5 مهر 1402
شماره خبر: 292698

اطلاع رسانی طرح کالابرگ الکترونیکی برای آگاه سازی مردم ضروری است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی



سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان کرج از صدا و سیما، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی خواست تا نسبت به جزییات طرح کالا برگ الکترونیکی برای مردم آگاهی بخشی کنند.
دکتر یحیی رمضانی در جلسه تشریح شیوه نامه اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی با بیان اینکه اقدامات خوبی در دولت سیزدهم با اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی صورت گرفته است، گفت: این طرح موجب می شود تا پول نقد در جای دیگری مصرف نشود و رونق در بازار را به همراه خواهد داشت. وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی گسترده نسبت به مزایای اجرای این طرح بیان کرد: صدا و سیما، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، سازمان صمت و جهاد کشاورزی بصورت ویژه روی موضوع اطلاع رسانی طرح الکترونیکی کالابرگ کار رسانه ای انجام دهند تا عموم جامعه در جریان امتیازات این طرح قرار بگیرند. دکتر رمضانی گفت: نمایندگان فروشگاه های زنجیره ای در سطح شهرستان نیز اقلامی که طرح کالابرگ را شامل می شوند باید با هماهنگی از جهادکشاورزی دریافت و در سطح شهر فروشگاه ها توزیع کنند.سرپرست فرمانداری کرج همچنین با اشاره به بازدیدهای میدانی خود از فروشگاه زنجیره ای شهرک پیام ماهدشت خاطرنشان کرد: این مرکز تنها مجتمع فروشگاهی در این منطقه کم برخوردار است که باید تمامی اقلام اساسی برای رفع نیازهای شهروندان در آن تامین باشد.
وی افزود: اکثر ساکنان این منطقه شامل دهک های اول و دوم هستند با نگاه ویژه ای می بایست تامین کالاهای اساسی در آنجا صورت بگیرد. دکتر رمضانی در ادامه این جلسه میزان ذخایرکالاهای اساسی در سطح شهرستان را طی گزارشی از دستگاه های مرتبط دریافت کرد و گفت: در زمینه کالاهای تنظیم بازاری در سطح شهرستان مشکلی نداریم و تنها باید سواد استفاده از طرح کالابرگ را در بین مردم ارتقا ببخشیم. وی با اشاره به مزایای متعدد کالابرگ الکترونیکی، افزود: تثبیت قیمت‌ها و هدفمند و بهینه شدن مصرف یارانه، ازجمله مزایای کالابرگ الکترونیک است که بایستی تلاش کنیم این اقدام توأم با موفقیت باشد.دکتر رمضانی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان کرج ۶۲۱ هزار و ۷۲۹ خانوار یارانه دریافت می کنند افزود: شهروندانی که مشمول دریافت یارانه و جزو دهک های مرتبط هستند می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های متصل به شبکه ملی اعتبار به وسیله هر کارت اعتباری‌ که به نام سرپرست خانوار است کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند.وی بیان کرد: ۱۰ کالای برنج، قند، روغن، شکر، شیر، پنیر، ماست، تخم مرغ، مرغ و ماکارونی کالا‌هایی است که مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی خواهد بود و در هنگام خرید بخشی از مبلغ کالا از کارت یارانه کسر می‌شود و مابقی باید به صورت نقدی پرداخت گردد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود