18 آذر 1396
شماره خبر: 188053

ارتقای رفتار ترافیکی، عاملی موثر درکاهش آلودگی هوا است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ارتقای رفتار ترافیکی، عاملی موثر درکاهش آلودگی هوا است


طی برگزاری جلسه ای، راهکارهای کاهش آلودگی هوا از طریق بهبود و ارتقای رفتارهای ترافیکی توسط مدیران ارشد مجموعه مدیریت شهری کرج مورد بررسی قرار گرفت.
احمد افضلی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در این جلسه عنوان کرد: یکی از مهم ترین راهکارهای کاهش آلودگی هوا در سطح شهر، تعویض کاتالیست (وسیله ای که با قرار گرفتن در مسیر خروج دود اگزوز، میزان آلایندگی خودرو را کاهش می دهد) است که مقرر شد، سازمان مدیریت حمل و نقل و بار این مجموعه، نسبت به برنامه ریزی، نصب و تعویض کاتالیست در خودروهای عمومی اقدامات لازم را اجرایی کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج افزود: جلوگیری از ورود خودروهای سنگین در ساعات اوج ترافیک و اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر هم، نقش بسیار موثری را در کاهش آلودگی هوا دارد که پلیس راهور شهرستان کرج نیز در این رابطه هم سو با شهرداری است. در ادامه این جلسه، احد رسولی عضو شورای اسلامی شهر کرج نیز پیشنهاداتی را در خصوص راهکارهای افزایش سهم حمل و نقل عمومی و بهبود رفتارهای ترافیکی ارائه کرد و مقرر شد، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری این کلانشهر پیشنهادات مطرح شده را به منظور اجرایی شدن مورد بررسی قرار دهد. از دیگر خروجی های این جلسه، این بود که معاونت خدمات شهر شهرداری کرج با همکاری سازمان سیما و منظر و فضای سبز نسبت به در اختیار گذاشتن تعدادی از تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر به منظور اکران پیام های ترافیکی و زیست محیطی در راستای بهبود رفتارهای ترافیکی و زیست محیطی شهروندان اقدام کنند. گفتنی است، این جلسه با حضور حسن مدیرروستا معاون خدمات شهری شهرداری کرج، اصغر نصیری جانشین معاون خدمات شهری، احد رسولی عضو شورای شهر کرج، محمد حاجی جعفری مدیر مرکز کنترل و ترافیک شهرداری این کلانشهر برگزار شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود