29 بهمن 1395
شماره خبر: 174893

طرح آرامش ماندگار با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی ایجاد شده است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

طرح آرامش ماندگار با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی ایجاد شده است


مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج از رونمایی طرح آرامش ماندگار، همزمان با اختتامیه مسابقات نقاشی و قصه گوییِ به رنگ خدا خبر داد وهدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ کتابخانی بین خانواده ها و آشنایی کودکان با احادیث بزرگان عنوان کرد.
حسین عربیان ضمن اعلام زمان اختتامیه مسابقات نقاشی و قصه گویی با عنوان "به رنگ خدا" اظهار داشت: مهلت شرکت در این مسابقات 30 بهمن ماه اعلام شده و شرکت کنندگان علاوه بر تحویل آثار خود به معاونت قرآنیِ سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج، باید در سایت سازمان (farhangikaraj.ir) ثبت نام نمایند. مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج،عنوان کرد: اختتامیه مسابقات نقاشی و قصه گویی به رنگ خدا به طور همزمان با رونمایی از طرح آرامش ماندگار در تالار نژاد فلاح در ساعت 18 برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان جهت اطلاع بیشتر می توانند از طریق کانال تلگرامی arameshemandegar اطلاعات لازم را کسب نمایند، ضمن اینکه از طریق پنل پیامکی نیز به مدعوین و شرکت کنندگان اطلاع رسانی خواهد شد. وی یاد آور شد: از مجموعه اثرات برتر در مسابقه، کتاب نفیسی جهت آرشیو طرح آرامش ماندگار، تهیه خواهد شد که در دسترس عموم قرار می گیرد. این مسئول در خصوص طرح آرامش ماندگار تشریح کرد: این طرح با هدفگذاری ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین خانواده ها و آشنایی بیشتر فرزندان با احادیث و سخنان بزرگان به صورت فصلی اجرایی خواهد شد و اقدامات لازم در این خصوص پس از مطالعات و بررسی های کارشناسانه با مشاوران این امر، صورت گرفته است، همچین لازم به ذکر است علاقه مندان جهت شرکت در ادامه طرح آرامش ماندگار می توانند با مراجعه به مراکز زیر مجموعه طرح، اقدام به تهیه کتاب نمایند. عربیان افزود: فرهنگسراهای سازمان فرهنگی ورزشی به همراه کتابخانه های آن و همچنین 15 مسجد جامع و برخی مدارس منتخب، مجموعه هایی هستند که کتابهای طرح آرامش ماندگار در اختیار علاقه مندان قرار می دهند. وی گفت: در این کتاب ها سعی شده ضمن ذکر یک حدیث، تصاویر و داستان مربوط به سخنان ارزشمند ائمه اطهار و بزرگان و همچنین آیات قرآن، کودکان را با مضمون آن آشنا نمایند. مسئول اجرایی طرح آرامش ماندگار و مسابقات نقاشی و قصه گویی به رنگ خدا نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: خمیر مایه اجرای این طرح بر گرفته از فرمایش مولای متقیان امیرالمومنین (ع) می باشد که فرموده اند: هر کس به وسیله خواندن کتاب ها آرامش بجوید، قطعا ماندگار خواهد شد، و سعی شده است با دعوتی خوش، کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان را در جهت بالا بردن سواد و دانش عمومی با یک سیر مطالعاتی هدفمند به امر کتابخوانی ترغیب نماییم. سعید آروئی بیان کرد: رویکرد ما در این طرح که همزمان با اختتامیه مسابقات نقاشی و قصه گویی به رنگ خدا رونمایی خواهد شد، هر فصل یک شعار خواهد بود و در انتهای هر فصل از خلاقیت ها و ایده های برتر نخبگانِ طرح، تجلیل بعمل خواهد آمد.
وی ضمن تاکید بر حضور شرکت کنندگان در روز اختتامیه خاطر نشان شد: به همه نفرات شرکت کننده در مسابقات نقاشی و قصه گویی هدایایی به رسم یادبود اهدا می گردد، همچنین به 110 اثر برتر جوایز نفیسی از جمله: دوچرخه، پلاک طلا و ... تقدیم می شود، ضمن اینکه اطلاعات لازم در خصوص ادامه طرح آرامش ماندگار در این روز به سمع علاقه مندان خواهد رسید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود