27 اردیبهشت 1396
شماره خبر: 178325

ارتقاء جایگاه روابط عمومی ها به عنوان یک اولویت سازمانی مطرح شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ارتقاء جایگاه روابط عمومی ها به عنوان یک اولویت سازمانی مطرح شود


عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اهمیت ساختار روابط عمومی و ارتقاء آن به ارتباطات نوین، گفت: ارتقاء جایگاه روابط عمومی ها باید به عنوان یک اولویت سازمانی مطرح شود.
علی حاج کاظم، ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی را به همه فعالان این تبریک گفت و با بیان اینکه اطلاعات و ارتباطات ابعاد مختلف زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است و انسان امروزی از هر سو تحت تاثیر تبلیغات و گوناگونی اطلاعات است، عنوان کرد: پالایش اطلاعات، رساندن صحیح، صادقانه و بموقع اخبار و برقراری ارتباط صحیح با مخاطب در این روزگار وظیفه خطیر و سنگینی است که فعالان عرصه روابط عمومی مسئولیت انجام آن را بر عهده دارند. وی با اشاره به گستردگی وظایف حوزه روابط عمومی ها و با عنوان اینکه این عرصه حساس و ممهم علاوه بر پوشش دادن رویدادها و اطلاع رسانی صحیح سازمانی، نسبت به دیدبانی، شفاف سازی و روان سازی ارتباطات درون و بیرون دستگاه مربوطه صاحب مسئولیت هستند، گفت: با توجه به این مهم، بکارگیری ابزارهای نوین ارتباطی جهت برقراری ارتباطی پویاتر با مخاطبان همچنین هموار تر کردن مسیر تحول و توسعه در ساختار روابط عمومی ها بسیار حائز اهمیت است. حاج کاظم، گوناگونی نقش روابط عمومی ها در دنیای امروز را یادآور شد و با عنوان اینکه نقش این حوزه در کمک به تصمیم گیری‌‌های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است، بیان کرد: نقش روابط‌عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیتهای حرفه ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه‌‌های جدید روابط‌عمومی در عصر ارتباطات است؛ بر این اساس،‌ از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تأکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع،‌ منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی، دخالت در روند تصمیم گیری سازمان است. وی همچنین به نقش مشارکت شهروندان در چرخه تصمیم گیری، اطلاع رسانی و آموزش شهروندی را یادآور شد و بیان کرد: از نتایج و ثمرات تحقق این مهم شکل گیری شبکه های ارتباطات شهروندی، افزایش احساس تعلق به جامعه و اعتماد بیشتر و به تبع آن افزایش سرمایه اجتماعی خواهد بود. حاج کاظم با تاکید بر اینکه باید پایبند مفهوم عمیق و اصیل روابط‌ عمومی باشیم، افزود: در واقع روابط‌عمومی به عنوان یک مفهوم و یک فعالیت، ارتباطی مستقیم با محیط هایی دارد که در آنها افکار عمومی بر فعالیت فعالان اجتماعی تاثیر گذار است و مسئولیت اجتماعی در روابط‌عمومی از ارکان اصلی آن است بر این اساس روابط‌عمومی توام با هنر، خلاقیت و صداقت که از طریق ساختار دستگاه متبوع خود، پیگیر مطالبات شهروندان باشد، قطعاً مجموعه موفق و کارآمدی خواهد بود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود