14 مرداد 1393
شماره خبر: 126819

چالش های زیست محیطی و رفع آلاینده ها از اولویت های فرمانداری است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

چالش های زیست محیطی و رفع آلاینده ها از اولویت های فرمانداری است


فرماندار فردیس گفت: بررسی سریع چالش های زیست محیطی و رفع آلاینده های جوی در اولویت برنامه ای و پیگیری های جدی فرمانداری شهرستان قرار گرفت.
ˈمهدی مهرورˈ در بازدید از نیروگاه منتظر قائم شهرستان فردیس استان البرز افزود: توجه به محیط زیست و کاهش آلاینده های جوی به خصوص در کلانشهرها و شهرهای پیرامون آنها از مهمترین دغدغه های دولت در سازمان حفاظت محیط زیست بوده و است. وی با بیان اینکه نیروگاه و شرکت های بزرگ در مقیاس سایر بخش های کوچک تولیدی از سهم قابل توجهی در افزایش گازهای محیطی، ذرات و برهم زدن تعادل عناصرجوی برخوردارند، خاطرنشان کرد براساس مصوبه هیات دولت چند نیروگاه عظیم کشور از جمله نیروگاه منتظر قائم کرج از ابتدای سال 1394 مکلف به جایگزینی کامل سوخت پاک گاز می باشند. در این بازدید و نشست فرماندار فردیس با مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان البرز و رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس م عمده چالش های زیست محیطی نیروگاه مورد نقد و بررسی قرار گرفت و مقررشد در سایه تعامل و همکاری متقابل موجبات تسریع تخصیص سهمیه گاز نیروگاه منتظر قائم فردیس در فصول سرد سال فراهم شود. به گفته فرماندار فردیس همچنین مقرر شد که نیروگاه تا زمان حصول کامل سهمیه گاز و خروج قطعی مازوت و گازوئیل از چرخه کاری نسبت به مرئی نبودن استانداردهای زیست محیطی در رابطه با خروجی های هوا و پساب انسانی و صنعتی مجموعه اهتمام ویژه داشته باشد.
فرماندار فردیس و مدیرکل اداره محیط زیست استان البرز در بازدید از نیروگاه برق منتظر قائم از نزدیک در جریان مشکلات نیروگاه منتظر قائم شهرستان فردیس استان البرز قرار گرفتند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود