد می باشد تقویت زیرساخت های ترک اعتیاد کمک شایانی به کاهش متکدیان در سطح شهر نیز دارد. شهردار کرج توجه ویژه به جایگاه نظارت همگانی در حوزه نهاد اجتماعی شهرداری را با توجه به مطالب فوق از ضروریات ذکر و عنوان کرد: مشارکت شهروندان نیز در اجرای طرح های اجتماعی در موفقیت مدیریت شهری جهت توسعه پایدار شهر موثر است؛ حضور مردم در برنامه های فرهنگی اجتماعی شهرداری و عمل به توصیه های عنوان شده در این برنامه ها نمونه ای از مشارکت شهروندان به شمار می رود. ترکاشوند ادامه داد: اجرای پروژه های عمرانی در کنار طرح های فرهنگی امکانات پیشرفت شهر را فراهم می کند بر همین اساس توسعه فرهنگ همزمان با اجرای پروژه ها اهمیت می یابد؛ توزیع بروشورهای فرهنگی هنگام افتتاح هر پروژه می تواند نقش بسزایی در تحقق این مهم ایفا کند.
این مسئول در بخش پایانی سخنان خود نقش مهم شهروندان در توسعه پایدار شهر را یادآور شد و افزود: در صورتی که کسب رضایت شهروندان به منظور ترغیب آنان با مدیریت شهری در توسعه شهر در اولویت وظایف مسئولان خدمت رسان قرار گیرد، شاهد موفقیت بیش از پیش شهر در تمام زمینه ها خواهیم بود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود