23 خرداد 1391
شماره خبر: 7826

احمدی: تغییر رویه حسابداری طبق ماده 42/ضرورت ارسال گزارشات مالی بصورت شبکه ای

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

احمدی:  تغییر رویه حسابداری طبق ماده 42/ضرورت ارسال گزارشات مالی بصورت شبکه ای

سپیدار آنلاین: مدیر مالی شهرداری کرج گفت: تغییر رویه حسابداری طبق ماده 42 بر اساس دستور العمل اجرایی بودجه 91 در سال جاری ابلاغ می شود.
محمد احمدی در دومین همایش حسابداری و حسابرسی شهرداری کرج در مشهد با بیان این مطلب افزود: اجرای این سیاست به عنوان یکی از مهمترین سیاست های اجرایی در نظر گرفته شده برای حوزه مالی و حسابرسی شهرداری که حدودا 47 سال مغفول مانده است، کار بسیار دشواری است. محمد احمدی در خصوص بستن حسابهای سال 90، دومین همایش مالی را تجربه می کنیم، اظهارامیدواری کرد كه با روند رو به بهبود شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر برنامه های حوزه مالی شهرداری باشیم. وی در توضیح سیاست های اجرایی در حوزه مالی شهرداری، عنوان کرد: همانطور که در دستورالعمل اجرایی تهیه وتنظیم بودجه 91 آمده است، گزینه هایی به عنوان سیاست های اجرایی برای این حوزه مهم پیش بینی شده است. این مسئول، اهتمام به انضباط مالی و بودجه ای را از جمله سیاست های اجرایی حوزه مالی و حسابرسی خواند و افزود: توسعه نظام برنامه ریزی و مدیریت شهری از دیگر سیاست های اجرای این حوزه است که از ابتدای سال جاری با توجه به آنچه که تدوین شد، گام به گام تحقق یافت. احمدی با تاکید بر ارتقاء جایگاه آموزش در عرصه های مختلف اداری به ویژه حوزه مالی، گفت: اجرای این مهم به عنوان یکی دیگر از سیاست های کارآمد حوزه مالی و حسابرسی از چهارم خرداد ماه سال جاری آغاز شد.
مدیر مالی شهرداری کرج، مدیریت هزینه و افزایش بهره وری و کارآیی را از دیگر اولویت های مهم حوزه مالی و حسابرسی دانست و افزود: لزوم توجه به هزینه کرد اعتبارات استانی در قالب پروژه های شخصی از جمله موارد مهمی است که به عنوان سیاست اجرایی حوزه مالی و حسابرسی در نظر گرفته شده است. احمدی با تاکید برتوجه مدیران مالی به ردیف های اعتباریف عنوان کرد: اهتمام به جذب این مهم از سوی مدیران مالی در بخش اعتبارات سال جاری امری بسیار مهم است. وی افزود: علاوه بر این مهم، بودجه ریزی عملیاتی به عنوان یکی از مسائلی که به طور دائم مطرح می شود، باید در دستور کاری مدیران مالی قرار گیرد. این مسئول اظهارامیدواری کرد: طی سال جاری با استفاده از ظرفیت های موجود، توانایی همه پرسنل بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم. احمدی درادامه با اشاره به مولفه ها و دستورکارهای جاری، اظهارداشت: مقرر شد از ماه چهارم اسناد ماهیانه به مرکز ارسال شود.
ضرورت ارسال گزارشات مالی بصورت شبکه ای
مدیر مالی شهرداری کرج بر ضرورت ارسال گزارشات مالی به صورت شبکه ای تاکید کرد و افزود: در آینده نزدیک طبق برنامه ریزی پس از تائید اسناد توسط حسابرسان مستقر در مناطق همچنین تائید نماینده مرکز در مناطق گزارشات مالی باید بصورت شبکه ای ارائه شود تا به تبع آن اقدامات ثبت و جذب در مرکز به فوریت صورت پذیرد. احمدی خاطرنشان کرد: علاوه بر رعایت انضباط مالی در بودجه و عملکرد، صورت های مالی از جمله بانک ها و صورت مغایرت بانکی ابعاد گسترده تری دارد که می بایست مورد دقت قرار گیرد. وی در خصوص اسناد دریافتی، بیان کرد: اسناد دریافتی، بدهکاران، پیمانکاران و کارکنان شامل سرمایه گذاری ها و دارائی های ثابت و غیر مشهود که تا کنون در روش نقدی مغفول مانده است، بستانکاران، پیش دریافت ها، اسناد پرداختی تسهیلات دریافتی، سرمایه، سود و زیان انباشته، مازاد و اندوخته ها که تاکنون در این روش مغفول مانده است در این روش احیاء می شود.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود