27 مرداد 1403
شماره خبر: 309120

همه باید از بُن دندان موفقیت دولت را بخواهیم و برای آن تلاش کنیم

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی



نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و ششم مردادماه ماهدشت به امامت حجت الاسلام رادمرد امام جمعه ماهدشت اقامه شد.
حجت الاسلام رادمرد امام جمعه ماهدشت در بخش دوم خطبه های نماز جمعه در خصوص ارائه فهرست پیشنهادی رییس جمهور به مجلس گفت: رئیس جمهور محترم فهرست پیشنهادی دولت به به گزارش سپیدار نیوز چهاردهم را یکشنبه ۲۱مرداد تقدیم مجلس کرد و اکنون نوبت مجلس دوازدهم است تا تکلیف دولت را در سریع‌ترین زمان ممکن مشخص کند. وی افزود: از ترکیب اسامی پیشنهادی به نظر می‌رسد که دکتر پزشکیان تلاش کرده است به توصیفِ «دولت وفاق» نزدیک شود. اگر چه درباره ترکیب سِنی افراد پیشنهادی و نیز توانمندی برخی اعضا، اما و اگرهایی و نقدهایی وجود دارد اما من‌حیث‌المجموع می‌توان این حرکت رییس جمهور در توجه به جریانهای سیاسی را تحسین کرد. حالا نوبت مجلس دوازدهم است که به وظیفه قانونی خود عمل کند و شاخص‌ها و سنجه‌های قانونی را در چهارچوب نقشه راه اعلامی رهبرحکیم انقلاب اسلامی با افراد معرفی‌شده تطبیق داده و به برداشت منصفانه و واقع‌بینانه و البته صریح و روشن خود عمل کند. «امین» باشد، «صادق» باشد، «متدین» باشد، از بُن دندان «معتقد به جمهوری اسلامی و به نظام اسلامی» باشد. «ایمان» یک شاخص مهم است. «امید به آینده»، نگاه مثبت به افق، یکی از شاخص‌های مهم است. به آنهایی که افق به نظرشان تاریک است و [معتقدند] کاری نمی‌شود کرد، نمی‌شود مسئولیت‌های اساسی و کلیدی داد. «تشرع»، متشرع بودن، یکی از معیارهای مهم است. «اشتهار به پاک‌دستی و صداقت» یک معیار است. «سابقه‌ سوء» نداشته باشند؛ این یک معیار است. «نگرش ملی» داشته باشند؛ یعنی غرق در مسائل جناحی و سیاسی و مانند این‌ها نشوند، نگاه ملی به کشور داشته باشند. «کارآمد» باشند. اقتضای تحقق مطالبات رهبرحکیم انقلاب، توجه به تشکیل سریع‌تر دولت از یک سو و توجه به معیارهایی است که رهبر انقلاب مشخص کرده‌اند. نمایندگان محترم از یک سو باید با مواجهه مثبت و تعامل حداکثری به این مرحله ورود کنند و از دیگر سو اختیارات قانونی خود را نادیده نگیرند و با شاخص‌های اعلامی از سوی رهبری، سهل‌انگارانه روبرو نشوند. رأی اعتماد دقیق و واقع بینانه مجلس به دولت، همراه با تشکیل همزمان مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم می‌تواند نوید یک ریل‌گذاری و سیاستگذاری مدیریت اجرایی مقبول باشد. به فرموده رهبر انقلاب اسلامی؛ همه باید از بُن دندان موفقیت دولت را بخواهیم و برای آن تلاش کنیم. ان شاءالله
امام جمعه ماهدست در ادامه گفت: یک نکته خطاب به قوه قضائیه عرض کنم شما پاسبان قانون هستند و هرکسی خلاف قانون عمل کند باید برخورد بازدارنده کنید. صیانت از افکار عمومی یک وظیفه برای همه است از جمله قوه قضائیه ، نسبت به افراد معرفی شده یا منصوب شده در فضای مجازی حرفها و نکاتی را منتسب می کنند ، اگر درست است شما کجای ماجرا هستید ؟ اگر درست نیست ، جلوی انتشار آن را بگیرید! اهمیت بیشتر قائل شوید برای افکار عمومی ، اینها ممکن است بخشی از جنگ روانی باشد که دشمن بنابر فرموده اخیر حضرت آقا ، انجام می دهد و برخی عناصر داخلی هم نشر می دهند. اگر آقای فلانی در دوره مسئولیتش خسارتی زده و در بالاترین سطح بوده بواسطه ترک فعل ها ، اگر میدان داری می کند ، مقصر قوه قضائیه است که برخورد نکرده و برخی مصالح برخاسته از تدابیر خود را اعمال می کند. وقتی مسئولی کم کاری کرد و شما به هنگام و به جا برخورد کردید ، مردم هم قوت قلب بیشتری می گیرند. ان شاء الله که توجه شود.
وی در خصوص 28 مرداد گفت: بواسطه آمریکا در این کشور کودتای رخ داد که بسیار عبرت آموز است، ایران در سال های مختلف تجربه هایی داشته ، که به نفع و صلاح هست ، که هم مطالعه شود و هم از پند و نصایح برخاسته از عبرت ها ،بهره ببرند ، یکی از عبرت ها به فرمایش امام خامنه‌اى اینست: «مصدق یك اشتباه تاریخى انجام داد و آن تكیه به آمریكا بود. در مقابل دشمنى انگلیسى‌ها، فكر كرد باید یك پشتیبانى در عرصه بین‌المللى داشته باشد، این پشتیبان آن روز از نظر او آمریكا بود؛ به آمریكایى‌ها اعتماد كرد؛ امید او به آمریكایى‌ها بود. از این خوش‌بینى و ساده‌اندیشى، آمریكایى‌ها استفاده كردند، كودتاى بیست وهشتم مرداد را به راه انداختند. هر ملتى به آمریكا اعتماد كرد، ضربه خورد. حتى آن كسانى‌كه دوست آمریكا بودند. حالا در كشور ما دكتر مصدق به آمریكایى‌ها اعتماد كرد؛ براى این‌كه بتواند خود را از زیر فشار انگلیسى‌ها نجات بدهد، به آمریكایى‌ها متوسل شد؛ آمریكایى‌ها به جاى این‌كه به دكتر مصدق كه به آن‌ها حسن ظن پیدا كرده بود كمك كنند، با انگلیس‌ها همدست شدند، مامور خودشان را فرستادند اینجا و كودتاى 28 مرداد را راه انداختند. مصدق اعتماد كرد، كتكش را هم خورد.» امامین انقلاب، بارها درباره عوامل پیروزى انقلاب اسلامى ایران تصریح كردند كه عامل مهم پیروزى انقلاب اسلامى و تداوم آن، اسلامى بودن نهضت و فداكارى و جان‌فشانى براى مكتب بود و از همین رو عامل شكست و ناتمام ماندن نهضت ملى شدن نفت، تكیه بر ملى‌گرایى صرف بود. علاوه بر این از اشتباهات فاحش ملى‌گرایان جبهه ملى، ناجوانمردى، حق‌نشناسى و عناد ورزى این جریان علیه جمعیت فدائیان اسلام و شخص شهید نواب صفوى بود. روح همه مجاهدین را اسلام و انقلاب شاد ، مدیون تلاش آنها هستیم.
به بهانه روز جهانی مسجد نکته ای را عرض کنم ، موقعیت‌مان هم واقعاً موقعیت خاصی است. شرایطی که اکنون در آن قرار گرفته‌ایم، شرایط ویژه‌ای از نظر مواقفی است که انقلاب اسلامی و کشورمان در آن قرار داشته است. می‌شود گفت که در بین مواقفی که پشت سر گذاشتیم، جزو حساس‌ترین و پیچیده‌ترین مواقفی است که انقلاب اسلامی داشته است.می‌توان گفت در موقعیت کاملاً جنگی، یک جنگ ترکیبی تمام‌عیار. خصوصیت این جنگ این است که نقطه مرکزی این درگیری، حوزه شناختی است که میدان آن ذهن و ذهنیت است. میدان درگیری و زمین رویارویی بین ما و استکبار جهانی، منطقه ذهن‌ها، ادراک و محاسبات است. رهبر معظم انقلاب در بیانات سال 1395 مسجد را «هسته مقاومت فرهنگی» معرفی کردند. ایشان از انواع مقاومت‌ها، حتی مقاومت نظامی نام بردند، اما بعد فرمودند، مخصوصاً مقاومت فرهنگی. مسجد پایگاه بزرگ بسیج فرهنگی و حرکت فرهنگی است. توجه مساجد به این امور در محله خود بسیار ضروری و لازم است و باید دور شد از مسائلی که باعث اختلاف و دور شدن از یکدیگر می شود ، خود مسجد باید محور وحدت محل باشد تا بتواند به مسئولیت های سنگین خود عمل کند. ان شاءالله ، آرزوی توفیق و موفقیت بیش از پیش داریم برای همه عزیزان فعال در عرصه مسجد از امامان محترم و امنای محترم مساجد.
ایام اربعین حسینی است و همه ی دلدادگان ابی عبدالله الحسین ع دل در گرو این مسیر ارزشمند دارند ، باید بر شکوه و عظمت اربعین افزود و هر چه میتوان چه با حضور ، چه با کمک مالی به موکب ها و چه کمک مالی به دیگران برای رفتن به کربلا ، خلاصه به هر طریقی که تشخیص دادیم ، همه باید کمک کنیم ، مراسم اربعین و آن حماسه بزرگی که رخ می دهد در مسیر نجف تا کربلا و سایر مسیرهای منتهی به کربلا ، خاری شده در چشم همه دشمنان و ممکن است در فضای مجازی و حقیقی شبهات و سوالات مغرضانه آنها را مشاهده کنید ، این چراغی که برافروخته شده بنام امام حسین ع هیچگاه خاموش نخواهد شد ، اما ما باید خودمان را مهیا کنیم که خود و خانواده و جامعه را مصون از آسیب های شبهات کنیم ، کار و تلاش و توسل و مطالعه و رجوع به کارشناس مسیر های امنی است که میتوان با آن تکیه کرد و حرکت کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود