15 دی 1390
شماره خبر: 3703

جنگ نرم و سلطه اقتصادی امروز راهبرد استكبار جهانی در منطقه است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

جنگ نرم و سلطه اقتصادی امروز راهبرد استكبار جهانی در منطقه است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : جنگ نرم و سلطه اقتصادی امروز راهبرد استكبار جهانی به سركردگی آمریكا در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس است .
امیر سرتیپ 'احمد رضا پوردستان ' در دومین یادواره امیران و دو هزار شهید سرافراز ارتشیان استان البرز در كرج افزود: بر اساس همین راهبرد آمریكا بخش عمده ای از نیروهای خود را از عراق و دیگر مناطق خارج و در كویت مستقر كرده است. وی اضافه كرد: آمریكا و متحدانش با این اقدامات تلاش می كنند ضمن حمایت از عربستان سعودی ،خط دفاعی نیروهای خود را در بحرین حفظ كرده و تنگه هرمز را نیز به عنوان شاهراه انتقال انرژی در كنترل داشته باشند. وی یادآورشد: نفت عربستان با توجه به عرضه آن به صورت دلار اكنون یكی از پشتوانه های پول آمریكا محسوب می شود و این كشور نگران سرایت موج بیداری اسلامی به عربستان است. پوردستان گفت: اكنون چین كه یكی از قطب های اقتصادی جهان محسوب شود به دنبال تقویت بنیه نظامی خود است كه این امر نیز بر مشكلات آمریكا افزوده است. وی افزود: امروز مشكلات خارجی در جهان از جمله منطقه خاورمیانه و شكل گیری قیام وال استریت تسلط و اقتدار استكبار جهانی را در آستانه فروپاشی قرار داده است. وی اظهار داشت: آمریكا به بهانه های واهی كشورهای منطقه مانند عراق و افغانستان را اشغال كرد و گزینه بعدی آنها حمله به كشور ما بود كه اتحاد و ایستادگی ملت ولایتمدار ایران اسلامی نقشه های آنان راخنثی كرد. پوردستان یادآور شد: مردم ایران اسلامی در طول دوران دفاع مقدس نیز بدون درنگ به پشتیبانی تداركاتی و حمایت از رزمندگان بسیجی و ارتشی خود شتافتند و زمینه شكست دشمن بعثی را فراهم كردند. وی افزود: رزمندگان جمهوری اسلامی ایران بویژه شهدای گرانقدر با رشادت ، ایثار و فداكاری توانستند امنیت پایدار را برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورند. وی تصریح كرد: پایداری ها و مقاومت های ملت ایران در دوران دفاع مقدس همواره مدنظر دشمنان بوده و آنها به این حقیقت رسیده اند كه با ملتی شجاع ، متحد و ولایتمدار طرف هستند. این فرمانده بیان داشت: امروز استكبار جهانی به سركردگی آمریكا به خوبی از توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت اول جهان اسلام آگاه است . پوردستان گفت: ایران اسلامی امروز دارای قابلیت های بالای نظامی بوده و یكی از این توانمندیها قدرت هدف قرار دادن موشك های پیشرفته بالستیك در جهان است. در دومین یادواره امیران و دو هزار شهید سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران استان البرز كه در تالار شهیدان نژاد فلاح كرج برگزار شد ، اقشار مختلف مردم ، نظامیان و خانواده آنان و شماری از مسوولان اجرایی و نظامی این استان شركت داشتند. در حاشیه این یادواره نمایشگاهی نیز از ادوات و تجهیزات پیشرفته نظامی تولید داخل برپا شده بود.
كانون بازنشستگان نیروهای مسلح استان البرز تحت عنوان كرج سال 78 با 9 هزار عضو فعالیت خود را آغاز كرد و اكنون با 20 هزار عضو فعالیت های مختلف فرهنگی خود را ادامه می دهد.



منبع: ایرنا

ميهمان
پاسخ 29/07/1392 - 10:03 هادی رضائی
دو صدگفته چو نیم کردار نیست اگر مطالب به صورت عکس ونمایش فیلم واسلاید باشد بهتر خواهد بود

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود