24 خرداد 1391
شماره خبر: 7852

رفع مغایرت اسناد دریافتنی برگشتی/کارکرد و وظایف سیستم بودجه واعتبارات

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

رفع مغایرت اسناد دریافتنی برگشتی/کارکرد و وظایف سیستم بودجه واعتبارات

سپیدار آنلاین: مدیر اداره حسابرسی و امور مجامع شهرداری کرج گفت: با برنامه ریزی های مبتنی بر اقدامات کارشناسی شده، مغایرت اسناد دریافتنی برگشتی رفع شد.
حمید رضا قدیری در دومین همایش حسابداری و حسابرسی شهرداری کرج در مشهد با بیان این مطلب افزود: عملی کردن این موضوع از مسائل مهمی است که از سوی مدیریت اداره حسابرسی صورت گرفته است. وی مغایرت موجود را مربوط به مانده های اسناد دریافتنی نکول(برگشتی) شده در سیستم مالی و مبالغ ارائه شده از طرف اداره حقوقی ذکر کرد و افزود: به دلیل اهمیت موضوع و نیز مغایرت بسیار بالای موجود در این اسناد، رفع معضلات فراروی اسناد دریافتنی به طور جدی پیگیری شد. این مسئول در خصوص دستورالعمل نحوه استفاده از ردیف های هزینه بودجه مصوب عنوان کرد: استفاده از این ردیف های هزینه ای اخیرا طی مکاتبه از طرف مدیریت اداره حسابرسی به تمامی مناطق ارسال شد. قدیری خاطرنشان کرد: در این دستور العمل تمامی ردیف ها به صورت جز به جز آورده شده است ضمن آنکه، نحوه هزینه کرد و استفاده از ردیف های بودجه مصوب نیز مشخص شده است. وی، ایجاد وحدت رویه در همه مناطق جهت استفاده از ردیف های بودجه مصوب شده را از خروجی های مثبت تعیین تکلیف ردیف های هزینه بودجه ذکر کرد.
کارکرد و وظایف سیستم بودجه واعتبارات
مدیر اداره حسابرسی و امور مجامع شهرداری کرج در خصوص کاکرد و وظایف سیستم بودجه و اعتبارات گفت: ثبت هزینه ها بر اساس برنامه و فعالیت، ثبت اسناد بر اساس فصول هزینه و کنترل آنها از جمله کارکردهای سیستم بودجه ای است. قدیری، تعریف ساختار بودجه متناسب با فعالیتهای شهرداری و کنترل پروژه های عمرانی براساس طرح را از دیگر وظایف سیستم بودجه و اعتبارات نام برد و افزود: بودجه ریزی بر اساس مراکز هزینه و درآمد، منابع و مصارف و کنترل آن، تجزیه و تحلیل منابع و مصارف در دوره های بودجه قبلی و جاری، ثبت و مدیریت اطلاعات درخواست های بودجه و اعتبارات از دیگر سرفصل هایی است که باید مورد توجه مدیران و مسئولان مالی و حسابرسی قرار گیرد. وی با اشاره به تهیه گزارشات تفریغ بودجه ای و سایر گزارشات مقایسه ای، این مهم را از برنامه های اولویت دار حوزه مالی و حسابرسی خواند و گفت: نگهداری حساب ها و اطلاعات مربوط به فرآیند بودجه، کنترل وضعیت هر یک از اقلام که برای آن تامین اعتبار شدهاز مسائلی است که در حوزه مالی دنبال می شود. این مسئول با تاکید بر تهیه گزارشات متنوع تحلیلی، آماری و نموداری از کلیه طبقه بندی های قانونی نظیر برنامه، فصول فعالیت و طرح و پروژه اظهارداشت: کنترل زمان و مدت اعتبارات تامین شده برای هر یک از اقلام جهت تصمیم های مدیریتی، کنترل اعتبارات تامین شده بابت خرید کالا و خدمات و پرداخت قطعی و غیر قطعی و ثبت اعتبار مصوب بر اساس برنامه از دیگر محورهای حوزه مالی و حسابرسی است. قدیری، ثبت مبلغ اعتبار تخصیص داده شده برای هر برنامه و به تفکیک فصل در دوره های سه ماهه و کنترل کلیه هزینه ها بر اساس میزان اعتبار و تهیه وتنظیم خلاصه عملکرد بودجه جاری به تفکیک فصل و برنامه را یادآور شد و بر انجام صحیح آن توسط مسئولان ذیربط تاکید کرد. در دومین همایش حسابداری و حسابرسی شهرداری کرج در مشهد در خصوص مسائل و ابهامات تبصره 18 بودجه در خصوص اعتبار پروژه های تا سقف 300 میلیون تومان، اعتبار مربوط به هزینه اداری، پروژه بازسازی مراکز فرهنگی، اسناد دریافنی پیرو دستور العمل دیماه سال 90،ثبت دارایی ها با توجه به آغاز این مهم از نیمه دوم سال 88 در مرکز و مطالعه و آموزش ضمن خدمت پرسنل حوزه مالی توضیحاتی از سوی مدیر اداره حسابرسی و امور مجامع شهرداری کرج ارائه شد.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود