1 تیر 1398
شماره خبر: 215969

مسؤولین از بیان مطالبات مردم توسط اعضای شورای شهر برآشفته نشوند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مسؤولین از بیان مطالبات مردم توسط اعضای شورای شهر برآشفته نشوند


رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: مجموعه هایی در شهر ارائه خدمات می کنند خود را در مقابل شهروندان پاسخگو بدانند و از بیان مطالبات مردم توسط اعضای شورا برآَشفته نشوند.
یکصد و چهل و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر کرج صبح امروز با حضور اعضا، شهردار، معاونان و مشاوران شهرداری کرج و اصحاب رسانه در سالن جلسات شورا برگزار شد.
مدیریت شهری باید پاسخگوی مطالبات مردم باشد
عباس زارع، رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: براساس قانون شوراهای اسلامی شهرها، نهادهایی که در حوزه شهری ارائه خدمات می‌کنند باید برنامه های خود را به شورای شهر ارائه دهند؛ شورای شهر کرج نیز می تواند برنامه ها را مطالبه و در خصوص آن ها اظهارنظر کند. رئیس شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: بارها اعضای شورای شهر کرج در نطق های پیش از دستور جلسات این موضوع را مطرح کرده اند اما شاهد موضع گیری هایی در این زمینه بوده ایم. وی با تاکید بر اینکه مسؤولین باید به مطالبات مردم پاسخ دهند، اظهار کرد: تمام نهادها، مجموعه ها، ادارات و موسساتی که در شهر ارائه خدمات می کنند خود را در مقابل شهروندان پاسخگو بدانند و از مطالبات مردم که توسط نمایندگان در شورای شهر مطرح می شود برآشفته نشوند. زارع با اشاره به مناسبت های اخیر بیان کرد: روز گذشته، روز اصناف و کسبه بود که در حوزه ارائه خدمات به شهروندان فعالیت دارند و ایفای نقش می کنند که این روز را به این قشر گسترده تبریک عرض می کنیم.
ابتکارات فرهنگی در دستور کار شهرداران مناطق قرار گیرد
رحیم خستو، رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: مدیر منطقه ۱۱ شهرداری کرج در اقدامی تحسین برانگیز اتفاق زیبایی را رقم زد و نمایشگاه کتابی را در فضای عمومی منطقه برپا کرد که مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفت. انتظار می رود دیگر مدیران مناطق نیز به انجام این گونه اقدامات فرهنگی همت کنند. جابجایی ردیف بودجه سازمان آتش نشانی یکی از لوایح دو فوریتی بود که در یکصد و چهل و نهمین جلسه رسمی شورای شهر کرج مطرح شد و مورد گفت و گو و تبادل نظر اعضای شورای شهر قرار گرفت. خرید نردبان، خرید و تجهیز خودروی سنگین و نیمه سنگین حریق، لباس انفرادی عملیاتی، خرید تجهیزات مربوط به خودروها، ساخت و تکمیل کارگاه آسانسور آموزشی و خرید، ساخت و تجهیز خودروی سنگین نجات از جمله ردیف های مصوبه مذکور است. با توجه به اینکه بودجه های این سازمان کافی نیست، شهرداری خواستار حذف نقدی برخی ردیف های بودجه آتش نشانی مانند خرید نردبان و افزایش ردیف ها برای خرید تجهیزات از سوی شورای شهر کرج شد.
لزوم نوسازی تجهیزات آتش نشانی
محمد یساولی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اظهار کرد: پنج الی ۶ سال از عمر مفید خودروهای آتش نشانی شهرداری کرج می گذرد و نیاز به خرید خودروی جدید و استقرار در ایستگاه های عملیاتی احساس می شود؛ اضافه کردن خودروها می تواند سرعت، قدرت و زمان انجام عملیات را به حداقل برساند. علی اصغر کمالی زاده، شهردار کرج افزایش شدید قیمت کالاهای آتش نشانی در ماه های اخیر را دلیل دو فوریتی بودن لایحه مذکور عنوان کرد و توضیح داد: بیش از ۵۰ درصد کالاهای مورد نیاز سازمان آتش نشانی وارداتی است و با توجه به شرایط ارزی تهاتر در این زمینه زمانبر است. مهدی حاجی قاسمی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج در این رابطه گفت: ضرورت وجود تجهیزات آتش نشانی مشخص است اما با دو فوریت این لایحه موافق نیستم؛ نهایتا دو هفته زمان لازم است که این موضوع در کمیسیون بررسی شود. باید بررسی ها و اولویت بندی های لازم در این زمینه صورت گیرد. خستو موافقت خود را با افزایش تجهیزات و کالاهای این سازمان اعلام کرد و گفت: هر اقدامی که با ایمنی شهروندان ارتباط دارد مورد حمایت شورای اسلامی شهر کرج قرار می گیرد اما با حذف ردیف در لیست تجهیزات آتش نشانی موافق نیستم و باید تلاش کنیم بودجه مورد نیاز از راه های دیگر تزریق شود.
لایحه جابجایی ردیف بودجه سازمان آتش نشانی پس از گفت و گو و اظهار نظر اعضای شورای شهر کرج با اکثریت آرا به تصویب رسید.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود