20 شهریور 1393
شماره خبر: 129100

تغییرات مستمر مدیریتی درد مزمن کشور و البرز است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تغییرات مستمر مدیریتی درد مزمن کشور و البرز است


نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: تغییرات مدیریتی معضل بزرگ کشوری است که دامان این آسیب در استان البرز نیز گسترده شده است.
عزیز اکبریان با اشاره به عمر کوتاه مدیریت در سطح کشور و استان البرز، میانگین تصدی استانداران در کشور را بین 17 تا 18 ماه عنوان کرد و افزود: این آمار از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی انجام گرفته و نشان می دهد عمر مدیریت در ایران بسیار کوتاه است و این ضربه ای سنگین به بدنه کشور در همه حوزه ها وارد می کند. اکبریان به تلاش های انجام گرفته از سوی نمایندگان برای عزل استاندار سابق البرز نیز اشاره کرد و اذعان داشت: تنها از سوی وزیر کشور 11 ابلاغ در خصوص عملکرد غلط و خلاف استاندار به وی ارسال شده بود که متاسفانه ایشان به این امور وقعی ننهاده و به تخلفات خود ادامه داد؛ این عدم توجه به قوانین موجب شد مدتی مدید از وقت نمایندگان استان به مقابله و تلاش برای اثبات تخلفات و حقایق سپری شود. وی با تاکید بر اینکه نمایندگان در آن ایام امکان بیان بسیاری از واقعیت ها در فضای عمومی جامعه را نداشتند، اضافه کرد: امیدواریم استاندار جدید با عملکرد مثبت و موثر خود بتواند گام های غلطی که در دوره قبل گذاشته شد را اصلاح نماید. نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود به استان شدن البرز و مصادف شدن این رویداد با خشکسالی اعتباری در کشور اشاره کرد و بیان داشت: چرخ توسعه یک کشور با اعتبارات عمرانی آن رقم می خورد و این در حالی است که اعتبارات عمرانی کشور بر اثر تحریم ها به یکباره به 8 درصد کاهش یافت. اکبریان افزود: این روال بخصوص روی طرح های عمرانی استان و شهر کرج اثر گذاشت که از جمله مهمترین آنها راه اندازی قطار شهری، احداث 50 پل و تقاطع زیرگذر و روگذر، تکمیل اتوبان شهید همت، احداث کمربندی جنوبی و ادامه اتوبان تهران- شمال در حوزه ترافیک و راهسازی بود.
البرز نیازمند احداث 85 بیمارستان است
اکبریان بحث بهداشت و درمان را از دیگر مباحث روز استان و نیازهای ضروری آن برشمرد و خاطرنشان کرد: عقب ماندگی های بسیاری در حوزه بهداشت و درمان در استان وجود دارد و این در حالی است که ظرفیت های بسیار مناسبی نیز در منطقه برای اصلاح ضعف های فعلی، موجود است. وی با بیان اینکه با کمبود تعداد 85 بیمارستان در استان مواجه هستیم، اظهار داشت: این کمبود با توجه به رشد 3:4 درصدی جمعیت در استان است و این در حالی است که میزان رشد جمعیت در کل کشور 1:2 درصد می باشد. بر این اساس هر قدر میزان امکانات را افزایش دهیم، باز با ورود جمعیت مهاجر جدید و رشد جمعیت، امکانات ناکافی خواهد بود. البته می توان امکانات را به حد متعادل ایجاد کرد و این نیازمند تلاش ویژه و حضور و مشارکت سرمایه گذاران در اجرای طرح های مرتبط است. وکیل مردم در خانه ملت، به تعهد دولت برای ساخت دو بیمارستان در استان اشاره کرد که به دلیل همین خشکسالی مالی و اعتباری به اجرا در نیامده است. وی یادآور شد: بر این اساس در سفر اخیر وزیر مربوطه به استان مقرر شد برای تامین پاره ای از نیازها از ظرفیت موجود استفاده کرده و تعداد 150 خط را در بیمارستان های موجود تعبیه کنند. این اقدام می تواند بخشی از مشکلات جاری در این حوزه را به طور موقت مرتفع نماید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود