3 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 140846

"خدمتگزاری به مردم"فلسفه کاندیدا شدن شورای اسلامی شهر بوده است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

"خدمتگزاری به مردم"فلسفه کاندیدا شدن شورای اسلامی شهر بوده است


نماینده عالی دولت در استان البرز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر گفت: تمامی تلاش ها برای کاندیدای شورای اسلامی شهر شدن وسیله ای برای فراهم ساختن زمینه خدمت به مردم است.
سیدحمیدطهایی استاندار البرز " میزبان جمعی از پارلمان نشینان شهری در محل استانداری بود. وی در این دیدار صمیمانه که نخستین دیدار در سال جدید نیز به شمار می رفت، در بدو امر برای اعضای شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری آرزوی موفقیت در اجرای امور را داشت. تأسی از نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری، اولین محور سخنان استاندار البرز را به خود اختصاص می داد. طهایی در این رابطه گفت:"انتظار می رود در سال جاری همدلی و همزبانی مصداق عملی پیدا کند و تمامی خدمتگزاران به نظام اسلامی در تحقق این امر سهیم باشند."
وحدت، جاده ای دو طرفه است
نماینده عالی دولت در استان البرز در بدو امر " وحدت" را رمز موفقیت برشمرد و با طرح این سئوال که " وحدت" به چه معنا است؟ بیان کرد: " هر فرد به سهم خود واژه وحدت را تعبیر می کند، اما آیا باید به شعارها بسنده کرد؟ با توجه به اینکه جایگاه مدیریت استانداری نمایندگی دولت است، بنابراین باید انتظار داشت که کلیه سیستم اجرایی همراه با این مجموعه باشد اما وحدت جاده ای دو طرفه است و هر دو طرف باید حقوق قانونی را رعایت نمایند." وی تصریح کرد: "با این سیاست باید رفتار، گفتار، ایده پردازی ها و.. همگی در مسیر دوسویه وحدت حرکت کند." استاندار البرز در ادامه ماهیت اعضای شورای اسلامی را یادآوری کرد و با طرح سئوال دوم مبنی بر اینکه فلسفه همه تلاش های اعضا برای کاندیدا شدن و رسیدن به پست ها و جایگاه ها چیست؟ خاطر نشان کرد: " خدمت گزاری به مردم تنها فلسفه و ماهیت کاندیدا شدن اعضای شوراهای اسلامی است."
استاندار البرز گفت: " هیچ فردی کامل نیست و تمامی توانمندی ها و استعدادها در کنار یکدیگر مکمل هم هستند، بنابراین دیدگاه ما آن است که تمامی ظرفیت ها در همراهی با هم شاکله و بدنه مجموعه شهری را تقویت نماید."
شوراهای اسلامی شهر در کشور به بلوغ رسیده اند، نقشه راه متناسب با دهه چهارم باشد
طهایی در ادامه با اشاره به اینکه 15 سال از زمان شکل گیری شورای اسلامی شهر کرج می گذرد، گفت: " اکنون این شورا دوران نوجوانی را نیز پشت سرگذاشته و به بلوغ رسیده است، بنابراین انتظار می رود برنامه های ترسیم شده در شورای اسلامی شهر کرج مطابق با دهه چهارم باشد."
لزوم تدوین سند راهبردی شهرداری و شورا
استاندار البرز در ادامه تدوین سند راهبردی شهرداری و شورا را از جمله برنامه های مهمی دانست که باید در دستور کار شورای شهر و شهرداری قرار گیرد. در این رابطه طرح برنامه های جدید، خروج از روزمرگی ها را به دنبال خواهد داشت.
شورای شهر، شورای شهرداری نیست
طهایی در ادامه با بیان اینکه باید عملکردها به نحوی باشد که شورای شهر تنها شورای شهرداری تلقی نگردد،تصریح کرد:جایگاه شوراها بسیار رفیع است و در این بخش عملکرد شهرداری ها در آیینه شوراها نمود پیدا خواهد کرد." وی افزود: شوراها باید فراتر از شهرداری ها دیده شوند و این امر در طرح ها و برنامه ها نیز مورد توجه قرار گیرد.
استاندار البرز گفت: یکی از وظایف مسئولان شوراهای اسلامی شناسایی مشکلات و مطالبات مردم است و می بایست ضمن احصاء دغدغه های موجود، مسائل را به استانداری منعکس نمود.
سیاست دولت یازدهم برون سپاری امور به شوراها است
نماینده عالی دولت در استان، پایبندی به قوانین و چارچوب ها در تصمیم گیری ها را نیز مهم خواند و با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید در این رابطه خاطرنشان کرد: "نگاه دولت یازدهم تفویض اختیار به شوراها و برون سپاری امور است، بنابراین شوراها هستند که می توانند پتانسیل ها و توانایی های خود را نشان دهند." وی تدبیر را لازمه تصمیم گیری در امور دانست و افزود: "هر میزان تصمیم گیری هاو اجرای برنامه ها با تدبیر باشد اجرای آن فرایند مطلوب تری خواهد داشت."
موفقیت شوراها، موفقیت مجموعه استان است
استاندار البرز در ادامه با بیان اینکه 80 درصد مسئولیت جمعیتی استان با شهرداری ها و شوراها است، افزود:"موفقیت مجموعه مدیریت شهری، موفقیت مجموعه استان است."
طهایی نظارت بر کار شوراهای اسلامی را یکی از انتظارات خود برشمرد و گفت:" انتظار می رود شورای شهر بر مجموعه خود نظارت های ویژه ای داشته باشد." وی در محور دیگری از سخنان خود به مهمترین اولویت های شهری استان نیز پرداخت و گفت: "تدوین برنامه ششم توسعه و جمع آوری اطلاعات آن در قالب سند آمایش سرزمینی در دستور کار قرار دارد."
بکارگیری مشاور طرح ترافیکی در استان
طهایی مدیریت ترافیک را یکی از مهمترین برنامه های استان برشمرد و تصریح کرد: "ترافیک و قطارشهری از پروژه های اولویت دار البرز محسوب می شود. وی بکارگیری مشاور طرح ترافیکی کلانشهر کرج را مهم برشمرد."
لزوم حفظ سلامت اداری در بدنه شهری
استاندار البرز همچنین لزوم حفظ سلامت اداری در دستگاه ها را نیز از مسائل مهم خواند و گفت: "برخورد با مفاسد یکی از برنامه های محوری است و از سویی انتظار می رود مدیران نیز نسبت به کارکنان خود مولفه های سلامت اداری را مد نظر قرار دهند چرا که هر گونه تخطی از قانون برای مدیران و کارمند زیرمجموعه قابلیت پیگیری دارد."
درآمدهای کمیسیون ماده 100 سالانه کاهش پیدا کند
طهایی در محور دیگری به بحث کمیسیون ماده صد به عنوان یکی از منابع درآمدی شهرها نیز اشاره کرد و ادامه داد:" منابع درآمدی شهرداری ها نباید به افزایش هزینه های کمیسیون ماده صد وصل باشد بلکه باید به دنبال ایجاد منابع پایداری در شهرداری ها باشیم و هر سال نسبت به سال قبل کاهش درآمدهای ناشی از کمیسیون ماده صد صورت گیرد." وی همچنین در جمع اعضای شورای اسلامی شهر بیان کرد: به دنبال استقرار دولت الکترونیک هستیم و بخشی از این مهم نیز به شهرداری کرج برمی گردد که در این زمینه نیز انتظار همکاری های مستمری وجود دارد. اتصال ادامه اتوبان همت به شمال به عنوان یکی از پروژه های مهم و ملی استان، ساماندهی در نامگذاری کوچه ها و معابر شهری از دیگر موضوعات طرح شده در این دیدار بود. در ادامه نیز علاوه بر رئیس شورای شهر و شهردار کرج، تنی چند از اعضای شورای اسلامی نیز به بیان دغدغه ها پرداختند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود