11 دی 1390
شماره خبر: 3510

تولیگری شهرداری بر امور شهرک محمود آباد کرج پس از ورود به حریم قانونی شهر

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 تولیگری شهرداری بر امور شهرک محمود آباد کرج پس از ورود به حریم قانونی شهر

سپیدار آنلاین: شهردار کرج با بیان اینکه شهرک محمود آباد در آستانه ورود به حریم قانونی شهر است از تولیگری این دستگاه خدماتی بر امور این شهرک پس از ورد به محدوه شهری خبرداد.
سید علی آقازاده در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با اذعان بر وجود مشکلات موجود در شهرک محمود آباد گفت: رفع مشکلات موجود در این شهرک از اولویت های مهم مدیران شهری است که به صورت جدی نیز از سوی مسئولان در حال پیگیری است. وی با بیان تعریفی از محدوده و حریم شهری اظهارداشت: محدوده شهر عبارت از حد كالبدي موجود شهر و توسعه آتي بر اساس طرح های تفصیلی و جامع است.
این مسئول در ادامه با اشاره به وجود طرح هادی روستایی افزود: شهرک و یا روستاهایی که در محدوه قانونی شهر قرار ندارند تا زمان تعیین تکلیف و ورود به حریم شهری بر اساس ضوابط و مقررات شهرسازي مشمول اجرای طرح هادی می شوند و اجرای این طرح در آن شهرک و یا روستا لازم‌الاجرا مي‌باشد. آقازاده عنوان کرد: شهرداري ها علاوه بر اجراي طرحهاي عمراني از جمله احداث و توسعه معابر، تأمين خدمات شهري و تأسيسات زيربنايي در چارچوب وظايف قانوني خود، كنترل و نظارت بر احداث هر گونه ساختمان و تأسيسات و ساير اقدامات مربوط به توسعه وعمران در داخل محدوده شهر را نيز به عهده دارند. وی تاکید کرد: در حال حاضر نیز بر اساس طرح هادی بنیاد مسکن موظف است بر نحوه ساخت و سازهای صورت گرفته در این شهرک نظارت کند. آقازاده ادامه داد: پس از ورود شهرک محمود آباد به حریم قانونی شهر، شهرداری به عنوان متولی ادامه کار و امور نظارتی را بر عهده می گیرد. شهردار کرج با اشاره به مکاتبات انجام شده از سوی شهرداری با فرمانداری و اداره مسکن شهرسازی پیش از تشکیل استان گفت: این مکاتبات مبنی بر رفع مشکلات مردم، چگونگی ساخت و سازها در روستا یا شهرک بوده است. آقازاده با بیان اینکه محمود آباد کرج در حال حاضر در حریم قانونی شهر قرار ندارد، عنوان کرد: بر این اساس شهرداری متولی عرصه های مختلف این شهرک نیست و در خصوص مسائل زیربنایی و ساختاری آن نقشی ندارد. این مسئول اظهارداشت: طبق قانون نظارت بر احداث هر گونه ساختمان و تأسيسات كه به موجب طرح ها و ضوابط مصوب در داخل حريم شهر مجاز شناخته شده و حفاظت از حريم به استثناي شهرك‌هاي صنعتي كه درهر حال از محدوده قانوني و حريم شهرها و قانون شهرداري ها مستثني هستند به عهده شهرداري است. آقازاده در ادامه با بیان اینکه، مهمترين دغدغه شهرداري در شهرك محمود آباد ارائه خدمات و امكانات اوليه به شهروندان است، عنوان کرد: اين محدوده هنوز متولي خاصي ندارد و اگر طرح هادي براي آنجا مصوب شود، بنياد مسكن موظف است كه بر اساس طرح هادي ساخت و سازها را نظارت كند. شهردار كلانشهر كرج يادآور شد: طي سه دهه گذشته به دليل نياز بسيار زياد در احداث شهرك، نيمي از مردم شهر كرج در اين شهرك هاي مسكوني زندگي مي كنند، اما سياست شهرداري و شورا طي اين دوره رفع مشكلات شهروندان اين شهرك ها بوده است. وي اعلام كرد: در اين زمينه تاكنون نيز شهرداري خدمات مطلوبي را در بخش ناوگان ناوگان خدمات موتوري و ... در اين شهرك ها ارائه داده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود