20 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6878

لزوم ارتقاء معاونت فرهنگي به سازمان

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 لزوم ارتقاء معاونت فرهنگي به سازمان

سپیدار آنلاین: معاون فرهنگی - اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج گفت: بااذعان بر اهمیت کار و اقدامات فرهنگی در سطح کلانشهر کرج لازم است تا این معاونت به سازمان ارتقاء یابد تا با تحقق این مهم شاهد تسریع و بهبود امور فرهنگی باشیم.
به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، هشتمین نشست معاونین فرهنگی شهرداری های استان البرز و دهمین جلسه مشورتی روسای کمیسیونهای فرهنگی شوراهای اسلامی مراکز شهرهای استان البرز به میزبانی شورا و شهرداری مشکین دشت برگزار شد. معاون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج در دهمین نشست مشترک روسای کمیسیونهای فرهنگی و اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی و معاونین فرهنگی اجتماعی شهرداری و شوراهای شهر استان البرز که در تالار هگمتانه واقع در مشکین دشت بلوار دشت بهشت برگزار شد، اظهار داشت: جلساتی که به صورت مشترک میان کمیسیونها و معاونین فرهنگی شورا و شهرداری های شهرهای استان البرز برگزار می شود، بسیار مفيد است. حسین امیدیان با بیان اینکه در این نشست بايد تمام معاونین فرهنگی – اجتماعی ، اعضای شورا و معاونین شهرداری های 15 شهر استان البرز حاضر مي شدند، افزود: هر چه جلسات منسجم تر و منظم تر برگزار شود، تبادل تجربیات در خصوص ایجاد تعامل با سازمان ها و نهادهای فرهنگی که یکی از محورهای این نشست فرهنگی تلقی می شود، بیشتر خواهد بود.
ارتقاء چارت سازمانی معاونت فرهنگی یکی از ضروریات است
وی اظهار داشت: حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی یکی از حساس ترین معاونت های شهرداری کرج است. این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فرهنگ اساس و شالوده تمام امور است؛ توجه به اقدامات فرهنگی به عنوان امور زیر بنایی و اساسی نیز ضروری است. امیدیان افزود: گستردگی مسایل فرهنگی در بطن جامعه، ضرورت توجه و برنامه ریزی موثر در این حوزه را دو چندان می کند چرا که رفع مشکلات فرهنگی می تواند بسیاری از مشکلات موجود را کاهش دهد. وی در ادامه با اشاره به اولویت های معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج در سال جاری، ارتقاء معاونت فرهنگی به سازمان را یادآور شد و بیان کرد: با اذعان بر اهمیت کار و اقدامات فرهنگی در سطح کلانشهر کرج لازم است تا این معاونت به سازمان ارتقاء یابد تا با تحقق این مهم شاهد تسریع و بهبود امور فرهنگی باشیم. معاون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج یکی از نکات مهم را در این زمینه بازخوانی چارت معاونت فرهنگی در کمیسیون شورای عالی استان و در نهایت مجلس دانست و افزود: یکی از راهکارهای موجود در این زمینه وجود کمیسیونی متمرکز در کلانشهرهاست تا از این طریق شهرداری ها را ملزم به وجود معاونت فرهنگی کند تا با هماهنگی شورا امکان تشکیل و تاسیس این معاونت در شهرداری ها مقدور شود و شروع به فعالیت در این حوزه کنند. وی در ادامه ارتقاء چارت سازمانی معاونت فرهنگی را به لحاظ ساختار و بودجه منوط به مدون شدن این امر خواند تا از برخورد سلیقه ای با این حوزه جلوگیری شود. این مسئول در ادامه این امر را با هماهنگی شورای اسلامی شهر قابل تحقق دانست و افزود: چنانچه این امر به صورت قانونی مدون و نوشته شده در قانون شهرداری ها مطرح شود وظایف و اختیارات مدیریت واحد شهری که همان شهرداری ها هستند را گسترش می دهد.
رشد 10 برابری بودجه فرهنگی طی سه سال اخیر
امیدیان با بیان اینکه در سه سال اخیر مجموع بودجه فرهنگی شهرداری کرج با 10 برابر رشد همراه بوده است افزود: بودجه معاونت فرهنگی شهرداری کرج سوای از هزینه هایی که برای مصلی و دیگر دستگاههای خدمات رسان در شهر شده است، در دو بخش جاری و عمرانی مطرح بوده است. وی تاکید کرد: رشد 10 برابری در بودجه معاونت فرهنگی مرهون و محصول توجه شورای اسلامی شهر سوم و شهرداری کرج در زمینه فرهنگ و مسائل فرهنگی در شهر بوده است.
هماهنگی در اجرای برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان و پرسنل شهرداری کرج، در دستور کار قرار گرفت
این مسئول بر لزوم برنامه ریزی دقیق در حوزه فرهنگ و غنی سازی مفید اوقات فراغت در کلانشهر کرج تاکید و عنوان کرد: با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی مدارس و شروع اوقات فراغت برای دانش آموزان و شهروندان و خانواده شهرداری لزوم تدوین برنامه ها و استراتژی های لازم به منظور غنی سازی مطلوب اوقات فراغت به ویژه در میان جوانان و نوجوانان امری ضروری و انکار ناپذیر است که این مهم نیازمند توجه ویژه است. وی اظهار داشت: در این خصوص همکاری سایر دستگاهها از جمله آموزش و پرورش، ارشاد و ... در غنی سازی اوقات فراغت بیش از پیش مثمر ثمر خواهد بود. امیدیان با بیان اینکه در سال جاری نگاه مسئولین فرهنگی در شهر بیشتر به خانواده شهرداری خواهد بود، افزود: با توجه به اینکه 6 هزار پرسنل، کارگر خدمات شهری، پرسنل اتوبوسرانی و تاکسیرانی و...وجود دارد می طلبد همانگونه که به شهروندان خدمت رسانی می شود به این قشر از جامعه نیز خدماتی ارائه شود. وی بودجه پیش بینی شده در این خصوص را مبلغی بالغ بر 70 میلیون تومان توصیف کرد و افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، در این زمینه نگاه فرهنگی ویژه ای به خانواده های شهرداری که تاکنون مغفول مانده بود، می شود.
با سیاستگذاری های شورای اسلامی شهر کرج وظایف معاونت فرهنگی تعریف شد
امیدیان اظهار داشت: پیش از استان شدن کرج بسیاری از دستگاهها جهت اقدامات فرهنگی در شهر بودجه شان را از این معاونت در خواست می کردند که پس از استان شدن البرز و تخصیص بودجه به هر یک از دستگاههای متولی در شهر با سیاستگذاری های شورای اسلامی شهر کرج این معاونت از وظایف دیگر دستگاههای متولی در شهر فارغ شد. وی افزود: این امر برای ما که دستگاه اجرایی تلقی می شویم امری نجات بخش بود تا سیاستگذاری ها در شهر با مشورت انجام گیرد. این مسئول در پایان تاکید کرد: لزوم برگزاری چنین جلساتی که به صورت مشترک با کمیسیونها و معاونین فرهنگی شورا و شهرداری های شهرهای استان البرز برگزار می شود، در امر انتقال تجربیات و دیدگاهها به یکدیگر مفید فایده است. نشست مشترک روسای کمیسیون های فرهنگی اجتماعی شوراهای اسلامی و معاونین فرهنگی اجتماعی شهرداری های شهرهای کرج، هشتگرد و هشتگرد جدید، نظر آباد، تنکمان، کوهسار، طالقان، آسارا، محمدشهر، ماهدشت، مشكین دشت، گرمدره، اشتهارد، چهارباغ، کمالشهر امروز برگزار شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود