الکترونیکی شدن خدمات به منظور اصلاح فرآیندهای پاسخگویی و افزایش شفافیت
سپیدارآنلاین: گروه شهری
۹۷ درصد از امور مراجعه کنندگان به منطقه ۹ از طریق اتوماسیون و به صورت سیستمی پیگیری می شود.
آرش یگانی، با بیان اینکه بخش زیادی از امور منقطه به صورت الکترونیکی قابل پیگیری و انجام است، گفت: در فرآیند تحقق شهرداریِ الکترونیک، منطقه ۹ از همان ابتدا جزو شهرداریهای داوطلب بود، و با برنامه ریزی و تلاش مجدانه موفق به اجرای این طرح در کوتاه ترین زمان ممکن شد.وی خاطرنشان کرد: این مهم به زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری زیادی نیاز داشت که با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج تامین شد.به گفته یگانی؛ بنای شهرداری الکترونیک به منظور تسهیلِ روند اداری، اصلاح فرآیندهای پاسخگویی، افزایش شفافیت، سلامت اداری، افزایش و دقت ارائه خدمات و ایجاد وحدت رویه در حوزههای مختلف و تحقق شهر هوشمند و خلاق گذاشته شده است.مدیر منطقه ۹ از مزایای اقتصادی پیادهسازی طرح شهر الکترونیکی به کاهش هزینههای تردد شهری، افزایش سرمایهگذاری در نتیجه گسترش ارتباطات جهانی، صرفه جویی در مصرف سوختهای محدود، تسهیل انجام امور اقتصادی به خاطر ۲۴ ساعته بودن ارائه خدمات و... اشاره کرد.