19 شهریور 1391
شماره خبر: 11321

مهاجرت هاي بي رويه بزرگترين معضل کرج است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مهاجرت هاي بي رويه بزرگترين معضل کرج است

سپیدار آنلاین: فرماندار کرج از مهاجرت هاي بي رويه به کلانشهر کرج و شهرهاي آن به عنوان مهمترين و بزرگترين معضل اين شهرستان ياد کرد.
مهدي ايران نژاد با بيان اين مطلب در جلسه رسيدگي به مسائل و مشکلات شهر کمالشهر که با حضور نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي، شهردار و اعضاي شوراي شهر کمالشهر برگزار شد، اظهار داشت: روند رو به رشد جمعيت و افزايش مهاجرت هاي بي رويه به شهرهاي اطراف کلانشهر کرج طي يک دهه اخير معضلات فراواني را در بخش ها و حوزه هاي مختلف به وجود آورده است. وي افزود: مهاجرت به عنوان پديده اي اجتماعي که حاصل عدم تامين زيرساختهاي لازم در مناطق محروم و کمتر توسعه يافته است نيازمند اتخاذ تدابير لازم از سوي مديران است که بايد مورد توجه برنامه ريزان و تصميم سازان قرار گيرد. اين مسئول خاطر نشان کرد: در اين راستا به واسطه برخي عوامل از جمله؛ ارزان بودن زمين و... در کنار ساير عوامل اجتماعي ساخت و سازهاي غيرمجاز نيز افرايش يافته است.
لزوم توزيع عادلانه امکانات در مناطق کمتر توسعه يافته
ايران نژاد با بيان اينکه يکي از افتخارات دولتهاي نهم و دهم تلاش براي تامين زيرساختهاي لازم در مناطق محروم بويژه روستاهاست، خاطر نشان کرد: اين سياست مهم دولت در شهرستان کرج نيز مدنظر قرار گرفت و بر اساس آن برنامه ريزي هاي لازم براي خدمت رساني به روستائيان در حوزه هاي مختلف انجام شد. وي يادآور شد: کمالشهر نيز به عنوان يکي از شهرهاي تابعه شهرستان کرج با مسائل و مشکلات متعددي در حوزه هاي مختلف مواجه است که بايد با اتخاذ تدابير لازم نسبت به رفع مسائل و مشکلات آن اقدام کرد. فرماندار کرج با بيان اينکه عدم استقرار نمايندگي ادارات يکي از مسائل و مشکلات موجود اين شهر است، افزود: عدم وجود بانک در کمالشهر، جمع آوري زباله، رفع مشکل آب شرب، مبارزه با ساخت و سازهاي غيرمجاز، افزايش سرانه هاي آموزشي، تعيين تکليف احداث بيمارستان کمالشهر، افزايش سرانه هاي خدماتي و ورزشي و پيگيري معضلات مربوط به دانشگاه پيام نور از جمله مواردي است که مردم منطقه با آن مواجه هستند. وي گفت: رفع مشکل ترافيک پل حصارک که بايد به عنوان يکي از طرح هاي ملي ديده شود مهمترين خواسته و مطالبه مردم است که در سال 91 در دست پيگيري قرار مي گيرد. ايران نژاد از جمله اقدامات مهم در اين شهر را ساماندهي آبهاي سطحي شهر کمالشهر عنوان کرد و گفت: تعريض جاده قزلحصار و پروژه آبهاي سطحي منطقه مهمترين اقدامي است که با تامين اعتبار در حدود 5/1 ميليارد توماني ساماندهي لازم صورت گرفت تا با توجه به نزديکي به فصل سرما شاهد کاهش مسائل و مشکلات ترددي مردم در اين منطقه باشيم.




منبع: خبرگزاري موج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود