8 مرداد 1391
شماره خبر: 9533

جشن آزادي زندانيان سنتی حسنه و ماندگار در شب هاي ضيافت الهي

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

جشن آزادي زندانيان سنتی حسنه و ماندگار در شب هاي ضيافت الهي

سپیدار آنلاین: همزمان با ماه رمضان امسال جشن گلریزان برای آزادی زندانیان دیه و جرائم غیرعمد در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار می شود.
برگزاری جشن های گلریزان سنتی حسنه و ماندگار است، نیکوکاران در این ماه با نیتی خالص به یاری افرادی می شتابند که بدون قصد و غرض مرتکب جرمی غیرعمد شدند و این کار خداپسندانه باقیات و صالحاتی است که برای نیکوکاران می ماند. با ورود زندانیان دیه و جرائم غیر عمد به زندان، جدا از اینکه طبقه بندی آنها با توجه به کمبود فضای فیزیکی، با مشکل مواجه می شود آسیب هایی نیز آنان و خانواده هایشان را تهدید می کند. با تعهد و پایبندی به قوانین و مقررات، بسیاری از جرائم غیرعمد نیز قابل پیشگیری است و با این دیدگاه، نهادینه شدن فرهنگ قانون گرایی در جامعه آمار زندانیان جرائم غیرعمد هم تا حد زیادی کاهش می دهد. هم اکنون 55 زندانی دیه و جرائم غیرعمد با بدهی حدود 43 میلیارد ریال در زندان های استان منتظر یاری نیکوکارانند. ماه رمضان امسال جشن گلریزان برای آزادی زندانیان دیه و جرائم غیرعمد در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار می شود ،این ویژه برنامه که با هدف ایجاد نشاط معنوی و بهره مندی بیشتر از ماه مبارک رمضان برگزار می شود برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی هنری با حال و هوای ماه مبارک رمضان ارایه می دهد.
در ماه مبارک رمضان، توجه ویژه به وضعیت خانواده های زندانیان از ضروریات است
معاون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج در گفتگو با خبرنگار ما گفت: معاونت فرهنگی شهرداری کرج با همکاری کمیته امداد و سایر نهادهای استان اقدام به برگزاری بزرگترین جشن حمایت و کمک به خانواده زندانیان مرکز استان البرز کرده است. مصطفی رضاحسینی با بیان اینکه در جشن های گلریزان که در کرج برگزار می شود منتظر کمک های بی دریغ و خالصانه مردم هستیم، خاطر نشان کرد: این طرح باید در سراسر کشور برگزار شود. این مسئول در خصوص مکان و زمان برگزاری این جشن گفت: بزرگترین جشن حمایت و کمک به خانواده زندانیان نیازمند مرکز استان البرز روز شنبه 7 مرداد ماه سال جاری مصادف با هشتم ماه مبارک رمضان از ساعت 21:30 لغایت 23 در تالار شهیدان نژادفلاح واقع در جهانشهر، خیابان شهید بهشتی برگزار می شود. این مراسم با اجرای برنامه های هنری توسط هنرمندان موسیقی ، بازیگران ، طنزپردازان ، مداحان ، تواشیح خوانان و شاعران ، مسابقه حضوری رمضان و اهدای جوایز ، برپایی غرفه های متعدد فرهنگی و هنری و نورافشانی ، از جمله بخش های مختلف این ضیافت معنوی شبانه است.
برگزاری 30 شب جشن رمضان در تالار شهیدان نژاد فلاح
این مسئول در ادامه با اشاره به برگزاري جشن رمضان خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری کرج از ابتدای ماه مبارک رمضان به مدت 30 شب جشن رمضان همراه با برنامه های شاد و مفرح ویژه خانواده ها در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار می کند. وی اظهار داشت: این جشن با حضور مسئولان و مدیران فرهنگي اجتماعی شهر و دیگر مسئولان شهری و شهروندان در کرج برگزار می شود. جشن رمضان با هدف ارايه توانمندي هاي خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد و آشنايي بيشتر مردم و مسئولين با فعاليت هاي اين نهاد برگزار مي شود.
اجرای طرح های مختلف در حاشیه برگزاری جشنهای ماه رمضان
در سال هاي گذشته يكي از مهم ترين اهداف در برگزاري جشن رمضان مراجعه مردم به غرفه هاي طرح اكرام ايتام براي شناسايي و حمايت ايتام در سراسر كشور بوده است كه امسال نیز اين طرح به قوت خود پا بر جا است. در راستاي ترويج سنت حسنه انفاق و نيكوكاري در ماه رمضان طرح هاي مختلفي از جمله اطعام نيازمندان، طرح اكرام ايتام، آزادي زندانيان، طرح محسنين، طرح شفا، طرح مشكوه و بازارچه جشن رمضان در حاشيه اين جشن معنوي و ملي برگزار مي شود.
بازارچه خیریه جلوه‌ای از توانمندي افراد
جشن رمضان از برنامه‌ها و جلوه‌های متنوع و مختلفی برخوردار خواهد بود، که هر شب بعد از افطار با اجرای برنامه‌های مفرح و مورد علاقه مخاطبان حاضر در محل جشن سعی مي كند بیش از یک ساعت، اوقات خوشی را برای هموطنان ایجاد کند. ضمن اینکه مردم عزیز و علاقمندان به تولیدات ملی و داخلی می‌توانند ساعاتی قبل از برنامه زنده تلویزیونی و ساعاتی بعد از آن از بازارچه محصولات و صنایع دستی مددجویان بازدید و نیاز‌ها و مایحتاج ضروری خود را تهیه کنند. جشن رمضان و بازارچه آن جلوه‌ای از توانمندسازی افراد و خانواده‌ها است؛ چرا که غرفه‌های این بازارچه عرضه کننده انواع و اقسام محصولات و کالاهایی است که توسط مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) تولید شده است و بر این اساس می‌توان این جشن را جشن خودکفایی گروهی از افراد و خانواده‌های تحت پوشش این نهاد است که اکنون به مرحله توانمندی رسیده‌اند که نه تنها خود صاحب شغل و درآمد شده‌اند؛ بلکه برای تعدادی از افراد بدون شغل نیز اشتغال ایجاد کرده‌اند. غرفه های مذکور، در مقابل درب تالار شهیدان نژادفلاح متعلق به زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان البرز است که با قیمت مناسب و به طور مستقیم محصولات خود را جهت بهره‌مندی بازدیدکنندگان عرضه خواهند کرد. افراد و خانواده‌های نیکوکار و سخاوتمند چنانچه نیت خیر و یا نذر و قصد کمک و یاری معنوی دارند، بستر و شرایط لازم آن در جشن رمضان مهیا شده است، بطوریکه غرفه طرح اکرام ایتام از استانهای مختلف در این بازارچه مستقر هستند و افراد خیر می‌توانند با پرداخت حداقل سرانه ۲۰هزار تومان در ماه در این طرح و یا دیگر طرح‌ها از جمله: طرح شفاء، آزادسازی زندانیان، مسکن، ادامه تحصیل، اطعام و سایر مایحتاج نیازمندان در ماه پربرکت و مهمانی خدا شرکت کنند. جشن رمضان امسال همچون سنوات سال گذشته با هدف احیای فرهنگ و سنت حسنه اسلامی و ارائه توانمندیهای خانواده های تحت حمایت کمیته امداد و آشنایی مردم و مسئولین با فعالیتهای این نهاد در ماه مبارک رمضان با همکاری سازمان صدا و سیما و رسانه‌های گروهی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود. شایان ذکر است؛ این جشنها با همکاری استانداری استان البرز، فرمانداری کرج، دادگستری استان البرز، دادسرای عمومی و انقلاب استان البرز، اداره کل زندانهای استان البرز، انجمن حمایت از زندانیان شهرستان کرج، شورای اسلامی و شهرداری کرج، کمیته امداد و اصناف در کرج برگزار می شود.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود