15 دی 1393
شماره خبر: 134968

پرترددترین استان کشور جاده کمربندی ندارد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

پرترددترین استان کشور جاده کمربندی ندارد


معاون فنی و عمرانی استانداری البرز با یادآوری این نکته که 18 درصد ترافیک جاده ای کشور درالبرز است، گفت: با این وضعیت تاکنون برای کرج مرکز استان جاده کمربندی احداث نشده است.
'هیربد معصومی' اظهار داشت: سالانه بین 60 تا 90 میلیون دستگاه خودرو از بزرگراه های استان البرز عبور می کنند و مسیرهای استان در واقع راه های ملی محسوب می شوند.
وی ادامه داد: اگرچه ترافیک خودرویی در کرج کم نیست لیکن بار ترافیک آزاد راه کرج - قزوین ، بزرگراه کرج - تهران و جاده کرج - چالوس و دیگر مسیرها به این کلانشهر ختم می شود و این ترافیک وضعیت دشواری برای البرزی ها به وجود آورده است. معاون استاندار البرز با اشاره به احداث بخشی از بزرگراه شهید همت بین تهران و کرج گفت: این طرح اکنون نا تمام است و از سوی دیگرتنها اتصال آن به میدان امام حسین (ع )کرج گره گشا نخواهد بود. وی ادامه داد: یک کمربندی شمالی برای کرج پیش بینی شده که قرار است توسط شهرداری کرج احداث شود . معصومی گفت: احداث یک پل هوایی بر روی رودخانه کرج در شمال این کلانشهر پیش بینی شده است و کمربندی شمال به بخش چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ متصل خواهد شد. وی اظهار داشت: یک مسیر کمربندی دیگر در جنوب کرج برای روان سازی ترافیک پیش بینی شده که این مسیر هم توسط شهرداری کرج در دست ساخت قرار گرفته است. معصومی با بیان اینکه در اجرای طرح های عمرانی با توجه به محدودیت منابع ملی باید به منابع محلی متکی شویم، گفت: احداث جاده های کمربندی کرج نیازمند تامین اعتبارازمحل منابع محلی است . وی بیان داشت: امیدواریم ظرف دو سال آینده بتوانیم یک جاده کمربندی در کرج احداث کنیم تا شاهد روان سازی ترافیک منطقه باشیم . معصومی با اشاره به طرح احداث خط دو متروی کرج اظهار داشت: حدود 10 سال از اجرای این طرح می گذرد و کارهای زیادی دراین بخش انجام شده است . وی یادآور شد: شش خط مترو برای کلانشهر کرج تصویب شده که خط دو مترو کرج در حال اتمام است و اگر اعتبار بدهند این کار انجام می شود. معصومی گفت: در سال 89 قرار بود فاز اول خط دو متروی کرج مورد بهره برداری قرار بگیرد که اما تاکنون محقق نشده است. وی بیان کرد: اقداماتی برای تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز این خط در سطح ملی و استانی انجام شده است. معصومی گفت: وزارت کشور 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی کرج تخصیص داده است. وی گفت: کلانشهر کرج امکانات بالقوه خوبی دارد که با آن می شود نه تنها کرج را ساخت بلکه به طرح های ملی درکشور نیز برای ساخت کمک کرد. وی با اشاره به ترافیک سنگین پل حصارک کرج اظهار داشت : شهرداری کرج برای روان سازی ترافیک یک تقاطع بزرگ غیرهمسطح دراین منطقه دردست اقدام قرارداده است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود