29 آذر 1394
شماره خبر: 154947

اختصاص وام برای بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در ساوجبلاغ

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اختصاص وام برای بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در ساوجبلاغ


فرماندار ساوجبلاغ از اختصاص تسهیلات 200 میلیون ریالی برای بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از حوادث طبیعی دراین شهرستان خبرداد.
ابوالقاسم پالیزگیر در نشست ستاد بحران شهرستان ساوجبلاغ افزود: این تسهیلات با بهره 4 درصد از سوی بنیاد مسکن شهرستان ساوجبلاغ به واحدهای مسکونی آسیب دیده از حوادث طبیعی پرداخت می شود. وی بیان داشت: همچنین به هریک از واحدهای مسکونی آسیب دیده از حوادث طبیعی 50 میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت خواهد شد. فرماندار ساوجبلاغ از مدیر راه و شهرسازی این شهرستان خواست تا در زمان بارش ها دقت نظر لازم را داشته باشد و از ابتدای شروع ریزش برف دستگاه های برف روب را فعال تا با یخ زدگی و انباشت برف و مسدود شدن یکباره مسیر ها مواجه نشویم. وی از دوگانه سوز کردن30 درصد از نانوایی های شهرستان خبر داد و گفت: اداره گاز و شرکت فرآورده های نفتی از هم اکنون باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند. پالیزگیر افزود: اولویت اول ما در تامین گاز شهری مصرف خانگی است واگر شدت سرما سبب افت فشار گاز شهری شود باید گاز صنایع قطع شود. فرماندار ساوجبلاغ گفت: از اکنون باید سوخت جایگزین برای واحد های صنعتی در نظر گرفته شود. وی به دستگاه های اجرایی تاکید کرد که در مصرف انرژی صرفه جویی کنند ضمن آنکه شهرداران و دهیاران برای پیشگیری از حوادث آبگرفتگی نسبت به پاکسازی حریم رودخانه ها و جوی های اطراف شهر ها و روستا ها اقدام کنند.
پالیز گیر اطلاع رسانی در خصوص هفته ایمنی و اجرای مانور ساعت صفر ، حضور بخشداران در نماز جمعه برای بیان مسائل مهم بحران و مقاوم سازی سازه های روستایی و اجرای نمایشگاه ایمنی توسط هلال احمر و آتش نشانی ها را مورد تاکید قرار داد. فرماندار ساوجبلاغ گفت: اجرای مصوبات مدیریت بحران باید در اولویت کار مدیران قرار بگیرد و در صورت کم کاری، مدیران ضعیف برکنار می شوند. چهارمین نشست هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ساوجبلاغ با حضور فرماندار شهرستان ساوجبلاغ ؛ معاون اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز و مسئولان ادارات مرتبط با ستاد بحران و کلیه دهیاران شهرستان ساوجبلاغ در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود