25 خرداد 1391
شماره خبر: 7927

موضوع قراردادهای شهرداری مشخص شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

موضوع قراردادهای شهرداری مشخص شود

سپیدار آنلاین: مدير حقوقي و اجراييات شهرداري كرج بر مشخص شدن موضوع قراردادهای شهرداری به منظور پیشگیری از مشکلات احتمالی تاکید کرد.
عليزاده در دومین همایش حسابداری و حسابرسی شهرداری کرج در مشهد، با بیان این مطلب گفت: عدم مشخص شدن این مهم اجرای قراردادها را دچار مشکل می کند. وی در خصوص پیش پرداخت ها به پیمانکاران تاکید کرد: پیش پرداخت ها باید تنها با اخذ ضمانت نامه بانکی پرداخت شود در غیر اینصورت مسئول موضوع و مسائل پیش آمده آن هستیم. علیزاده با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات قانونی اظهارداشت: حرکت در مسیر قانون از اولویت هایی است که باید در اجرای قراردادها به طور جدی لحاظ شود. وی با بیان اینکه، قوانین شهرداری فصل به فصل مشخص شده است و هر فصل نیز قوانین مربوط به موضوع خاصی را بیان می کند، افزود: لازم است همه موارد مطرح شده در حوزه های مالی و اداری بر اساس قوانین مطرح شده در فصل های قانونی اجرایی شود. این مسئول درخصوص اقدامات صورت گرفته سازمان های تحت پوشش شهرداری عنوان کرد: سازمان های باید اقدامات و فعالیت های سازمانی را بر مبنای اساسنامه سازمان انجام دهد به طوریکه این اقدامات با قوانین و اساسنامه های سازمانی منطبق باشد. علیزاده در ادامه عنوان کرد: اموال شهرداري به دو قسمت خصوصی و عمومی تقسیم شده است که در ماده 46 قانون شهرداری مکلف شده اموال خود را به ثبت اداره ثبت برساند و دفتر مالکیت را ثبت کند.
مسئولان شهرداری نسبت به همه شهروندان مسئولند
مدير حقوقي و اجراييات شهرداري كرج با اشاره به وظایف و تعهدات شهرداری در قبال شهر و شهروندان بیان کرد: مسئولان ذیربط در این دستگاه خدمات رسان مردمی با بر عهده گرفتن تعهدات متعدد، نسبت به همه شهروندان مسئولند و باید انتظارات و منافع آنان را به نحو مطلوبی تامین کنند. این مسئول با بیان اینکه، بی توجهی در کارها موجب ضرر رساندن به مردم است، خاطر نشان کرد: بی شک عدم دقت در برنامه ریزی ها و اجرای آن مردم و زندگی آنها را دچار مشکلاتی می کند که بروز این موضوع با حقیقت و ذات شهرداری که خدمت رسانی به مردم را در سرلوحه کاری دارد مغایرت دارد.
حوزه مالی شریان اصلی پیکره شهرداری است
مدير حقوقي و اجراييات شهرداري كرج در خصوص نقش و جایگاه حوزه مالی و حسابرسی در ساختار شهرداری، گفت: حوزه مالی اداری شهرداری و مناطق تحت پوشش به جهت حجم بالای خدمات و وظایف و اختیارات محوله به این حوزه نقشی مهم و محوری در ارایه خدمات مستقیم به شهر و شهروندان را بر عهده دارند. علیزاده از حوزه مالی شهرداری به عنوان بازوی توانمند شهرداری یاد کرد و افزود: معاونت اداری و مالی بازوی توانمند شهرداری و یکی از معاونت های کلیدی این ارگان محسوب می شود که مدیران و پرسنل این حوزه باید با تلاش و کوشش مضاعف در جهت رسیدن به جایگاه اصلی و اساسی خود تلاش کنند. دومین همایش حسابداری و حسابررسی شهرداری کرج با حضور رضا شریفی، رئیس کمیسیون بودجه شواری اسلامی شهر، محمد احمدی، مدیر مالی شهرداری، علیرضا علیزاده، مدیر حقوقی و اجرائیات شهرداری، سلیمان فلاح، مسئول ارزش افزوده حوزه اداری مالی شهرداری کرج، قدیری، مدیر اداره حسابرسی و امور مجامع شهرداری کرج و معاونین و مدیران مالی مناطق و سازمان های تحت پوشش شهرداری کرج برگزار شد. در این همایش سه روزه که در مشهد مقدس برگزار شد، مطالب و موضوعات مربوط با حوزه مالی و حسابرسی به شرکت کنندگان ارائه شد ضمن آنکه، مدیران در جلسه پرسش و پاسخ به سوالات و ابهامات پرسنل جوزه مالی پاسخ دادند.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود