16 شهریور 1391
شماره خبر: 11204

مهاجرت های بی رویه بزرگترین معضل کرج است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مهاجرت های بی رویه بزرگترین معضل کرج است

سپیدار آنلاین: فرماندار کرج از مهاجرت های بی رویه به کلانشهر کرج و شهرهای آن به عنوان مهمترین و بزرگترین معضل این شهرستان یاد کرد.
مهدی ایران نژاد با بیان این مطلب در جلسه رسیدگی به مسائل و مشکلات شهر کمالشهر که با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای شهر کمالشهر برگزار شد، اظهار داشت: روند رو به رشد جمعیت و افزایش مهاجرت های بی رویه به شهرهای اطراف کلانشهر کرج طی یک دهه اخیر معضلات فراوانی را در بخش ها و حوزه های مختلف به وجود آورده است. وی افزود: مهاجرت به عنوان پدیده ای اجتماعی که حاصل عدم تامین زیرساختهای لازم در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است نیازمند اتخاذ تدابیر لازم از سوی مدیران است که باید مورد توجه برنامه ریزان و تصمیم سازان قرار گیرد. این مسئول خاطر نشان کرد: در این راستا به واسطه برخی عوامل از جمله؛ ارزان بودن زمین و... در کنار سایر عوامل اجتماعی ساخت و سازهای غیرمجاز نیز افرایش یافته است.
لزوم توزیع عادلانه امکانات در مناطق کمتر توسعه یافته
ایران نژاد با بیان اینکه یکی از افتخارات دولتهای نهم و دهم تلاش برای تامین زیرساختهای لازم در مناطق محروم بویژه روستاهاست، خاطر نشان کرد: این سیاست مهم دولت در شهرستان کرج نیز مدنظر قرار گرفت و بر اساس آن برنامه ریزی های لازم برای خدمت رسانی به روستائیان در حوزه های مختلف انجام شد. وی یادآور شد: کمالشهر نیز به عنوان یکی از شهرهای تابعه شهرستان کرج با مسائل و مشکلات متعددی در حوزه های مختلف مواجه است که باید با اتخاذ تدابیر لازم نسبت به رفع مسائل و مشکلات آن اقدام کرد. فرماندار کرج با بیان اینکه عدم استقرار نمایندگی ادارات یکی از مسائل و مشکلات موجود این شهر است، افزود: عدم وجود بانک در کمالشهر، جمع آوری زباله، رفع مشکل آب شرب، مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز، افزایش سرانه های آموزشی، تعیین تکلیف احداث بیمارستان کمالشهر، افزایش سرانه های خدماتی و ورزشی و پیگیری معضلات مربوط به دانشگاه پیام نور از جمله مواردی است که مردم منطقه با آن مواجه هستند. وی گفت: رفع مشکل ترافیک پل حصارک که باید به عنوان یکی از طرح های ملی دیده شود مهمترین خواسته و مطالبه مردم است که در سال 91 در دست پیگیری قرار می گیرد. ایران نژاد از جمله اقدامات مهم در این شهر را ساماندهی آبهای سطحی شهر کمالشهر عنوان کرد و گفت: تعریض جاده قزلحصار و پروژه آبهای سطحی منطقه مهمترین اقدامی است که با تامین اعتبار در حدود 5/1 میلیارد تومانی ساماندهی لازم صورت گرفت تا با توجه به نزدیکی به فصل سرما شاهد کاهش مسائل و مشکلات ترددی مردم در این منطقه باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود