17 فروردین 1391
شماره خبر: 6037

بزودی مصوبه ارتقای بخش اشتهارد كرج به شهرستان ابلاغ می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

بزودی مصوبه ارتقای بخش اشتهارد كرج به شهرستان ابلاغ می شود

نماینده مردم كرج در مجلس شورای اسلامی گفت: بزودی مصوبه ارتقای بخش اشتهارد كرج به شهرستان و استقرار فرمانداری توسط مسوولان مربوطه ابلاغ می شود.
'عزیز اكبریان' در نشست شورای اداری اشتهارد افزود: بحث شهرستان شدن این بخش در سفر استانی هئیت دولت به استان البرز تصویب رسید و اكنون مراحل اداری آن در وزارت كشور در حال انجام است. وی اظهارداشت: با ارتقای بخش اشتهارد و استقرار فرمانداری و جذب اعتبارات جدید شاهد تحولات چشمگیری در ساختار این منطقه خواهیم بود.
اكبریان گفت: رفع كمبود آب، ایجاد امكانات لازم برای خدمات بیشتر مردم در زمینه های رفاهی، درمانی، آموزشی و تفریحی به ویژه در بخش مسكن مهر از جمله مسائل مهمی است كه با ارتقای این بخش بایستی مورد توجه مسوولان قرار گیرد. وی همچنین اظهار امیدواری كرد: در سالی كه به نام تولید ملی ، حمایت از كار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده ، واحدهای تولیدی كشور در بخشهای مختلف اعم از كشاورزی، دامداری، معدن و صنایع به صورت ویژه پشتیبانی شود. 'محمد جواد كولیوند' منتخب مردم كرج برای مجلس نهم نیز در این نشست گفت: امكانات در روستاها باید به گونه ای فراهم شود كه شاهد مهاجرت معكوس باشیم و از ازدحام و سكونت مردم در شهرها جلوگیری كرد. وی اظهارداشت: این مهم در سایه وحدت، همدلی، اتحاد و پیگیری مسئولان منطقه در فراهم كردن خدمات و امكانات مورد نیاز ساكنان روستاها محقق خواهد شد. كولیوند افزود: رفع مشكلات منطقه ای تلاش و همت مسئولان محلی را می طلبد و بخشی از مسائلی كه نیاز به پیگیری در دستگاههای استانی و ملی دارد برعهده نمایندگان مجلس است. وی با قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری كرد: با همدلی مسوولان و مشاركت مردمی بتوان طرح های عمرانی، خدماتی و رفاهی را در كمترین زمان ممكن به ثمر رساند. بخشدار اشتهارد در این نشست، تامین آب شرب، راه اندازی خط آهن و مترو، توسعه زیرساخت های شهرك صنعتی، گازرسانی به روستاها، احداث شهرك اداری و راه اندازی كلانتریهای جدید را از جمله نیاهای ضروری این بخش عنوان كرد. مهدی آقابراری افزود: سال گذشته با صرف هزینه ای افزون بر 170 میلیارد ریال طرحهایی مانند استخر سرپوشیده، زمین چمن مصنوعی، درمانگاه تامین اجتماعی، بخش دیالیز و شعبه های بانكهای مسكن و رفاه كارگران در این بخش مورد بهره برداری قرار گرفت. آقابراری گفت: احداث ساختمان راهدارخانه، بهره برداری از دهها واحد تولیدی، كلنگ زنی سالن ورزشی چند منظوره، ترمیم روكش آسفالت معابر و بهبود عبور و مرور شهری نیز از دیگر طرحهای بود كه سال 90 در این بخش به بهره برداری رسید. بخشدار اشتهارد اعلام داشت: امید است با ارتقای این بخش به شهرستان و جذب نیروهای بومی گامی شایسته در مسیر رشد و تعالی منطقه برداشت. اشتهارد با بیش از 35 هزار نفر جمعیت در 70 كیلومتری جنوب غربی كرج قرار دارد.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود