20 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162668

اصحاب رسانه نسبت به رسالت اطلاع رسانی شفاف، نقد واقع بینانه و حفظ وحدت و انسجام کشور مسئولیت دارند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اصحاب رسانه نسبت به رسالت اطلاع رسانی شفاف، نقد واقع بینانه و حفظ وحدت و انسجام کشور مسئولیت دارند


معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج، در دیدار با تعدادی از اعضای خانه مطبوعات استان البرز گفت:خبرنگاران و اصحاب رسانه ، نسبت به رسالت روشنگری و اطلاع رسانی شفاف خود را در کنار نقد واقع بینانه و تلاش برای حفظ وحدت و انسجام کشور احساس مسئولیت دارند.
"محمد تقی ایرانی" با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت اهتمام رسانه ها برای افزایش آگاهی و قدرت تحلیل مردم در موضوعات مختلف، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند، نظام به آگاهی مردم نیازمند است و این وظیفه رسانه هاست که با اطلاع رسانی شفاف خود، نسبت به بالا بردن سطح آگاهی مردم تلاش نمایند. فرماندار کرج همچنین تاکید کرد:یکی از مهمترین وظایف و البته حقوق رسانه ها، انتقاد واقع بینانه و به دور از حب و بغض های جناحی و فرا جناحی است و دولت جناب آقای روحانی در عمل شرایط مساعد و مناسبی را برای فعالیت آزاد مطبوعات فراهم نموده و به آن پایبند است. وی افزود: به طور یقین، در جامعه ای که آزادی بیان وجود دارد، امکان نقد منصفانه نیز برای رسانه ها باید وجود داشته باشد. رسانه ها باید دقت داشته باشند که در نقد خود انصاف را رعایت کنند و انتقاد آنها برخاسته از دلسوزی برای مردم و نظام باشد تا ناخواسته موجب برهم زدن همدلی و انسجام کشور نشوند. وی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های خانه مطبوعات استان البرز، به وظایف خانه مطبوعات برای ساماندهی، پیگیری مطالبات و مشکلات صنفی اصحاب رسانه تاکید کرده و تصریح کرد: اعضای خانه مطبوعات با برگزاری انتخابات و با رای مستقیم اصحاب رسانه انتخاب می شوند، بنابراین مسئولیت آنها به عنوان نماینده خبرنگاران، نسبت به پی گیری خواسته های آنان بسیار خطیر است. ایرانی، حضور خبرنگاران استان البرز و شهرستان کرج در کنار مردم و مسئولین را بسیار ارزنده ارزیابی کرده و از تلاش های دلسوزانه آنان در انجام رسالت رسانه ای قدردانی کرد. فرماندار کرج یکی از برنامه ریزی های مطلوب دولت تدبیر و امید در شهرستان کرج را اختصاص اعتبار برای تاسیس ساختمان خانه مطبوعات و کلنگ زنی محل احداث آن در اواخر سال گذشته دانست و ابراز امیدواری کرد با پی گیری فرمانداری، در خصوص مطالبات خانه مطبوعات برای ساماندهی تعاونی مسکن اصحاب رسانه استان ، اقدامات مطلوبی انجام گیرد.
در پایان این جلسه، مدیرعامل خانه مطبوعات استان البرز از فرماندار کرج به خاطر حمایت از اصحاب رسانه به ویژه در همکاری با آنان جهت پوشش اخبار انتخابات هفتم اسفندماه قدردانی کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود