12 بهمن 1393
شماره خبر: 136807

نوای زنگ انقلاب در مدارس کرج طنین انداز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

نوای زنگ انقلاب در مدارس کرج طنین انداز شد


زنگ سی و ششمین بهار آزادی و فجر پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با سراسر میهن اسلامی، روز یکشنبه درمدارس شهرستان کرج به صدا درآمد.
دکتر ایرانی، معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج ، در آیین متمرکز نواختن زنگ انقلاب و برگزاری جشن انقلاب اسلامی در دو دبیرستان شهید شرافت و زینب کبری(س) شهرستان کرج شرکت نمود. ایرانی، ابتدا همراه با ملاصالحی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری البرز، در دبیرستان شهید شرافت حضور پیدا کرده و پس از آن به دبیرستان زینب کبری(س) ماهدشت رفت. فرماندار ویژه کرج در دبیرستان زینب کبری(س) به ایراد سخنرانی برای دانش آموزان و مسئولین حاضر پرداخت. وی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره فجرآفرینان به ویژه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب ،گفت: امروز ما وارث انقلابی هستیم که خون های پاکی برای آبیاری نهال آن ریخته شده است . وی افزود: امروز بعد از گذشت سی و شش سال، نهال نوپای انقلاب اسلامی به ثمر نشسته است و ما شاهد عزت، اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی هستیم،که همه این اقتدار را مدیون ایثارگری های ملت شریفی هستیم که با جانفشانی های خود، وحدت کلمه و رهبری های امام خمینی (ره) در مقابل استکبار و استبداد ایستادند و حرکتی را آغاز کردند که امروز ایران اسلامی را الگویی برای مظلومین جهان قرار داده است. وی تصریح کرد: ما امروز آرامش و آسایش کشور را مرهون وحدت و انسجامی هستیم که ملت شریف ایران در تمامی عرصه ها داشته اند و انشاء الله به برکت خون شهداء انقلاب اسلامی، هر روز بیش از پیش شاهد توسعه و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی در تمام عرصه ها باشیم.
عظمت انقلاب اسلامی با مقایسه سالهای قبل و بعد از پیروزی انقلاب قابل درک است
ایرانی، در بخشی دیگر از سخنان خود ، خطاب به دانش آموزان گفت: شما که نسل های سوم و چهارم این انقلاب هستید، می بایست در خصوص ریشه ها و آرمانهای انقلاب اسلامی، علل و ثمرات آن با دقت مطالعه کنید و شرایط قبل از انقلاب اسلامی را با شرایط بعد از آن مقایسه کنید. وی در ادامه به توسعه کشور در عرصه های مختلف بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرده و گفت: قبل از انقلاب سردمداران استبداد در کرملین و کاخ سفید برای کشور ما تصمیم می گرفتند و کشور از عزت و افتخار تهی شده بود. در عرصه های داخلی تمامی درآمدهای کشور به جیب درباریان و خوانین سرازیر می شد، کشاورزی و صنعت در پایین ترین سطح وجود داشت و استقلال و آزادی تنها در کتاب های ممنوعه به چشم می خورد. چادر از سر زنان گرفته و اراده های مردم را خاموش می کردند. اما آنها غافل بودند که این ملت، در مقابل ستم شاهنشاهی سر خم نمی کند و با طوفان خود در سال 57، اختناق و استکبار را از بین برده و تاریخ روشن و انفجار نور را ایجاد می کنند. وی افزود: این در حالیست که انقلاب اسلامی، مبشر آزادگی و عدالت در جهان است. و ی توسعه کشور در عرصه های مختلف را از ثمرات این انقلاب برشمرده و گفت: آرزوی ملت ما این بود که در لوای پرچم اسلام، به عزت برسد و امروز به لطف خداوند، این امر محقق شده است. امروز کشور ما در اوج امنیت و اقتدار در جامعه جهانی حضور دارد. وی به افتخارات اجوانان ایران اسلامی در عرصه های علمی نظیر پزشکی و فناوری های نوین اشاره کرده و گفت: در بسیاری از موفقیت های علمی در جهان دارای رتبه های بالایی هستیم و مطمئناً آینده ای پر افتخار در پیش روی نظام جمهوری اسلامی است
وی در ادامه به خدمات دولت تدبیر و امید اشاره کرده و گفت: توفیقات دولت که با رهنمودهای مقام معظم رهبری و درایت دکتر روحانی، رئیس جمهور محترم حاصل شده است ، در عرصه های مختلف موجب شکوفایی و توسعه کشور گردیده است. فرماندار ویژه کرج، ادامه داد: ملت ما، ملتی پویا ، احیاگر دین و متولد شده از دامان روحانیت و امام خمینی(ره) است. این ملت در زمانی که سردمداران کشور، جامعه ای به دور از دین و اخلاق را ترویج می کردند، به یکباره به دین بازگشتند که البته اینها از چشم استکبار دور نبوده است. دشمنان در طول این سی و شش سال توطئه های مختلفی را بر علیه نظام اسلامی برنامه ریزی کرده اند. از تحریک قومیت ها، جنگ تحمیلی، ترور شخصیت ها گرفته تا تحریم های سال های اخیر، همه و همه توطئه هایی بودند که می خواستند باعث کاهش اقتدار ایران اسلامی شوند. اما ملت ما که طعم مردمسالاری دینی را چشیده بودند ، هشیارتر از آن بوده و هستند که به دام بیفتند.
پیام انقلاب اسلامی به دنیا صلح و دوستی است
ایرانی، در ادامه گفت: انقلاب اسلامی ایران، متعلق به تمام مظلومان و آزادگان جهان است.در دنیایی که در آن بی اخلاقی و دوری از معنویت تبلیغ می شود، این گفتمان دینی اسلام و قرائت شیعی از آن است که می تواند اسلام را در اوج نگه دارد. وی گفت: امروز پیام ما به دنیا ، پیام صلح و دوستی و دنیایی به دور از خشونت است. در حالیکه دشمنان اسلام می خواهند چهره ای از اسلام را به دنیا معرفی کنند که مورد تایید ما نیست. وی گفت: محور وحدت مسلمانان ،قرآن و پیامبر اسلام(ص) است و امروز که در مقطع حساسی از تاریخ انقلاب اسلامی قرار داریم و دنیا در خصوص وحدت و انسجام ما به قضاوت نشسته است، ملت ما می بایست مروج اخلاق مداری، و وحدت در جهان اسلام باشد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با هشیاری ملت عزیز ایران، ثمرات انقلاب اسلامی به نسل های آینده منتقل شده و شاهد توسعه روزافزون ایران اسلامی در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری باشیم. گفتنی است در مراسم زنگ انقلاب دبیرستان زینب کبری(س)، همچنین فرماندار اشتهارد، معاون آموزش و پرورش استان، معاون سیاسی و انتظامی فرماندار کرج، و رئیس آموزش و پرورش ناحیه 3 نیز به سخنرانی پرداختند. در پایان مراسم از خانواده های شهدا انقلاب اسلامی نیز تقدیر به عمل آمد.




پس از پایان مراسم، فرماندار ویژه کرج به همراه سایر مسئولین شرکت کننده در این مراسم، در آیین عطرافشانی و گلباران یادمان شهدای انقلاب اسلامی در ماهدشت شرکت نمود

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود