5 تیر 1395
شماره خبر: 165235

"استکبار" ریشه همه رذایل است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

"استکبار" ریشه همه رذایل است


نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت مبارزه با استکبار گفت: "استکبار" ریشه همه صفات رذیله است.
آیت الله سید مهدی میرباقری شاهرودی در جمع مردم شاهرود در حسینیه مدرسه قلعه این شهر با اشاره به اینکه مسلمانان در اسلام به ذکر کثیر دعوت شده‌اند اظهار داشت: خداوند برای ذکر حدودی قائل نشده است. وی با اشاره به اینکه خداوند در آیات و روایات قرآنی، به صورت مداوم به کلمه ذکر اشاره و بر آن تأکید داشته است بیان کرد: قرآن کریم همواره به برکات زیاد اذکار خداوند متعال اشاره دارد.
نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کسانی که از یاد خداوند غافل نشوند؛ خداوند نیز از آنان غافل نخواهد شد تصریح کرد: اینکه خداوند متعال همواره به بندگان خود توجه دارد؛ بسیار شیرین و افتخار آمیز است. آیت‌الله میرباقری شاهرودی با تأکید بر اینکه خداوند نسبت به هیچ مخلوقی بی‌توجه نیست بیان کرد: از این رو ما نیز باید با ذکر کثیر توجه خود را به خدای خود نشان داده و سعی کنیم که دائم‌الذکر باشیم. وی با اشاره به اینکه خداوند در برخی اعمال واجب و مستحب نیز محدودیت‌هایی را قرار داده است عنوان کرد: خداوند برای ذکر حدی قرار نداده است؛ اما برخی از اذکار همراه با دستورات خاصی باید انجام شوند. رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان اینکه «استکبار»، ریشه همه صفات رذیله است خاطرنشان کرد: رهایی از استکبار درون، خاصیت ذاکران است. آیت‌الله میرباقری شاهرودی با اشاره به اینکه صفت رذیله استکبار از بندگان کثیرالذکر خداوند متعال برداشته می‌شود خاطرنشان کرد: خدای متعال چون صاحب قدرت است و هر چه را بخواهد انجام می‌دهد. وی با اشاره به عزت و نفوذناپذیری خداوند تأکید کرد: خداوند متعال، با اراده خود، کاری انجام می‌دهد که هیچ فرد دیگری در او تحول ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین همه باید در برابر عظمت کبریا تواضع کنیم.




منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود