20 بهمن 1395
شماره خبر: 174411

نشاط و شادابی آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نشاط و شادابی آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد


عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: زمانی که مردم جامعه ای از نشاط اجتماعی برخوردار باشند، به موازات آن آسیبهای اجتماعی نیز کاهش و انگیزه برای کار و تلاش افزایش می یابد.
غفور قاسم پور اظهار داشت: همبستگی، تعلق اجتماعی، تعاملات اجتماعی مطلوب، رضایت از زندگی و همچنین سلامت روانی و اجتماعی افراد نتیجه افزایش نشاط اجتماعی در جامعه است و طبیعی است که به موازات آن آسیب های اجتماعی نیز کاهش می یابد و در نتیجه چنین جامعه ای، مسیر پیشرفت و ترقی را طی خواهد کرد. وی گفت: گسترش شهرنشینی، دسترسی بیشتر به فناوری، مشغله های فراوان، تحمیل استرس های متعدد بر افراد، تعامل فرهنگی بالا و افزایش اختلالات روانی، از ویژگی های جامعه امروزی و زندگی به اصلاح مدرن است. این مسئول عنوان کرد: بعضی از جامعه شناسان براین عقیده اند که جامعه ایرانی آن اندازه که باید و شاید شاد نیست و از نبود بسترها و زمینه های لازم برای ابراز شادمانی به شکل جمعی و عمومی رنج می برد، به عبارت دیگر در جامعه، شیوه های شناخته شده و متعارف محدودی برای شادمانی های همگانی وجود دارد. وی افزود: انسان موجودی هدفمند و جویای شادکامی و سعادت است و شادی به عنوان یکی از نیازهای روانی او به دلیل تأثیرات عـمده ای که بر شکل گیری شخصیت و مجموع زندگی اش دارد، همواره اهمیت داشته است.
نقش موثر ورزش همگانی در سلامت و ایجاد نشاط اجتماعی جامعه
قاسم پور بیان کرد: ورزش همگانی تاثیر بسزایی درسلامت روحی و جسمی و نیز نشاط اجتماعی دارد بر این اساس باید مورد حمایت ویژه قرار گیردو توسعه ایستگاه های ورزشی در محلات می تواند در تقویت ارتباطات اجتماعی و ارتقای ورزش همگانی شود. وی خاطر نشان کرد: ورزش همگانی علاوه بر ایجاد سلامت جسمی در نشاط و شادابی روحی و روانی افراد بسیار تاثیرگذار است بر این اساس مدیریت شهری باید در این زمینه وارد شده و ورزش های همگانی بیش از پیش را حمایت کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود