14 اسفند 1393
شماره خبر: 138789

اجرای طرح محدوده ترافیک ثابت در استان البرز از سال 94

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اجرای طرح محدوده ترافیک ثابت در استان البرز از سال 94


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به اینکه اجرای طرح ترافیک از الزامات کلانشهرها است، گفت: اجرای طرح ترافیک ثابت، در محدوده هایی از استان اجرایی خواهد شد.
در آخرین روزهای منتهی به پایان سال،جلسه«شورای ترافیک استان» به ریاست «دکتر معصومی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری» و با حضور شهردار کرج و جمعی از مسئولان برگزار شد. روند اجرای طرح زوج و فرد یکی از موضوعات محوری این نشست بشمار می رفت.دکتر معصومی در این رابطه با بیان اینکه اجرای طرح زوج و فرد امری لازم الاجرا است؛ گفت: با تجهیز شهر به دوربین های نظارتی روند اجرای این طرح تکمیل تر خواهد شد. وی تصریح کرد: در این راستا طی شش ماه اول سال آتی باید کلیه نقاط پرتردد شهری که نیازمند اجرای این طرح است، به دوریین های نظارتی مجهز شود.
اجرای تعیین محدوده طرح ترافیک ثابت در استان
معصومی با بیان اینکه اجرای طرح ترافیک در کلانشهرها یکی از الزامات در مدیریت امر ترافیک شهری است، مطالعه تعیین محدوده طرح ترافیک ثابت در استان را بعنوان مصوبه در دستور کار شورای ترافیک قرار داد. ادامه جلسه شورای ترافیک استان به قرائت دستور العملی اختصاص داشت که دستگاه ها را در آستانه نوروز ملزم می ساخت تا شهر را برای ورود به سال جدید مهیا سازند.
رسیدگی به وضعیت روشنایی و معابر شهری
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در این خصوص با اشاره به بندهایی از این دستور العمل گفت: هماهنگی و پیگیری امور مربوط به خدمات رسانی به مسافران نوروزی و ایمن سازی معابر درون شهری و حومه شهری با نصب تابلوهای انتظامی، هشداری و راهنمای مسیر، استقرار تجهیزات ایمنی در محل های مورد نیاز، شستشو و تعمیر علائم و تابلوهای موجود، بهسازی آسفالت معابر، تأمین و اصلاح روشنایی معابر، حذف نقاط پر تصادف و نظایر آن توسط شهرداری ها از مهمترین نکاتی که باید مد نظر قرار گیرد. وی افزود: تقویت پایگاه های امداد رسانی در سوانح از دیگر وظایفی است که در این ایام باید اجرایی شود، بر همین اساس با هماهنگی بین عوامل شهرداری، راهداری، پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس راه، مرکز فوریت های پزشکی و هلال احمر تفویت پایگاه های امداد رسانی در سوانح احتمالی صورت گیرد.
پاکسازی حریم جاده ها در آستانه نوروز
معاون استاندار بیان کرد: اصلاح ورودی شهرها و پاکسازی حریم جاده های منتهی به شهرها در محدوده حریم شهری با هماهنگی بین شهرداری ها و اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شود.
آماده سازی محیط پایانه های مسافری
وی عنوان کرد: به منظور آماده سازی محیط پایانه های مسافری برون شهری و ارائه خدمات مناسب به مسافرین نوروزی هماهنگی لازم با شهرداری ها و اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان بعنوان دیگر وظایف باید مورد توجه قرار گیرد. دکتر معصومی گفت: هماهنگی و پیگیری اجرای طرح های ویژه نوروزی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه برای ایجاد انضباط و پیشگیری از تصادفات رانندگی صورت پذیرد. معاون استاندار هماهنگی با شهرداری ها برای تداوم ارائه خدمات حمل و نقل عمومی در ایام نوروز را نیز بعنوان دیگر وظایف مورد تأکید قرار داد. وی همچنین بیان کرد: اداره کل میراث فرهنکی، صنایع دستی و گردشگری برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در خدمات گردشگری برای ایام نوروز آماده شود. هماهنگی با نمایندگی های شرکت های خودرو ساز به ویژه بخش های امداد رسانی برای ایجاد آمادگی کمک به مسافرین و تکمیل ظرفیت پمپ بنزین ها و جایگاه های عرضه CNG از دیگر موضوعات طرح شده بود. تشریح روند اجرای طرح چگونگی اجرای راست گرد پل بصیرت به استناد مصوبات کمیته فنی و اخذ نظر اعضای شورای ترافیک ، اجرای طرح دور برگردان شمال یادگار امام و میدان مادر به استناد مصوبات کمیته فنی و اخذ نظر اعضای شورای استان، بررسی ملاحظات ترافیکی محل عرضه مواد پروتئینی و خشکبار در جاده محمد شهر و جانمایی جایگاه های سوخت و توضیحات مدیرعامل سازمان پایانه های باری و مسافری شهرداری کرج در خصوص جانمایی جایگاه های سوخت در استان دیگر بخش های جلسه شورای ترافیک استان را به خود اختصاص داد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود