17 دی 1390
شماره خبر: 3725

دومین یادواره امیران و دو هزار شهید سرافرازارتش با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزارشد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

دومین یادواره امیران و دو هزار شهید سرافرازارتش با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزارشد

سپیدار آنلاین: دومین یادواره امیران و دو هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و تعدادی از ارگانهای لشگری و کشوری و با حضور اقشار مختلف مردم، نظامیان و خانواده آنان، شماری از مسوولان اجرایی و نظامی این استان، خانواده شهدا و جانبازان در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، امیر سرتیپ ستاد احمد رضا پوردستان فرمانده نزاجا، فرمانده لشکر 23 تکاور و فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه، امیر سرتیپ دو مسلم بهادری رئیس کانون بازنشستگان نیروی مسلح استان البرز، دکتر جهانخواه بردار بسیجی شهید محمد جهانخواه از جمله سخنرانان این یادواره بودند. فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت : جنگ نرم و سلطه اقتصادی امروز راهبرد استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس است. امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان افزود: بر اساس همین راهبرد آمریکا بخش عمده ای از نیروهای خود را از عراق و دیگر مناطق خارج و در کویت مستقر کرده است. وی اضافه کرد: آمریکا و متحدانش با این اقدامات تلاش می کنند ضمن حمایت از عربستان سعودی، خط دفاعی نیروهای خود را در بحرین حفظ کرده و تنگه هرمز را نیز به عنوان شاهراه انتقال انرژی در کنترل داشته باشند. وی یادآورشد: نفت عربستان با توجه به عرضه آن به صورت دلار اکنون یکی از پشتوانه های پول آمریکا محسوب می شود و این کشور نگران سرایت موج بیداری اسلامی به عربستان است. پوردستان گفت: اکنون چین که یکی از قطب های اقتصادی جهان محسوب شود به دنبال تقویت بنیه نظامی خود است که این امر نیز بر مشکلات آمریکا افزوده است. وی افزود: امروز مشکلات خارجی در جهان از جمله منطقه خاورمیانه و شکل گیری قیام وال استریت تسلط و اقتدار استکبار جهانی را در آستانه فروپاشی قرار داده است.
وی اظهار داشت: آمریکا به بهانه های واهی کشورهای منطقه مانند عراق و افغانستان را اشغال کرد و گزینه بعدی آنها حمله به کشور ما بود که اتحاد و ایستادگی ملت ولایتمدار ایران اسلامی نقشه های آنان راخنثی کرد. پوردستان یادآور شد: مردم ایران اسلامی در طول دوران دفاع مقدس نیز بدون درنگ به پشتیبانی تدارکاتی و حمایت از رزمندگان بسیجی و ارتشی خود شتافتند و زمینه شکست دشمن بعثی را فراهم کردند. وی افزود: رزمندگان جمهوری اسلامی ایران بویژه شهدای گرانقدر با رشادت ، ایثار و فداکاری توانستند امنیت پایدار را برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورند. وی تصریح کرد: پایداری ها و مقاومت های ملت ایران در دوران دفاع مقدس همواره مدنظر دشمنان بوده و آنها به این حقیقت رسیده اند که با ملتی شجاع ، متحد و ولایتمدار طرف هستند. این فرمانده بیان داشت: امروز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا به خوبی از توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت اول جهان اسلام آگاه است . پوردستان گفت: ایران اسلامی امروز دارای قابلیت های بالای نظامی بوده و یکی از این توانمندیها قدرت هدف قرار دادن موشک های پیشرفته بالستیک در جهان است.
در حاشیه این یادواره نمایشگاهی نیز از ادوات و تجهیزات پیشرفته نظامی تولید داخل برپا شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود