20 خرداد 1391
شماره خبر: 7726

تفریغ بودجه شهرداری کرج آماده ارسال به شورای شهر است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 تفریغ بودجه شهرداری کرج آماده ارسال به شورای شهر است

سپیدار آنلاین: مدير امور مالي شهرداري کرج با بیان اینکه تفریغ بودجه شهرداری کرج آماده شده است، عنوان کرد: گزارش تفریغ بودجه آماده ارسال به شورای شهر است.
محمد احمدی ضمن اعلام این مطلب افزود: حساب های سال 90 شهرداری کرج بسته شده است و گزارش تفریغ آن نیز پس از تائید نهایی شهردار جهت بررسی و تصویب به شورای اسلامی شهر ارسال می شود. وی خاطرنشان کرد: گزارش تفریغ سنوات قبل در شهریور ماه 87 و گزارش تفریغ سال 89 در بیست و هفتم تیرماه سال گذشته به شورای شهر تقدیم شد. این مسئول با بیان اینکه موافقت نامه ها با تاکید و دستور شهردار و هماهنگی حوزه معاونت فنی عمرانی در نیمه دوم فروردین ماه سال جاری تهیه و تنظیم شد، عنوان کرد: این موافقت نامه های پس از گذراندن این پروسه به حوزه امور پیمانهای واگذار شد. احمدی ادامه داد: بخش عمده ای از مناقصات در خصوص انتخاب و اعلان برندگان پیمان پروژه های جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت برای اجرای پروژه های ذیربط توسط امور پیمان های شهرداری معرفی شدند. وی با اشاره به موافقت نامه های ماده 31 فی مابین سازمان های پارک های و فضای سبز، عمران، پسماند و زیباسازی اظهار داشت: این موافقت نامه پس از تکمیل، جهت تنظیم قرارداد به امور پیمان های شهرداری کرج واگذار شده است.
تسویه بخش عمده مطالبات مورد ادعای دارایی از شهرداری
مدير امور مالي شهرداري کرج اظهار داشت: برابر هماهنگی و اقدامات به عمل آمده به منظور جلوگیری از تحمیل جرایم و خسارات دیرکرد، بخش قابل توجهی از مطالبات مورد ادعای دارای از شهرداری تسویه شد. احمدی خاطرنشان کرد: هم اکنون سازمان ها در حال اخذ مفاصاحساب سنوات قبل از سازمان دارایی می باشند. وی در ادامه از آماده شدن گزارش تراز هزینه و درآمد دو ماه اول سال جاری خبر داد و عنوان کرد: این گزارش برابر با وظیفه حوزه امور مالی شهرداری تا دور روز دیگر تقدیم شورا اسلامی شهر می شود. این مسئول در خصوص علت تاخیر ارسال گزارش تراز هزینه و درآمد، بیان کرد: علت تاخیر در ارسال گزارش عدم نصب و راه اندازی شبکه مناطق 11 و 12 شهرداری بوده است که این مهم با همکاری و هماهنگی حوزه انفورماتیک بر طرف شد. احمدی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته بین مدیران مالی و رئیس بخش اعتبارات، اظهار داشت: بر اساس هماهنگی های بعمل آمده مقرر شد، اسناد پس از به روز شدن و تایید، حسابرس، حد فاصل تاریخ های بیست و هفتم تا سی ام هر ماه در مناطق 12گانه حضور یافته و نسبت به اخذ گزارش تراز هزینه اقدام نمایند. وی افزود: علاوه بر این نیاز است، نمایندگان مالی تا حداکثر سوم ماه بعد گزارش تلفیقی جهت ارائه به شورای شهر را آماده باشد. احمدی در ادامه با تاکید بر افزایش سطح آگاهی مسئولان و مدیران مالی شهرداری متاطق همچنین سازمان های تحت پوشش شهرداری، عنوان کرد: با هدف تحقق این مهم، کلاس های آموزش حسابداری، حسابرسی و قوانین از خرداد ماه سال جاری در دستور کار این حوزه قرار گرفت. وی با اشاره به حضور معاونین، مدیران و پرسنل مالی، بازرسی، حراست، مناطق و سازمان ها گفت: این دوره های آموزشی باحضور 120 نفر برگزار شد. این مسئول، بررسی نهایی نظام نامه مالی شهرداری ها را یادآور شد و با بیان اینکه، این نظام نامه پس از 46 سال مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت، گفت: بر این اساس اصلاح روش حسابداری شهرداری ها از نقدی به تعهدی تعدیل شد. احمدی با تاکید بر لازم الاجرا بودن این نظام نامه بیان کرد: قوانین فوق حداکثر تا نیمه دوم سال جاری ابلاغ و از ابتدای سال 92 نیز لازم الاجرا می باشد. وی ادامه داد: نظام نامه مالی هم اکنون در دسترس تمامی پرسنل قرار دارد که با توجه به اهمیت این موضوع، بخشی از آموزش های مرتبط با امور مالی به این امر اختصاص داده شده است. این مسئول بیان کرد: از دیگر موارد مهم و اولویت دار حوزه مالی شهرداری کرج که با تدبیر شورای اسلامی شهر و رئیس کمیسیون بودجه شورا صورت می گیرد، ارائه گزارشات حسابرسی سال 90 کلیه سازمان ها تا حداکثر نیمه دوم تیرماه سال جاری است. احمدی هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از جرایم عدم ارائه گزارش به دارایی کرج عنوان کرد.
اصلاح حساب های شهرداری برابر گزارش حسابرسی
مدير امور مالي شهرداري کرج از اصلاح حساب های شهرداری برابر گزارش حسابرسی مستقل سال های 88 و 89 و سنوات قبل خبر داد و عنوان کرد: طی سال جاری با بررسی و با پیشنهاد و تایید یکی از موسسات مورد قبول جامعه حسابداران پس از ارائه و تصویب شورای شهر اقدام می شود. احمدی با اشاره به قرارداد منعقد شده پارکینگ های مکانیزه عنوان کرد: در این خصوص پیمانکار در حال اخذ ضمانت نامه پیش پرداخت می باشد. وی ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه احداث پارکینگ های مکانیزه پس از جانمایی و تصویب شورای اسلامی شهر کلید می خورد.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود