1 بهمن 1392
شماره خبر: 114355

بودجه‌بندی سنتی جایگزین بودجه‌ریزی عملیاتی شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

بودجه‌بندی سنتی جایگزین بودجه‌ریزی عملیاتی شود


استاندار البرز گفت: با تاکید بر استفاده سازمان‌های دولتی از ذی‌حسابان و حسابرسان مالی به عنوان مشاوران مالی گفت: این بهر‌ه مندی کمک شایانی به سازمان‌های دولتی در بهبود برنامه ریزی های آتی دستگاه‌ها خواهد داشت.
سید طاهر طاهری با بیان این مطلب درجلسه ادای سوگند نامه و تبیین آیین رفتار حرفه‌ای ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی استان البرز افزود: منابع مالی، قلب تپنده برنامه‌ریزی کشور ی است و هیچ فعالیتی بدون وجود منابع مالی انجام نخواهد شد، بنابراین نظارت بر مصرف منابع و تطبیق هزینه‌ها بر اساس قوانین و مقررات جزو ملزومات هر دولتی است.
جایگاه ذی حسابان در دستیابی به عدالت اجتماعی ویژه است
وی گفت: از این رو میزان تاثیر حسابرسان و ذیحسابان در کنترل هزینه‌ها، مصرف بهینه منابع، اجرای صحیح بودجه، وحدت رویه در قوانین و مقررات و گزارش‌های دهی به موقع می‌تواند، نه تنها به وزارت امور اقتصادی و دارایی و مدیران دستگاه‌های اجرایی کمک کند، بلکه نقش شایانی در کاهش دیون ذمه دولت داشته باشد و از تبانی در مناقصه‌ها ، پیمانکاری صوری، تقلب در پرداخت صورت وضعیت‌ها ، ارائه صورتحساب مازاد یا اشتباه، عدم تحقق درآمدها، تقلب و فساد در قراردادها و... جلوگیری کند؛ از این رو نقش و جایگاه ذی‌حسابان در دستیابی به عدالت اجتماعی مورد نظر دولت را مشخص کند.
نقش ذی‌حسابان در مصرف بهینه منابع مهم است
استاندار البرز با تأکید بر نقش ذی‌حسابان مالی در مصرف بهینه منابع گفت: ذی‌حسابان و حسابرسان مالی در مصرف بهینه منابع نقش بسیار مهمی دارند و موجب بهبود برنامه های آتی دستگاه‌ها می‌شوند. وی تصریح کرد: ذی‌حسابان و حسابرسان مالی موجب افزایش کنترل‌های داخلی شده و به وحدت رویه در اجرای مقررات کمک می‌کنند؛علاوه بر این باعث شفافیت مالی، گزارش‌دهی و پاسخ‌گویی مناسب و دستیابی سازمان‌های دولتی به نتایج مندرج در بودجه می‌شوند.
ضرورت افزایش کنترل های ذیحسابان و حسابرسان مالی
طاهری در بخش دیگری از سخنان خودچند توصیه به ذی‌حسابان و حسابرسان مالی داشت و گفت: انتظار می‌رود ذیحسابان و حسابرسان مالی بازدید عینی و کنترل از پروژه ها را بیشتر کنند، چراکه حضور دایمی آنان در سازمان‌های دولتی و نظارت بر پروژه‌ها باعث تسریع در اجرای پروژه‌ها می‌شود. وی افزود: در همین راستا توصیه می‌شود که سازمان امور اقتصادی و دارایی استان تعداد دستگاه‌های واگذار شده به ذی حسابان را کاهش داده تا آنها زمان بیشتر و مناسب‌تری برای نظارت داشته باشند.
سازمان‌های دولتی از ذیحسابان به عنوان مشاوران مالی بهره بیشتری بگیرند
طاهری در ادامه تاکید کرد:‌ سازمان‌های دولتی از حضور ذی‌حسابان و حسابرسان مالی به عنوان مشاوران مالی بهره بیشتری بگیرند. از سوی دیگر تعامل بیشتر و مثبت ذی‌حسابان و حسابرسان با مدیران سازمان‌ها و آموزش آنان در خصوص تهیه و ارائه اطلاعات لازم سازمان‌های دولتی برای بودجه‌بندی آتی آن سازمان‌ها ، می‌تواند کمکی شایان در بهبود برنامه‌ریزی آتی دستگاه‌ها داشته باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود