17 اسفند 1393
شماره خبر: 138942

کمباین بومی کشور در ساوجبلاغ رونمایی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

کمباین بومی کشور در ساوجبلاغ رونمایی شد


کمباین برداشت گندم با حضور استاندار البرز رونمایی شد، تمامی قطعات این ماشین کشاورزی با اتکا به دانش متخصصان بومی در شهرستان ساوجبلاغ به چرخه تولید راه یافته است و الگویی از اقتصاد مقاومتی بشمار می رود.
« سیدحمیدطهایی» عصر امروز در آیین رونمایی از کمباین 410 شرکت تولید قطعات ابزار آلات کشاورزی در شهرستان ساوجبلاغ، با بیان اینکه بهترین اوقات ما در صحنه تولید طی می شود، گفت: مدیران واحد های تولیدی، متخصصین و کارگران واحدهای صنعتی، فضای پویایی را با خودکفایی داخلی رقم می زنند. وی با اشاره به اینکه این شرکت تولیدی، یکی از مصادیق بارز در اجرای راهبردهای اقتصاد مقاومتی محسوب می شود؛افزود: اگر صحبت از اقتصاد مقاومتی است، یکی از ابعاد آن، بهره مندی از امکانات موجود در جهت تولید داخلی است که میتوان شاخصه های آن را در این شرکت صنعتی نظاره گر بود. استاندار البرز تصریح کرد: علم و دانش و فناوری مادامی که با ایده های نو و بدیع در مسیر تولید بکارگرفته شود،هدف غایی محقق خواهد شد. وی با اشاره به اینکه شرکت دهقان ورز با تولید قطعات کمباین و ابزار آلات کشاورزی زمینه خودکفایی داخلی را فراهم آورده است، افزود: پیش از این کمباین ها و سایر قطعات مرتبط با این حوزه از خارج کشور تأمین می شد در حالی که امروز حتی برای یک قطعه نیز نیازمند خارج از کشور نیستیم.
طهایی با بیان اینکه یکی از برنامه های دولت، حمایت از واحدهای صنعتی است، خاطرنشان کرد: دولت حمایت از واحدهای صنعتی را در دستور کار دارد، نمایندگان دولت تدییر و امید نیز به تأسی از برنامه های دولت یازدهم همین راه را طی خواهندکرد. وی افزود: این کارخانه الگوی شاخصی برای سایر واحدها است و توسعه چنین صنایعی در دستور کار قرار دارد. استاندار البرز در ادامه با تأکید بر ضرورت جلوگیری از کوچ فارغ التحصیلان رشته های مختلف صنعتی و.. از این استان، تصریح کرد: قطع به یقین شناسایی استعدادهای علمی ما در حوزه صنایع و.. و فراهم ساختن زمینه اشتغال آنان در چنین واحدهای صنعتی، میتواند تا حدقابل توجهی از کوچ فارغ التحصیلان این استان به سایر نقاط بکاهد.
طهایی همچنین واگذاری بخشی از امور به متخصصان را زمینه ساز پرداختن به سایر دغدغه های کلان دانست و تصریح کرد: مدیران موفق افرادی هستند که بخشی از کارها را به نیروهای توانمند وکاردان خود بسپارند و سایر اوقات خود را صرف برنامه ریزی و مدیریت طرح های کلان نمایند. گفتنی است، استاندار البرز در جریان سفر چند ساعته به شهرستان ساوجبلاغ که با همراهی معاون برنامه ریزی و اشتغال، مدیران کل اقتصادی و روابط عمومی استانداری البرز،مدیرکل صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت،علاوه بر بازدید از خط تولید کارخانه دهقان ورز( سازنده ماشین های کشاورزی و موتورهای دیزل)، تازه ترین دستاورد این کارخانه ( کمباین 410) را نیز رونمایی کرد. این خودرو سنگین قابلیت ذخیره 6 هزار تن گندم را در ثانیه دارا بوده و تمامی قطعات آن نیز تولید داخلی است. این کارخانه با تولید قطعات ماشین های کشاورزی بصورت کاملاً بومی شده امروز به خودکفایی کامل رسیده است و الگویی از اقتصاد مقاومتی بشمار می رود.
کمباین بومی کشور در ساوجبلاغ رونمایی شد

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود