6 آبان 1393
شماره خبر: 130842

ورود شجاعانه مدیریت شهری برای احداث کمربندی جنوبی؛ طرح در حال مطالعه

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ورود شجاعانه مدیریت شهری برای احداث کمربندی جنوبی؛ طرح در حال مطالعه


دبیر کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج گفت: مطالعات ساخت و اجرای 28 کیلومتر جاده کمربندی در ضلع جنوبی شهر در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار گرفته است.
حسام عباسی این اقدام را در راستای توسعه زیرساخت های حمل و نقل و ترافیک درون شهری و برون شهری ارزیابی کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشترین میزان اراضی موجود در مسیر احداث این جاده کمربندی، متعلق به دولت است، برای اجرای طرح نیازمند تملک اراضی و خرید آنها از دولت هستیم. عباسی از اعلام همکاری دولت در این خصوص خبر داد و بیان داشت: در صورت ایجاد تفاهم و همراهی میان دولت و شهرداری کرج و تسهیل و تسریع در ساخت این کمربندی، شاهد تغییرات بسیار مثبت و موثری در حوزه حمل و نقل و ترافیک خواهیم بود. وی تاکید کرد: با ایجاد این کمربندی، مسافران سفرهای برون شهری خود را از اتوبان کرج صورت داده و پس از آن با تردد از جاده کمربندی، مسیر مورد نظر خود را بدون ایجاد ترافیک سنگین داخل شهر، ترک می کنند.
ورود شجاعانه مدیریت شهری برای احداث کمربندی جنوبی
عضو شورای اسلامی شهر کرج احداث این جاده را بسیار سخت و سنگین و نیازمند انجام مطالعات و تحقیقاتی جامع و کلان ارزیابی کرد و بیان داشت: اقدام مدیریت شهری برای ورود به این حوزه بسیار ارزشمند و شجاعانه بوده است که این جسارت با همراهی و همکاری دولت می تواند به ایجاد آثار سودمندی برای شهروندان بیانجامد. عباسی، معضل ترافیک را محصول رویدادها و اقدامات انجام گرفته در امروز و دیروز ندانست و اذعان داشت: در گذشته اتفاقات ناخوشایند و غیرمهندسی نظیر عدم رعایت حریم ها و عرض معابر قانونی روی داده که سبب شدت یافتن ترافیک در این نقاط شده و مشکلات بسیاری را برای شهروندان به وجود آورده است. وی، چهار راه طالقانی و میدان شهداء را از این جمله معابر عنوان کرد و ادامه داد: قطعا در گذشته کسی پیش بینی چنین حجم جمعیت و مهاجرتی را نداشته و با این تصور که عدول از مقررات، تاثیری در روند زندگی شهرنشینی ایجاد نمی کند، نسبت به انجام چنین اقداماتی مبادرت ورزیده اند. اما مرور زمان و بروز ایرادات، مسئولان و شهروندان را با چالش های ترافیکی بزرگی در این نقاط مواجه کرده و سبب تاخیرهای طولانی در مسیرهای پرترافیک مذکور شده است.
راهکارهای کمکی در حوزه ترافیک مد نظر شوراست
نماینده شورا در هیئت عالی سرمایه گذاری شهرداری کرج، راه حل برون رفت از این مشکلات را اجرای طرح های کمکی نظیر احداث کمربندی، ایجاد تقاطعات غیرهمسطح، ساخت و نصب پارکینگ های طبقاتی، افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و فرهنگسازی در خصوص استفاده از این امکانات دانست. وی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر با مد نظر قرار دادن اهمیت و اولویت مبحث ترافیک در شهر، اجرای اقدامات کمکی را مد نظر قرار داده و تمام همت خود را برای همکاری با شهرداری در این خصوص، به کار بسته است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود