24 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6985

تجهیز نخستین کتابخانه تخصصی پرنده‌شناسی ساوجبلاغ

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تجهیز نخستین کتابخانه تخصصی پرنده‌شناسی ساوجبلاغ

مدیر باغ پرندگان چهاربارغ ساوجبلاغ از راه‌اندازی و تجهیز نخستین کتابخانه تخصصی حوزه پرنده‌شناسی در منطقه چهارباغ از توابع این شهرستان خبر داد.
امیر راد اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های نگه‌داری پرنده در کشور مربوط به باغ پرندگان چهارباغ ساوجبلاغ است. وی تصریح کرد: راه‌اندازی این باغ دو هدف کلی را پی‌گیری می‌کند که نخست حفاظت از گونه‌های پرنده کم‌یاب و دیگری آموزش دانشجویان و محققان حوزه پرنده‌شناسی است.
نگه‌داری بیش از 2 هزار و 500 گونه پرنده در ساوجبلاغ
این مسئول با تاکید بر اینکه باغ پرندگان چهارباغ به دنبال حفاظت از گونه‌های کم‌یاب پرندگان است، گفت: در حال حاضر حدود 2 هزار و 500 گونه از پرندگان دنیا در این باغ نگه‌داری می‌شوند. راد ادامه داد: تعدادی از آنها جزو گونه‌های کم‌یاب و نادر محسوب می‌شوند که برای تکثیر این پرندگان و حفاظت از نسل آنها اقدامات خوبی در از سوی مدیریت باغ انجام شده است. وی با اشاره به لزوم تربیت محققان و دانشگاهیان در حوزه پرنده‌شناسی گفت: برای حفاظت از گونه‌های نادر پرنده لازم است که افراد متخصص در حوزه پرنده‌شناسی تربیت شوند. مدیر باغ پرندگان چهارباغ افزود: در این حوزه نیز ما اقدام به راه‌اندازی نخستین کتابخانه تخصصی پرنده‌شناسی در حاشیه باغ فوق کرده‌ایم که خوش‌بختانه با تخصیص اعتبارات لازم کتب ارزشمندی را تهیه و در اختیار دانشجویان و علاقه‌مندان قرار داده‌ایم.
نگه‌داری 7 هزار جلد کتاب تخصصی پرنده‌شناسی در ساوجبلاغ
راد ادامه داد: در حال حاضر حدود 7 هزار جلد کتاب تخصصی در حوزه پرنده‌شناسی در این کتابخانه نگه‌داری شده و علاقه‌مندان و دانش‌پژوهان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه فوق از اطلاعات آنها بهره‌مند شوند. وی در پایان تاکید کرد: برای گسترش فعالیت‌های حوزه پرنده‌شناسی و دست‌یابی به اهداف کلی این مرکز، نیازمند حمایت دستگاه‌های دیگر از باغ پرندگان ساوجبلاغ و فعالیت‌های جنبی آن مانند کتابخانه تخصصی این باغ هستیم.



منبع:فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود