25 مهر 1391
شماره خبر: 13341

جرم در البرز از میانگین استان‌های کشور پایین‌تر است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

جرم در البرز از میانگین استان‌های کشور پایین‌تر است

سپیدار آنلاین: استاندار البرز گفت: جرم در استان ما از میانگین استان های کشور پایین تر است.
اصغر عربیان در دیدار صمیمی با اصحاب رسانه که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، در خصوص سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه استان البرز یک استان جرم خیز در کشور است که دارای زندان های بزرگ است و این نا امنی به دفاتر خبری و تهدید آنها نیز کشیده است، افزود: بیان این خواهش می کنم این جمله را که البرز و کرج جرم خیز است را تکرار نکنید. جرم خیزی در استان البرز اینگونه نیست دیگران برای گرم کردن دکان خود از این نکته منفی علیه ما استفاده می کنند. وی افزود: جرم در استان ما از میانگین استان های کشور پایین تر است و تلاش کنیم این جمله را از ذهن دیگران هم حذف کنیم و واقعاً چنین چیزی نیست.
خبرنگاران استان البرز باید از شان و جایگاه خود صیانت کند
استاندار البرز تاکید کرد: رعایت امانت و انتشار دقیق اخبار بسیار مهم است و برخی از مواقع خبرهایی منتشر می شود که بنده خودم هم در جریان نیستم بنابراین اصحاب رسانه باید به منشور اخلاق حرفه ای عمل کنند. عربیان با بیان اینکه نقش رسانه بسیار پر رنگ و مهم است، اظهار داشت: خود خبرنگاران استان البرز باید از شان و جایگاه خود صیانت کند.
استاندار البرز با اشاره به اینکه در این دیدار تمام مطالب بیان شده از سوی خبرنگاران و مسئولان خبری استان را یادداشت کرده ام، افزود: اصحاب رسانه می تواند دست ما بگیرند و اگر مشکلی باشد حتما در کنار شما هستیم. وی با تاکید بر اینکه مسئولان نیز باید قدر شناس باشند و اخبار را به موقع اطلاع رسانی کنند، گفت: برخی از اخبار زمانی منتشر می شود که در جو روانی جامعه باعث التهاب می شود بنابراین مسئولیت قانونی و شرعی به عهده خبرنگار است.
بنده انتقاد صحیح و درست را می پذیرم
استاندار البرز با بیان اینکه بنده انتقاد صحیح و درست را می پذیرم، اضافه کرد: این نقدها مشاوره های مجانی است که در اختیار مسئولان قرار می گیرد. عربیان با اشاره به اینکه اخلاق حرفه ای همه جا است، تصریح کرد: خود اصحاب رسانه باید در مجموعه انسجام ایجاد کنند برای مراسم امروز می خواستیم دعوت کنیم ولی تعداد دقیق افراد و خبرنگاران رسمیت دار و شناخته شده را نمی دانستیم.
در حوزه سرمایه گذاری و بخش خصوصی زیاد کار نشده است
وی گفت: در حوزه سرمایه گذاری و بخش خصوصی زیاد کار نشده است یکی از وظایف ما این است که در این حوزه قدم های جدی برداریم. استاندار البرز با بیان اینکه دوستان خبرنگار گفته اند برای ما خط قرمز تعیین کنید، اضافه کرد: خبرنگاران باید آزادانه بروند و اطلاعات کسب کند.
حضور خبرنگاران در جلسات لازم است
وی تصریح کرد: در جلسه شورای اداری بعد از جلسه متوجه شدم که از خبرنگاران دعوت نشده بود و علت این امر را روابط عمومی بر اثر سوء تفاهم عنوان کرد. عربیان در خصوص اینکه خبرنگاران باید در تمام جلسات حضور پیدا کند، گفت: برخی از جلسات امنیتی و ... است امکان حضور خبرنگار وجود ندارد ولی در جلساتی که به خیر نظام است باید خبرنگار حتماً حضور پیدا کند و ما محدودیت نداریم. وی گفت: گفته اند احترام اصحاب رسانه از خود استاندار شروع شود ولی ما همه را تکریم می کنیم و از انتقاد شما برای اصلاح امور استفاده کنیم.
در مورد روز خبرنگاران اطلاعی ندارم به اداره کل ارشاد واگذار شده است
استاندار البرز گفت: در خصوص روز خبرنگار اطلاعات کامل ندارم و این برنامه با اختیار تام به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده است.




منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود