11 تیر 1394
شماره خبر: 144952

سند توسعه ورزشی کرج تدوین شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

سند توسعه ورزشی کرج تدوین شود


معاون سیاسی انتطامی فرماندار کرج با بیان اینکه پیشکسوتان ورزشی کرج باید به درستی ساماندهی و جذب شوند، گفت: سند توسعه ورزشی کرج تدوین شود.
رضا عسگری در دیدار با سازمان مردم‌ نهاد ورزشی "قهرمانان امید البرز" که در سالن جلسات فرمانداری کرج برگزار شد، با بیان اینکه شهرستان کرج از نظر امکانات به ویژه امکانات ورزشی فاجعه است، اظهار داشت: سرانه ورزشی در البرز از سایر استان‌های کشور پایین‌تر است و باشگاه‌ها نیز وضعیت مناسبی ندارند. وی با بیان اینکه کرج ورزشکاران بزرگی دارد، افزود: خواستگاه بسیاری از ورزشکاران و نخبگانی ورزش ملی در کرج است و این درحالی است که از طریق سیستمی پرورش نیافته‌اند و پیشرفت آنها تنها بر اساس استعداد و تلاش فردی آن‌ها بوده است. معاون سیاسی انتطامی فرماندار کرج با اشاره به اینکه کرج از نظر نیروی انسانی و استعداد چیزی کم ندارد، گفت: در این راستاهمه باید کمک‌رسان باشیم و نباید انتظار داشته باشیم مجموعه دولتی همه این اقدامات را انجام دهند، چراکه بسیاری از استان‌ها دارای زیرساخت‌ها و استانداردهای لازم هستند از کمک‌های دولتی به‌بهره‌اند و با توجه به عدم وجود زیرساخت‌ها در کرج مسلما اقدام مناسبی صورت نمی‌گیرد. وی با تاکید بر اینکه گاهی کمبودهای موجود به سبب بی‌کفایتی مدیران نیست، تصریح کرد: نرخ جمعیت در استان البرز بسیار بالا است و با توسعه شهری قابل مقایسه نیست و توسعه مردمی و توده‌ای جلوتر از برنامه‌ریزی شهری حرکت می‌کند. عسگری با بیان اینکه البرز استان جدیدی است و عمر مدیریت در آن کوتاه است، گفت: اختلافات موجود در این حوزه بر نحوه عملکردها بی‌تاثیر نیست و انتخاب مدیر بومی نیز مشکلات دیگری را در پی دارد چراکه به سبب جذب مدیریت‌های بهتر، با توجه به سوابق سعی در تخریب آن‌ها می‌کنند. وی با اشاره به اینکه پیشکسوتان می‌توانند به شهر هویت دهند و باید به آنان توجه بیشتری داشت، خاطرنشان کرد: در بسیاری از جوامع، شخصیت‌های علمی، فرهنگی و ورزشی هویت این شهرها را می‌سازند و در این راستا قهرمانان و پیشکسوتان کرج می‌توانند در تمامی زمینه‌ها این نقش را ایفا کنند. معاون سیاسی انتطامی فرماندار کرج با تاکید بر اینکه پیشکسوتان باید به درستی در کرج ساماندهی و جذب شوند، گفت: در این صورت علاوه بر ایجاد هویت ورزشی برای شهر، می‌توانیم در حوزه‌های مختلف از آن‌ها کمک بگیریم. وی اظهار داشت: تشکیل این سازمان‌های مردم‌نهاد می‌تواند در رسیدن به اهداف‌ها در حوزه‌های مختلف بسیار مهم و تاثیرگذار باشد و باید با ساماندهی آنان، این جمع را تقویت و معرفی کرد تا در نقاطی که خلاء داریم از آنان برای کمک به مجموعه دولتی استفاده کنیم.
عسگری با بیان اینکه رویکرد ما بر این است که مشکلات خود را در بستر اجتماعی حل کنیم، افزود: در این راستا نیازمند کمک‌ سازمان‌های مردم‌نهاد هستیم چراکه در برخی موارد مشکلات جدی وجود دارد و یکی از اصلی‌ترین دلایل آن عدم توجه به جایگاه سابق بزرگان در خانواده و جامعه است. وی با تاکید بر اینکه باید شرایط توجه به این بزرگان و پیشکسوتان در جامعه مجددا ایجاد شود، گفت: در این صورت مشکلات راحت‌تر ساماندهی می‌شود و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در این حوزه بسیار مفید باشند. معاون سیاسی انتطامی فرماندار کرج بیان کرد: مشکلات زیادی در حوزه‌های مختلف وجود دارد اما به سبب عدم وجود سند و برنامه مدون، با نگاه قشری، مشکلاتی ایجاد می‌شود و به همین سبب باید تدوین سند توسعه ورزشی کرج مطالبه شود و با توجه به ابلاغ برنامه ششم توسعه، اکنون فرصت مناسبی برای این امر است. وی با بیان اینکه نگاه و حضور پیشکسوتان در جامعه می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: در همه حوزه‌ها می‌توان از این افراد کمک گرفت و همچنین باید با استعدادیابی از ظرفیت دانش‌آموزان و جوانان نیز استفاده کرد. عسگری با بیان اینکه حضور ورزشکاران خوشنام و پهلوانان در لایحه‌های مختلف اجتماعی می‌تواند مشکلات جامعه را تسهیل کند، اظهار داشت: زمانی که ورزشکار در این محور قرار می‌گیرد اعتماد عمومی به آنان بیشتر می‌شود و در این راستا این موسسات مردم‌نهاد می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به اینکه این مجموعه می‌تواند اقدامات بسیار فراتری به جز بحث تجلیل از ورزشکاران انجام دهند، خاطرنشان کرد: در این راستا مانیز برای رسیدن به اهداف این مجموعه هر اقدامی که بتوانیم انجام می‌دهیم و امید است اقدامات ماندگاری در این راستا انجام شود.





منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود