23 دی 1394
شماره خبر: 156483

کمیته فناوری ستاد انتخابات کرج آماده برگزاری انتخابات الکترونیک

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

کمیته فناوری ستاد انتخابات کرج آماده برگزاری انتخابات الکترونیک


معاون فنی و عمرانی فرمانداری و مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان کرج، از آمادگی کامل کمیته فناوری اطلاعات برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در کلان‌شهر کرج خبر داد.
محمد صادق تله کو در نشست رابطین اصلی کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان کرج که با حضور مسئولان فناوری اطلاعات و انفورماتیک دستگاه های عضو کمیته، شامگاه سه شنبه برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه کلان‌شهر کرج، یکی از ۹ کلان‌شهر کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیکی است، روند پیش بینی و فراهم کردن ساز و کارهای مورد نیاز برگزاری انتخابات الکترونیکی در این کلان‌شهر در حال پی گیری است. وی افزود: با توجه به اینکه تجربه برگزاری انتخابات تمام الکترونیک وجود نداشته است، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا نخستین تجربه به بهترین شیوه ممکن انجام پذیرد. تله کو، در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت ارتباط شبکه ای میان کاربران رایانه و رابطین ITگفت: با توجه به پیش بینی بیش از ۷۹۰ شعبه در سطح مرکز حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا، در نظر داریم با شیوه شبکه ای، در ایجاد ارتباط میان اپراتورهای شعب و رابطین ، به صورت منظم و مستمر، فرآیند ارتباطی انتخابات را مدیریت کنیم. وی افزود: مقرر شده است تا به ازای هر ۱۰۰ شعبه اخذ رای، یک نفر رابط اصلی از سوی کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات مشخص شود. همچنین هر ۱۰ شعبه یک رابط فرعی خواهند داشت که با رابط اصلی در ارتباط است و هر گونه مشکل احتمالی از طریق این افراد و با رعایت سلسله مراتب به ستاد انتخابات منعکس خواهد شد.
آسیب شناسی عملکرد کمیته فناوری انتخابات ضروری است
مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان کرج اضافه کرد: شرح وظایف رابطان تعیین شده و متناسب با تقویم آموزشی انتخابات، دوره های آموزشی برای آنان گذاشته خواهد شد. وی یکی از موضوعات طرح شده در نشست کمیته فناوری اطلاعات را آسیب شناسی عملکرد این کمیته در دوره های گذشته برگزاری انتخابات عنوان کرد و گفت: مشکلاتی که در دوره های قبل وجود داشته در جلسات متعدد این کمیته احصاء شده و به ویژه در خصوص تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز، اقدامات لازم انجام شده است. معاون فنی و عمرانی فرمانداری کرج، افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته و هماهنگی های انجام شده، پیش بینی می شود در زمینه تامین تجهیزات و امکانات مشکلی وجود نداشته باشد. ضمن اینکه انتظار داریم تا رابطین اصلی و فرعی با برآورد نیاز های شعبه، ما را یاری کنند تا قبل از برگزاری انتخابات نسبت به رفع آنها اقدام کنیم. تله کو، در ادامه با بیان اینکه سایت تجمیع آراء در مرکز شهید خدایی اداره کل فنی و حرفه ای استان البرز خواهد بود، گفت: اقدامات لازم برای راه اندازی سایت و تجهیز این مرکز در دست انجام است. وی در پایان به ضرورت استفاده از متخصصین انفورماتیک و کاربران آموزش دیده در انتخابات تاکید کرد و از رابطین خواست تا در معرفی اپراتورها با دقت و حساسیت عمل کنند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود