30 فروردین 1400
شماره خبر: 252657

تکلیف پروژه میدان جمهوری مشخص شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تکلیف پروژه میدان جمهوری مشخص شد


معاون فنی عمرانی شهرداری کرج گفت: پروژه زیرگذر جمهوری با درخواست شورای اسلامی شهر متوقف شد و قرار است به چهارراه تبدیل شود که دریافت مجوزهای آن ۴ تا ۵ ماه زمان می‌برد.
عسگر نصیری، معاون فنی عمرانی شهرداری کرج،در خصوص توقف پروژه میدان جمهوری، گفت: پروژه میدان جمهوری به عنوان زیرگذر، تمامی مجوزهای لازم و مصوبه شورا را داشت و در سال ۹۹ بر اساس طرح تفصیلی در حال اجرا بود که با درخواست شورا از شهرداری مبنی بر توقف عملیات اجرایی، پروژه متوقف شد.معاون شهردار کرج از اظهار نظر در مورد علت مخالفت شورا با اجرای پروژه خودداری کرد و افزود: اعضای شورا باید در این خصوص پاسخ بدهند. هرکسی در جایگاه مسؤولیتی خود باید پاسخگو باشد و من نمی‌توانم در این مورد نظری داشته باشم.معاون شهردار کرج با تشریح روند تغییر پروژه زیرگذر جمهوری، بیان کرد: شورا ارائه گزینه های مختلف در خصوص پروژه فوق را از شهرداری درخواست کرد که با بررسی شرایط توسط مشاوران، لایحه ای با گزینه‌های مختلف به شورا ارسال و در کمیسیون عمران مطرح شد که پس از اعمال نظر اعضای کمیسیون، لایحه دیگری به شورا ارسال شد. طبق نظر شورای اسلامی شهر کرج قرار شد پروژه زیرگذر جمهوری به شرط تایید شورای تامین، به چهار راه چراغ دار تغییر کند.
وی ادامه داد: مصوبه فوق برای تایید به کمیته تطبیق فرمانداری ارسال شد و با قید شرط دریافت مجوز مصوبه کمیسیون ماده ۵ و مجوز شورای ترافیک به تایید رسید و به شهرداری ابلاغ شد.‌ مکاتبات لازم در این خصوص انجام شده و در یافت مجوز از کمیسیون ماده ۵ توسط حوزه شهرسازی و مجوز شورای ترافیک از سوی حوزه حمل و نقل ترافیک شهرداری در حال پیگیری است که به ۴ تا ۵ ماه زمان نیاز دارد.
نصیری یادآور شد: وظیفه ما کار اجرایی طبق دستورات لازم است. باید دستوری در خصوص توقف و یا انجام پروژه داده شود که در خصوص پروژه فوق، طبق دستور ، عملیات عمرانی متوقف شد و کسی به نقطه نظرات ما توجه نکرد.وی اجرای پروژه زیرگذر جمهوری را به نفع مدیریت کنترل ترافیک شهر دانست و گفت: در هر صورت با راه افتادن پروژه شمالی و ادامه یافتن بلوار جمهوری، ترافیک در این مسیر افزایش خواهد داشت و این معبر در سال های آتی پاسخگوی ترافیک موجود نخواهد بود.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود